Äitiysvaatteet

Mä oon joutunut nyt viime päivät kulkemaan takki auki, kun mitkään talvitakit paksua untuvatakkia lukuunottamatta ei oo menneet kiinni.
Lukuisia kauppoja ja nettikauppoja kolunneena meinasin jo saada itkupotkuraivarit, kun sopivaa takkia ei löytynyt.
Tänään löysin Stockan Vilasta tällaisen takin http://vila.com/vila/outerwear/ALANISJACKET/14010192,en_GB,pd.html?dwvar_14010192_colorPattern=14010192_COALGREY1298&forceScope=

Otin koon M, koska takki levenee alaspäin, joten sinne pitäisi isompikin masu mahtua. Pohdin hetken L-kokoa, mutta se näyttäisi ihan liian suurelta vielä pitkään joten tuolla pääsee nyt ainakin tämän vuoden kulkemaan, katsoo sitten lopputalvesta uudestaan, mikäli tuonnekaan ei enää sitten mahdu.
 
^ Ihana takki! Jotenkin herttaisen näköinen :D

Mun pitäisi jostain löytää (tietenkin mahdollisimman edullisesti!) mustat suorat housut, tietenkin mammamallia. Ensi kuussa on miehen pikkujoulut ja sinne olen vaatteita metsästänyt. Toki niille housuille tulisi muutenkin käyttöä, mutta pääsääntöisesti etsin sinne vaatetta.
Jos joku jossain näkee mustia suoria housuja mammamuoduossa, vinkatkaa! :)
 
Samoin mama-liciousilla (Vero moda) oli Helsingissä myynnissä mustat suorat housut. Omaan makuuni lahkeet tosin olivat leveähköt niissä...
 
Joo ei kiitos ihan pillihousuja, ei sovi minun vartalotyypille :)
Meidän H&M:ssä on todella pieni äitiysvaatevalikoima ja oikeesti kaikissa on kapeat lahkeet, paitsi joissakin farkuissa... :(
 
Pitäisi itsekin mennä kahtomaan jo mamma-housuja. Jotenkin vaan tuntuu hassulta pyöriä sielä h&m mamma-osastolla. Ja kun ei olla vielä kerrottukana kenellekään, ni tulee vähän semmonen, hiipaileva olo...
On vaan jotenki kiusallista aatella, et joku kaveri tulee ja huomaa mut pyörivän mamma osastolla ja alkaa siinä sit keskellä kaupaa alkaa kertoa, mut joo. Oon vähän outo.
 

Tulipas nyt vkl käytyä äidin kanssa mamma vaate ostoksilla. Löydettiin anton&nina vaateliikkeestä ihanat mamma farkut, mistä en kyllä luovu millään. Niin mukavat jalassa.Ei kyllä kiristä eikä paina mistään =) Ja muutama sievä paitakin tarttui mukaan. 
Ja onneksi nyt on talvitakki ongelma ratkastu.Oon stressannu sen takia monta viikkoa että millanen ja mistä. Kaikki tuntuu maksavan ihan hulluna.  Kyllä piti hakemalla hakea mutta onneksi löyty. Toivon mukaan takki mahtuu päälle vielä helmikuussa :D 
 
Mua niin nyppii noi H&M:n äitiyshousut! Onko muilla sitä ongelmaa, että vaikka ottaa oman koon housut, tuntuu että ne on kaks kokoa pienemmät kuin mitä muuten? Mulle ei mahdu juuri mitkään oman koon housut. Yhdetkin housut oli ihan selkeästi kokoa 34 vaikka lapussa luki 38! H&M on kyllä niin Halpa&Mauton, mutta kun ei viitsisi näihin mammavaatteisiin ihan hirveästi laittaa rahaa.
Mulla ei ole kohta päälle mahtuvia housuja ollenkaan..
 
Halpa&Mauton :D Samanlaisia kokemuksia Suffelin kanssa H&M:n äitiyshousujen koosta. Ne housut pari mallia jota joskus sovitin oli ihan kamalan kapeaa mallia ja luovutin, kun 2 kokoa omaa isommatkaan ei mahtuneet jalkaan.

Joten täältä löytyykin muutamat Mama-liciouksin farkut sekä yhdet Espritit. Vielä niitä ei ole tarvinnut käyttää vaan omat housut mahtuu toistaiseksi päälle.
 
Mulla ongelmana ulkoiluhousut. Omat kiristää ja pitäisi löytää mammamalliset tuulenpitävät housut, jonne mahtuisi alle välihousut. Onkohan sellaisis missään myymmissä tai mammamallisia kevyttoppahousuja?
 
Mie oon tottunut farsinki h&m vaateissa ottaa suoraa isomman koon, ku ne tuntuu olevan niin naftimitotettuja ja omituisen mittasia, varsinki hupparit on tosi lyhyitä. Vaikka ono lyhyt ihmine, ni tuntuu et napa vilkuu...
Itse ostin kirparilta yhet mamma-housut jotka olivat mallia h&m. Ovat kokoo 42, mut menee sit koko ajan vaikka olis kalsongit alla. Ja olivat siten hyvät, vaikka olisin enemmin kahtonut normi kaupassa 38-40 kokoa.
 
Hei, kannattaa ostaa farkut mama-liciousilta. Niiden mallistosta jouduin nimittäin ottamaan yhtä normaalia pienemmän tuumakoon ja ai että tuli hyvä mieli
 
Mistä noita mama-licios saa sit oikein?
Mä kiroon ku en löydä takkia. H&M sivuilla muutama, mut ei oo kokoja oikee. TTänään mennään mieheni kans kahtomaa paikallisista h&M-liikeistä josko siellä olis. Tuntuu et kaikki alle 100€ takin jo myyty loppuun.
 
Galadriel: Mama-licious on Vero Modan äityisvaatemerkki. Eli Vero Modasta.

Mullakin on talvitakin osto edessä. Samoin tulossa on yhdet häät joulukuussa, johon varmaan joudun mekon ostamaan, kun ei taida vanhat mahtua päälle enää siinä kohtaa. Yksiä juhlia varten on vaan niiiin, tyhmä ostaa mekkoa. Toiveissa olisi löytää joku joustavaa kangasta oleva, jota voisi käyttää sitten raskauden jälkeenkin. Tai sitten joku aika arkinen, joka menisi töissä mutta jonka voisi sitten häihin tuunata asusteilla juhlavaksi. Ideoita?
 
Mama-liciousta saa myös joistakin yksittäisistä äitiysvaatekaapoista (esim. Bebes Helsingissä, Kampissa) ja Stockalta, joka tosin taitaa olla kytköksissä Vero Modaan. Minusta hyvä merkki, ei mitenkään törkeän kallis.

Mammamallin ulkoilu/toppahousut olisivat kyllä huiput. Toppahousuongelma tosin ratkesi viimeksi toppisten henkseleillä, auki olevalla vetoketjulla ja pitkillä paidoilla.
 
Olen huomannut saman, että h&m housut ovat jotenkin pienen tuntuisia. Olen kuitenkin nykyään ostanut sieltä mahdollisimman pienen koon, koska ne venyy heti todella suuriksi. Itse käytän enimmäkseen todella kapealahkeisia housuja, ja ne näyttää kyllä todella törkeiltä saapikkaiden kanssa, jos venyvät muodottomiksi :D En tosin sieltä oikeastaan edes vaatteita osta, koska ne eivät istu hyvin päällä. Paidat ovat tosiaan oudon lyhyitä, ellei sitten ole pidempi malli. Äitiysfarkut ja paidat olen kuitenkin sieltä hankkinut, samoin ostin toppatakin sieltä. Ei ole mikään kaunein mahdollinen, mutta eiköhän se yhden talven mene :) Mamaliciousilla olisi ollut nätimpi takki, mutta koot oli nettikaupoissa jo loppuneet. Samoin meidän h&m myymälästä ja senkin nettikaupasta. Lähikaupungista sitten löytyi oikea koko :) Ajoissa siis piti olla liikkeellä, että sai edes jonkinnäköisen takin talveksi :D

Niin juu, ja eikös tuohon ulkohousuongelmaan hyvä ratkaisu olisi se jonkun tännekin linkittämä "lisäosa" siihen napin kohdalle?
 
Takaisin
Top