Äitiyspakkaus

En katsonut tuota linkkiä, mutta onko joku käyttänyt villan huuhtelusta lanoliinia? Mulla on pullo sitä, ja ajattelin pestä villavaatteeseen villaohjelmalla ja villapesuaineella, ja laittaa lanoliinia huuhtelulokeroon. Mutta kannattaako se? Tai lähinnä, onko siitä haittaa?
 
Jostain luin, että lanoliinia saatta jäädä koneeseen. Huuhtoutuu kyllä aikanaan pois. Mullakin on tilauksessa tuo lanoliini. Meinasin ihan ämpärissä sen kanssa liotella, niin ei jää jämiä koneeseen ja noiden villavaippahousujen pitäisi siinä useampi tunti liotakin, että imeytyy kunnolla villaan.
 
Ootteko leikelleet tota äp:n mukana tullutta kosteussuojaa? Kuinka pieneksi/moneenko osaan? :)
 
Mietin yksi päivä, että se on kyllä iso se kosteussuoja enkä tiedä tarvitsisiko sen nyt ihan koko sängyn kokoinen ollakaan. Jos sen pistäisi puoliksi, niin saisi kaksi ihan hyvän kokoista suojaa.
 
Vois olla hyvä idea pistää toi kosteussuoja puoliksi niin sais kaksi suojaa siitä.
 
Mä hain fb-kirpparin kautta ison pinon petivaatteita ja siellä oli muiden mukana äp-suoja puolitettuna.
 
Joo, kyllä se on niin iso, että puoliksi menee. Täytyy saksia sitten samalla, kun laitan pinnasängyn kuntoon.
 
Mä ajattelin kans pistää sen puoliksi. On muuten hirveen iso!
 
Kiva ku oon jo änkeny pinnikseen sen järkyttävän kokosen kosteussuojan. Ei varmaa auta ku "purkaa" lakanat ja leikata se suoja pienemmäks ja laittaa lakanat uudestaan :D
 
Ninni, eihän se nyt mikään pakko ole :D Ei tarvitse leikata ollenkaan tai sitten leikkaat vaikka ensimmäisen lakananvaihdon yhteydessä. Niin minä varmaan laiskana tekisin :D
 
Niin voinhan mä sinnekki asti odottaa, että vaihdan ne lakanat sitte joskus :D muutenki vauva nukkuu ensin laatikossa :D
 
Onnea on kauheat määrät lakanoita ja kosteussuojat! Kauhistelin alkuun lakanoiden määrää, mutta nyt kun ykkösen vaipat aivan liian suuria, lähes päivittäin joku falskaus. Pyyhkeitäkin onneksi vinopino, kun tyttö niin nauttia pyllyn pesusta ja sinappia viimeistään pyyhkeellä sitten. :D
 
Mä jo mietinkin että mikä ihme se liukas kangas oikein on, niin se siis on joku kosteussuoja?! Sekö laitetaan patjan päälle vai mihin? Tunnen taas itseni niin tyhmäksi :smiley-ashamed005
 
Suurinpiirtein ku sijoittaa siihen vauvan lantion kohdille patjan ja lakanan väliin palan siitä isosta, niin että saa kiepautettua patjan alle pysymään paikoillaan. Näin meillä estäneet patjan kostumiset.
 
Mulla vanhoja pienempiä jäljellä. Ajattelin tuon jättää isoksi kun vauva on jo taapero ja isommassa sängyssä. Suojaa hyvin isompaa patjakokoa.
 
Eurokankaassa myydään metritavarana tuota froteekosteussuojaa. Löytyy ainakin kahta eri sorttia ja väriä. Olisko ollut 12,90€/metri. Siitä jo pinnasänkyyn saa hyvät suojat.
Ite jätän kanssa sen äp:n suojan isoksi, koska ei siinä niin kauhean kauaa mene kun vauva muuttuu taaperoksi ja sitten pitää saada koko patja suojattua hyvin.
 
Takaisin
Top