Äitiysvaatteet

Dodomino

Vauhtiin päässyt keskustelija
Oletteko käyttäneet, aiotteko käyttää?
Missä vaiheessa käyttöön?

Itselläni ei mahdu enään kuin yhdet omat farkut jalkaan.
Mietinkin siis kannattaako ruveta käyttämään nyt jo äitiyshousuja vai ostaa vaan isompia farkkuja?
 
Joo mä oon ostanut jo kahet housut tässä raskaudessa, hm:ltä kummatki ..Ja oon pitäny niitä jo rv 10 asti ku on nii rennot ja niistä ei huomaa et ne mammahousut on emoticon

viime kesänä ostinki aika paljon äitiysvaatteita ja onpa kiva et tulee taas niille käyttöö ku aika kesäsiä on.. Ilman muuta kannattaa ostaa jo äitiyshousut!paitsi mä kyl viime kerralla pidin farkkuja sillai et pompulalla kiinni ja pitempi paita, nyt vaa farkut jääny kaappii ku meinaa olla nii kiristäviä ja nythän on paljon noita farkkulegginssejä mis kuminauhavyötärö ni ne on kyl kivempii päällä emoticon

 
Miksi ei käyttäis äitiysvaatteita raskaana ollessa??
Ilman muuta kannattee, sitä vartenhan ne on. Ja on huomattavasti mukavampi olla vaateista joihin mahtuu, ei kiristä ja purista, ja kaunis maha pääsee oikeuksiinsa. Kalliitahan ne on, siihen nähden että niitä käyttää vain hetken, ja "nuorekkaita" voi olla hankala löytää, mut muutamilla perusvaatteilla pärjää pitkälle. Eikä ne kilot jää sinne synnärille, et kyllä niitä joutuu käyttämään vielä synnytyksen jälkeenkin sen kuukauden pari.
 
niinhän se varmasti on.
Saapa nähdä löytyykö  mieleisiä,  olen aika nirso housujen kanssa.
Noh, onneksi tulee kesä :)
 
Mun täytyy ostaa ainakin housut, jokin hame ja jotkin legginsit/sukkahousut. Nyt on kyllä niin hyvä paita- ja mekkomuoti, vaatteet menee hyvin isonkin mahan päälle! Joitain perusvaatteita syksyksi, toppeja ja t-paitoja täytyy kyllä ostaa äitiysmallia.

Me ollaan menossa naimisiin (maistraatissa) kesällä ja tarttisin sinne kyllä vähän juhlallisemman mekon. Linkittäkääpäs joitain kivoja äitysvaatekauppoja netistä! Oon selaillu jo googlen läpi, mutta tuntuu ettei omia oo tullu vastaan.
 
Mä oon käyttänyt hm:n mammafarkkuja jo viikkoja kun omat puristi mahan kohdalta epämukavasti, musta ne on ihanat päällä ja hyvän näköisetkin. Jotain mamma t-paitoja mulla on myös mutta tavalliset paidat menee aika hyvin vielä päälle vaikka maha iso jo onkin. Jotain mahan koosta kertonee se, että eilen yksi työkaveri kysyi odotanko kaksosia?! emoticon 
Munkin pitäis löytää joku kiva juhlamekko sukulaisen häihin mutta ei vaan oo vielä löytynyt.
 
Hehehe? Mä en vielä palannut edes normivaatteisiin tällävälin ..eli koko ajan mamikset päällänsä hän on ollutemoticon
 
Fuyu ja nennaq, mä löysin itelleni Seppälän normimallistosta tosi kauniin juhlamekon. Eikä maksanu ku 34,90! Monien mekkojen mallit on just nyt sellasia että leikkaus menee rinnan alla, joten maha mahtuu oikein hyvin emoticon
Kattelin itekin netistä äitiysvaatteiden sivuilta mekkoja, mutta hinnat oli niin päätä huimaavia eikä mallitkaan oikein miellyttänyt, joten päätin lähteä kiertämään tavallisia vaatekauppoja.
 
Mä käytän kotona yleensä vaan sellaisia joustavia ja rentoja housuja jotka sopii vaikka ei ole raskaanakaan. Ostin muutamia edullisia kaupasta. Julkisille paikoille ne ei ole kauhean kauniita. Kävin huuto.netistä huutamassa parit äitiyshousut joista toiset on tosi hyvät työhousut. Mun täytyy töissä käyttää mustia suoria housuja ja nää löytyi tosi edullisesti. Lisäksi oon löytänyt hyviä vaatteita kirpparilta, ihan äitiysvaatteita. Uutena en oo ostanut yhtään äitiysvaatetta enkä varmaan ostakkaan, ovat niin kalliita ettei oo rahaa sellaiseen. Vauvanvaatteetkin oon ostanut kirppareilta ja saanut tutuilta. Työkaverin vaimolta sain muutamat tosi hyvät paidat ja yhdet housut edullisesti. Ja vielä mahtuu suurinosa tavallisista joustavista paidoista mitä mulla on ollut käytössä. Mulla on niin lyhyt selkä että ne vaatteet mitkä normaalisti on päällä, on ylttynyt tosi pitkälle ja nyt ne on sitten sopivan mittaisia kun maha on iso :D
 
Mie oon käyttäny jo varmaan rv 8 tai 9 asti mammahousuja!! Alussa oli niin kauhia turvotus + en sietäny käyttää yhtään puristavia vaatteita. :)
Ja kyllä kunnon mammapökät on ihanat ja mukavat!!
Jonkin verran ole saanu lainaan/omaksi äippävaatteita kavereilta. Olen innostunu iteki ostamaan jotaki kivoja paitoja. Täytyy loppuraskautta kohti sitte kattoa että tarviiko sitä ruveta ostamaan pitkähihasia mammapaitoja ko ilmat viilenee, ei varmaan veny normi paiat päälle enää silloin kun nytkin meinaa jo tehä tiukkaa!:O
Mutta on kiva oottaa kesällä ni voi käyttää hellemekkoja jne. :)
Masutuubi+farkut esim on aika hyvä yhistelmä ollu vielä toistaiseksi, saas nähä mites sitte jos lantio levähtää isommaksi, sit ei varmaan enää vanhat housut mee jalkaan.. :P Masutuubit on muutenkin hyvä keksintö!!! Suosittelen. :)
 
Huuto.net:istä huusin itselleni paketin sitten.. Neljät housut yms. Yllätyin kyllä ihan täysin positiivisesti. Ei edes huomaisi että mammavaatteita on! :) Ja
 
Ostin eilen masutuubin ja kotia päästyäni kokeilin heti. TOIMII! Eli kun mulla on paidat alkaneet nousta massun ja tissien väliin makkaralle aina kun nostaa kädet ylös. Tää tuubi peittää sen pilkottavan vyön päälle pullottavan masun. Ja tukee samalla mahaa ja selkää aavistuksen. Tuota masutuubia voi käyttää myös tissien päällä silloin kun tissit on niin kipeät, ettei liivejä halua laittaa. Kätevää.
Yhdet mammahousut tuli ostettua h&m:sta. Nekin on hyvät kun ensin löysin vaan sellaset, mihin mun paksut reidet mahtuu. Inhottaa sellaset, mitkä puristaa reisiä. Pyöräilen edelleen (ennen tosi paljon) ja muutenkin tota ympärystä on kertynyt reisiin, niin inhottaa kun muuten lantiolta jopa löysät housut puristaa reisiä tosta polven yläpuolelta eikä pysy sen vuoksi jalassa.
Yhdet imetysliivit ostin kun alkaa nuo mun vanhat tuntuu liian pieniltä. Tissit mokomat vaan pursuaa niistä ja tuntuu että pullahtavat ulos hetkellä millä hyvänsä. Joudun ostelee yleensä aika kalliita liivejä, kun on tuo kuppikoko niin iso (joku E kait) ja kuiteskii ympärys vaan 75. Nytki marssin mun luottoliikkeeseen ja siellä imetysliivit maksoivat 44 euroo. Sain niihin jokun alennuksen kun oon kanta-asiakas. En uskaltanut hintalappua ensin katsoakaan vaan etsin hyvät ja menin kassalle toivoen parasta. Mut nyt on hyvät liivit ja jos kasvankin niistä ulos, niin hankin yhdet isommat sitten. Jossain vaiheessa nuo varmaan menee taas uudestaan. Siellä mun luottoliikkeessä on ihan omat kuppikoot, mut ympärykset on ihan noissa normimitoissa. Siellä mun kuppikokoni oli nyt I eli ii isolla!

Ens viikonloppuna menen käymään siskon kaverilla joka just synnytti.. Siltä kuulemma saa nyt ostella sit mammavaatteita just mun kokoa. Loistavaa. Myöhemmin saan sit ostaa siltä vaaville vaatteita jos vaan kelpuutan. (Varmasti kelpuutan kun yhellä lapsukaisella vain olleet!)

 
Mä oon joutunut rintsikat, jotka on isompaa kuppikokoa ja isompaa ympärysmittaa. Ja ne saattaa vielä yhden kuppikoon suurentua.. itse käytän halpoja rintaliivejä, kun kalliisiin ei ole varaa.. Tosin mulla ei myöskään ole niin suuret rinnat että tarttisin mitään erikoisia liivejä. Mulla on ikävänä vaivana se,että mulla on eksynyt osa rintakudoksesta myös kainaloon, eli kun mulla rinnat kasvaa ja lihon, niin mulle tulee toiseen kainaloon sellainen "kolmas rinta" joka on tietysti ikävän näköinen. Se on vaikka olisin hoikkakin, mutta nyt se vasta onkin kasvanut. Tutkitutin sen pari vuotta sitten, kun ihmettelin mikä se on. Ja se sitten tutkittiin. Jostain tuntemattomasta syystä mun toisessa kainalossa on ylimääräistä kudosta. Haaveena olisi poistattaa se, mutta se maksaisi aika paljon. Raskausaikana se on suurentunut huomattavasti ja hiertää ikävästi. Olisikohan tehty rintaliivejä jossa olisi tuolle yhdelle ylimääräisellekkin paikka? :D
 
Mie oon kans joutunu hankkimaan uusia rintsikoita, ko ei vanhat mahu ennää pääle. emoticon Oon tämmönen aika pienrintanen ollu aina, "virallisesti" koko ois kai A-kuppia ollu ennen raskautta, mutta nytte oli pakko ostaa C-KUPIN RINTSIKAT jokka on myös isommat ympärysmitaltaan! Ekojen viikkojen aikan rinnanympärys kasvo (ainaki?) 5 cm ja pari viikkoa sitte tuli kaks senttiä lissää. Ja lisäksi kö tuosta rintojen alta on hävinny kaikki ylimääränen "läski" niin tissit näyttää paremmalta ko ikinä. :D Voivoi, jos nää tästä vielä kovin paisuu... no vähän ehkä saiski mutta ei nyt ihan mahottomuuksiin tarttis mennä. emoticon Toivottavasti nämät ei sitte ole ko jokku paistetut kananmunat sitte ko imettäminen loppuu..!emoticon Vaa että jäis jotaki pyöreyttä vielä sen jälkeenkiemoticon
 
Tuossa aikaisemmin kerroin että vierailin siskon kaverilla joka oli just synnyttänyt. Noh.. Ostin sit kokonaisen muovikassillisen vaatteita hintaan 72 euroa!!! Eli hän olis laittanut ne kirpparille myyntiin ja hinnoitteli ne tyyliin 5 euroo löysät verkkarityyppiset pökät ja 8 euroo farkut ja mekot 8 euroa jne. Ihan SIKAHALPAA!! Lisäksi ne vaatteet oli tosi vähän käytettyjä ja tosi siistejä. Olen kyllä onnenpekka! Nyt mulla on sit yhteensä viidet siistimmät äitiyshousut, yhdet äitiyscaprit, parit löysemmät colleget, yhdet paksumpaa kangasta olevat isommat housut ulkoiluun, yks lyhyt farkkuhame ja kaks mekkoa ja yks lyhythihainen ruutupaita. Lisäksi mukana oli yks toppi ja yks pitkähihainen.Vaatekaappiin tuli heti paljon enemmän järkevää valinnanvaraa.

Tarkoituksenani ei ollu ostaa jumalattomia määriä äitiysvaatteita, mutta kun tarjolla oli pilkkahintaan loistokamaa... pakkohan ne oli ostaa kun olivat niin hyvää kokoa.

Vanhoista rintaliiveistä menee enää yhet juuri ja juuri päälle. Onneksi ostin viime kesänä vahingossa yhdet liian isot bikinit, jotka menee nyt aivan loistavasti. Eli kolmet liivit mulla nyt on käytössä sitten. Yhdet vanhat, yhdet äitiys/imetysliivit ja yhdet bikinit.
 
ette työ sattuis teitää mistä sais isommilleki tyttöille äityisvaatteita, saatikka imetysliivejä? :O
 
tähtis88 en osaa sanoo isojen tyttöjen vaatteista noin muuten, mutta ite joudun ostaa imetysliivit Changesta, siellä on tarpeeksi isoja kokoja..

On muuten inhottavaa kun oli jo ennestään D/DD-kokoset rinnat ja nyt oon raskauden aikana jo kahdet normirintsikat joutunut ostaan Changesta kun on kasvanut F/G-kokoon, ja sit vielä imetysliivitkin. Ne kun maksaa jotain 40-50e :(

Tietääkö joku saisko jostain edullisempia?
 
Takaisin
Top