Äitiyspakkaus

Täällä Tampereen kupeessa asustellaan.
Paikallisista mammakavereista ei kukaan ole saanut mitään korttia, joten sama käytäntö on täällä ollut siis jo ainakin 15 vuotta.

Itse kyllä kokisin ehkä jopa hankalaksi roudata mukana vielä yhtä ylimääräistä korttia, kun muutenkin heittelin kaikenmaailman turhat alennus/jäsenkortit lompsasta menemään. Hukkaisin sen kuitenkin, tai en muistaisi ikinä ottaa mukaan kun pitäis.
Minusta on ihan hyvä, että neuvolassa laitetaan tiedot systeemiin, jossa ne ovat jemmassa + turvassa. Ainoa mikä siinä ahdistaa on tuo jatkuva säätö kelan kanssa :sad001
 
Tampereella kolme lasta saaneena kolmessa eri neuvolassa asioineena oon joka kerta saanut äitiyskortin. :) Joka kerta otetaan neuvolaan mukaan ja sitten kun synnytys käynnistyy niin Tayssin ohjeissa on että äitiyskortti mukaan :)
 
Neuvolakortti on aika isoki, ei saa mihkään lompsaan laitettua sitä :)
Onkos teillä lapsenki neuvolakortti sitte sähkönen?
Kyllähän meilläki kaikki tiedot laitetaan pot.tietojärjestelmään, mutta sen lisäks on vielä se paperinen neuvolakortti, mitä ite piän koko ajan käsilaukussa. Eri sitte jos ei käytä mitään laukkuja ollenkaan :)
 
Täällähän oli vuoden vaihteessa se iso muun muassa terveydenhuoltoa koskeva atk-katko, kun mihinkään potilastietojärjestelmiin ei päästy käsiksi. Kaksi neuvolakertaa mentiin täysin ton paperisen neuvolakortin varassa :rolleyes: Etunsa sähköisessä neuvolakortissakin, mutta tuolloin kiiteltiin yhdessä neuvolatädin kanssa tuota paperista versiota.


Mutta missä mun äitiyspakkaus on :wideyed: Edelleen päätös tullut jo 30.4.
 
Täälläkin vielä odotellaan pakkausta. Hakemus ja liitteet kelassa 26.4, päätös annettu 9.5. mutta vielä ei oo pakkauksesta kuulunut.. kuulemma kahden viikon sisällä päätöksestä pitäisi tulla mutta Lulullahan on sitten jo mennyt yli kaks viikkoa :wideyed: haluais jo vain päästä hypistelemään pakkauksen sisältöä :wink
 
Asun Tampereen kupeessa ja täällä on vallan sähköinen äitiyskortti ja Ipana käytössä. En tykkää yhtään kun kännykällä on jotenkin kökköä sitä katsella tai merkata sinne mitään. Kun sitä pitää myös itse täytellä.
Mutta hyötynsä tietty koska meillä ultrat tehdään Terveystalossa ja heillä näkyy myös tuo sähköinen äitiyskortti ja sinne merkkaavat suoraan ultratiedot. Samoin Taysissa. Mut tosiaan jos pot.tietojärjestelmiin tulee katkoja niin eipä oo mitään tietoja nähtävillä...
 
Mulla on edelleen käsittelyssä. Tein hakemuksen 6.5. eli 11 päivää sitten. Toivottavasti käsiteltäis pian, niin pääsis hypistelemään uusia vaatteita. :)
 
Mulla päätös tehty 3.5 muttei oo pakkausta näkyny.. alkaa kaks viikkoa jo täyttyä..
 
Neuvolakortti on aika isoki, ei saa mihkään lompsaan laitettua sitä :)
Onkos teillä lapsenki neuvolakortti sitte sähkönen?
Kyllähän meilläki kaikki tiedot laitetaan pot.tietojärjestelmään, mutta sen lisäks on vielä se paperinen neuvolakortti, mitä ite piän koko ajan käsilaukussa. Eri sitte jos ei käytä mitään laukkuja ollenkaan :)

Lapsen neuvolajutut kirjataan samalla tavalla sinne neuvolan systeemiin, eli on sähköinen. Niistäkin sais sen tulosteen, mutta eipä siinä mitään erikoista tietoa ole.

Toisaalta tuntuis nykyaikana jopa oudolta joku paperinen kortti, mitä pitäis aina mukana. Tällä systeemillä ei tarvitse yrittää muistaa ottaa mitään mukaan, kun muutaman kuukauden välein käy neuvolassa. Tai lapsen kanssa kerran vuodessa.
 
Jeeee, mun pakkaus tuli ja malttamattomana kävin sen heti hakemassa ärrältä :) :)

Mitä tulee tohon neuvolakorttiin niin mä tykkään kun on konkreettisesti tommonen vihkonen, mistä näkee kaiken. Mullakin oma äiti säilyttänyt mun lapsuuden neuvolakortin, joten kiva verratakin sitten vähän tietoja keskenään :)
 
Joko muut odottajat ovat saaneet pakkauksen? Tänne ei oo vieläkään tullut, kylläpä sen toimitus kestää ja kestää.. :eek: äitiyslomakin alkaa ihan just, jihuu :happy:
 
En ole saanut! Lappu kelalta tuli kaks viikkoa sitten että äpakkaus on laitettu matkaan!
 
Mä tein hakemuksen 4.5., päätös oli tehty 9.5. ja sain paketin tällä viikolla, olisko ollut keskiviikkona.

Aivan ihana muuten :happy: ja vitsit siellä oli tavaraa, ensikertalainen ainakin yllättyi! Niin upea juttu, että meillä on Suomessa tuollainen!
 
Mä tein hakemuksen 4.5., päätös oli tehty 9.5. ja sain paketin tällä viikolla, olisko ollut keskiviikkona.

Aivan ihana muuten :happy: ja vitsit siellä oli tavaraa, ensikertalainen ainakin yllättyi! Niin upea juttu, että meillä on Suomessa tuollainen!

Muistan kans tuon esikoisen pakkauksesta tuon ilon kun pääsi hypistelemään pakkausta!
 
Tänään saan hakea äippäpakkauksen ja pääsen hypistelemään ihania vaatteita ja tavaroita :) :Heartred
Mulle tuli päätös pakkauksesta 7.5 ja 22.5 tuli ilmotus et paketin saa hakea matkikselta.
 
Mulle tehtiin 9.5 päätös, ei näy eikä kuulu. Jospa se tällä viikolla tulis :)
 
Ihana pakkaus!! :Heartred en muistanukkaan kuinka ihanaa on penkoa tuota laatikkoa :) vielä pitää pesemistä oottaa ko matot on pesuvuorossa tän viikon.
 
Mulla oli päätös tehty 18.5. ja pakkaus lähetetty 21.5. Nyt tuli viesti, että pakkaus haettavissa! Ehtisköhän heti tänään hakemaan. :)
 
Takaisin
Top