Äitiysvaatteet

Porkkana82

Vauhtiin päässyt keskustelija
Mistä te hankitte tai aiotte hankkia äitiysvaatteita? Mua ärsyttää, että kaikki pitäisi tilata netistä, merkit on ihan vieraita, koista tai istuvuuksista ei mitään käsitystä. H&M taitaa olla ainoita, missä pääsee liikkeessä sovittamaan..? Alkaa jo nappi siihen malliin kiristää, että jotkut housut vois piakkoin hankkia :)
 
Tänään tilasin H&M:ltä pari paitaa kokeille, kirppiksiltä tekee kans löytöjä (sekä netti- että perinteisiltä).
 
Hemasta ostin edellisessä raskaudessa yhdet farkkushortsit ja yhdet caprihousut. Mutta nyt ei oikein innosta sinne mennä edes katsomaan, jotenkin alkanut tökkiä koko kauppa.

Zalandosta tilasin juuri viikonloppuna Mamaliciouksen farkkuja ja pari paitaa. Ostan kyllä lähes kaiken muutenkin netistä, useissa pakoissa ilmainen toimitus ja palautus joten turhia kuluja ei tule :)

Kauheesti ei äitiysvaatteista ole kokemusta kun ekan raskauden maha-aika ajoittui kevääseen ja kesään joten pärjäsin lähes kokonaan normivaatteilla mutta nyt pitää varmaan enemmän hankkia talvea kohden. Ainakin takki on hankintalistalla :)
 
Netistä mä oon tilannu. Mulla on hennesin äitiyshousut ja muutama paita ja parit mamaliciouksen housut :)
 
H&M on täälläkin se paikka, mistä on ensimmäiset äitiysvaatteet ostettu. Hinta-laatusuhde on mielestäni hyvä, kun en halua suuria summia pistää vaatteisiin, joita käyttää aika vähän aikaa. Plus tietenkin sekin seikka, että henkkamaukan mallistossa kokojakin riittää, kun painoa on vähän enemmän.
 
H&M:ltä oon ostanut sekä Lindexiltä. Ozbaby.fi:stä tilasin Mamaliciouksen merkkisen takin itselleni viime viikolla, oli hyvässä tarjouksessa. :) Ja kirppiksiltä löytää halvalla.
 
Onko muuten Lindexillä nykyään jossain myymälässä äitiysvaatteita? Netissä oli vuosi sitten kivoja ja pari tilailin, mutta myymälöissä ei ollut, eikä siis hiplailu- ja sovitusmahdollisuutta.
 
Viime raskauteen ostin äitiysfarkkuja, imetysliivejä ja -paitoja Bebesiltä kun pääsee sovittamaankin, ja raskauspaitoja tilasin Asokselta. H&M:n imetyspaitoja on myös, mutta olin tosi pettynyt laatuun: sauman kääntyilivät jo ekassa pesussa.
 
Mäki on H&Mstä kattonu jotain ja sit netistä. Mutta netistä en kyllä uskalla housuja tilailla ku tuntuu et pakko saada sovittaa.. Housut ku on aina jotenkin niin hankalia :D Oisko jollain suositella jotain hyviä mammahuosuja jotka ei valuis?
Muuten ajattelin mennä aikalailla legginssi+tunika meiningillä, luulis ainakin että ois mukavin vaikka ei kokemusta vielä ole :D
 
Mun täytyis kans löytää jotkut mukavat, kevyet, rennot pitkät housut työkäyttöön. Meillä ei saa kemikaalien takia olla legginssejä eikä hameita/shortseja. Farkut näillä keleillä on hirveän kuumat. Vapaa-ajalla leggingsit ja tunikat kuulostaa mukavalta, itekin varmaan koitan sellasta settiä etsiskellä. Ja etsinnässä olis myös jotkut ihanan pehmeät velour-housut resorilla. Housujen osto ilman sovitusta vaan tuntuu mahdottomalta, eikä viitsis tyyliin kolmea kokoa tilata netistä kokeiluun..
 
Petyin täällä Pirkanmaalla äitiys vaatteiden tarjontaan edellisestä raskaudesta Se 10 v niin silloin myi monikin liike nyt ainoa mistä löysin oli H&M. Kun vatsa rupea nousemaan jo 8rv
 
Mulla pinja sama homma, että masu näyttäytyy jo viikolla 8, ja työhousut kiristää kun istuen töitä vielä teen. Täällä Jyväskylässä taitaa olla kaks erikoisliikettä jotka myy äitiysvaatteita. :)
 
Kannattaako imetysliivit hommata vasta aika myöhään ku tissit kasvaa kuitenki varmaa siellä loppuvaiheessa ku alkaa maito nousta?
 
Kyllä varmaan aika pitkälle kannattaa oottaa liivien hommaamista koska tosiaan raskauden aikanakin jo monilla tissit kasvaa jonkin verran. Mutta sitten synnytyksen jälkeen kun maito nousee voi kasvu olla aika radikaali :)
Mutta tosiaan on ainakin parit liivit hyvä olla jo synnärillä vaikka sitä tissien kasvua on vaikee ennustaa.
Itsellä ollut sellaisia vähän urheiluliivien tyylisiä tosi joustavia imetysliivejä joissa on sitten varaa tissien turvota. Ja niissä on koot ollut ihan xs, s, m jne. joten sopivan koonkin pystyy aika helposti löytämään :)
 
Joanmarien kanssa samaa mieltä. :)
Ainakin viimeksi minun ostamani imetysliivit jäivät aivan liian pieniksi maidon noustua, kasvua on mahdoton ennustaa.

Monet suosittelevat kaarituettomia imetysliivejä, minulle ne eivät kuitenkaan sopineet. Eli melkeinpä kannattaa katsoa ennestään varuiksi vaihtoehtoja ja lähettää mies ostamaan synnytyksen jälkeen jos itse ei pysty lähtemään. :wink
Toisaalta, noi h&m liivit on niin halpoja, että niitä raaskii ostaa useamman koon valmiiksi, jos mieheen ei luota. Niillä pärjää kyllä pari viikkoa. :)
 
Kannattaako imetysliivit hommata vasta aika myöhään ku tissit kasvaa kuitenki varmaa siellä loppuvaiheessa ku alkaa maito nousta?
Vasta synnytyksen jälkeen! Parit halvat esim. toppimalliset liivit voi kyllä hankkia ennen. Tissien kasvu oli ainakin itselläni jotain ihan järkyttävää: ennen raskautta kuppikoko DD/E ja imetysliivit lopulta J/K :eek: Jos joku on kiinnostunut suosituksista niin mukavimmat ja kuitenkin samalla tukevat imetysliivit olivat minusta Bravadon Essential Embrace.
 
Apua, itse lähden samoista liikkeelle ja jo nyt tekee tiukkaa vanhoilla liiveillä. Mihinhän tässä päädytään :eek:
 
Moikka, tuolta huhtikuisista huutelen, noista liiveistä niin mulla ei kasvanut kuppikoko YHTÄÄN raskauden aikana eikä maidon noustua :sad001 Ostin raskauden aikana parit carriwellin liivit joissa tulee mukana jatkopalat ja parit bravadon jotka pitäs sopia vaikka tissit kasvaiskin jonkun verran. Kun tulin tulokseen ettei kuppikoko oo kasvanut yhtään (no ehkä tuli kiinteämmäksi kun täynnä maitoa yms :)) niin tyydyin Lindexin ihaniin pehmeisiin liiveihin, ja olivat paaljon halvemmat :)
 
Takaisin
Top