Äitiyspakkaus

Kyfi000634

Oman äänensä löytänyt
Kysymyksiä heräili ja uskon että joku täällä varmasti tietää tästä pakkauksesta enemmän kun minä :)

Onko äitiyspakkauksessa oikeasti hyödyllisia tavaroita vai kannattaako valita 140€?

Voiko äitiyspakkauksen tilata vaikka jo nyt?
 
Todistuksen kelaa varten saa neuvolasta n.rv 22, jolloin saa tilata pakkauksen, eli ei ennen sitä.
 
Jos on esikoinen kyseessä, niin kannattaa valita äitiyspakkaus! :)

Toki jos on kova hamstraamaan tavaraa ennakkoon niin voi halutessaan ostaa esim kirppareilta samat tavarat. Itse tykkäsin kun sieltä löytyi kaikki tarvittava (kynsisakset ym ym), eikä tarvinnut niitä miettiä silloin. Täytyy tosin myöntää että osa vaatteista jäi käyttämättä, mutta sitten on ihan ykkösjuttuja kuten makuupussit, peitot ym.

Nyt kun on toinen tulossa niin valitaan varmaan rahat. Ja nyt on ihan erilailla intoa/aikaa hankkia mahdollinen puuttuva kun hoitovapaalla olen.

Ja ah sitä riemua, kun hakee sen pakkauksen postista ja hypistelee vaatteita ekaa kertaa! Sitä ei 140€ korvaa :wink
 
Meille on neljäs tulossa mut meinattiin silti ottaa pakkaus.. Siinä on paljon perus juttuja. Sit just ainaki ite tykkään kierrellä kirppiksiä ja täydentää vaatteita ja sit tarvittavat muut kaupasta. Sit voi pistää kiertoon ja myydä tai antaa eteenpäin jos ei miellytä. Edelliseltä annoin haalarit ja jotai muuta pois ku en tykännyt... Jokainen tavallaan. Melkein ite ei meinas jaksaa odotella et pääsis hipeltää niitä vaatteita... :)

Pitää vielä sen verran muokata viestiä et oon myynyt edellisen kaikki vaatteet muutamaa lemppari lukuun ottamatta ja Tarvikkeet myöskin. Et ei oo oikein valmiiks tälle nelosella mitään joten siks oon ite ainaki päättänyt ottaa pakkauksen. Ja toiseksi tossa tän hetken pakkauksessa on mun makuun ihanan värisiä vaatteita tosin aika poika pakkaus jospa poika olis tulossa myöskin. :)
 
Muokattu viimeksi:
Me ei tän kakkosen kohdalla meinata ottaa pakkausta. Rahat siis valitsen! Esikoiselle otin sen. Sieltä meni käyttöön lähinnä makuupussi, peitto, lakanat, harsot, yökkärit ja muu tilbehööri. Vaatteet eivät olleet oikeen sopivan mallisia meidän tytölle, liian leveitä kaikki bodyt esim. En myöskään oikein pitänyt potkarimallisista housuista, niitä siellänoli paljon...Muutamia vaatteita käytin, talvipuku oli hyvä kyllä ja sattui olemaan neutraali beige väriltään, oli mun makuun. Kevyt-toppahaalari oli myös hyvä! Eli esikoiselle kyllä tilaisin, paljon hyödyllistä muutakin kuin vaatteet.
 
Ihan samaa mieltä kuin Tökkönen!
Ja mua ärsytti kans ne potkuhousut... Ei ollenkaan meidän juttu!
Mutta kuoseista ja väreistä tykkäsin tosi paljon kun oli uskallettu käyttää värejä (joita rakastan!).

Ja siis tosiaan nyt ei valita äitiyspakkausta kun esikoinen syntynyt viime vuonna ja kaikki tavarat edellisestä pakkauksesta tallella. Jos olisin pistänyt kiertoon jo esikon kamat niin silloin tilanne olisi ehkä eri :)
 
En ainakaan aio ottaa nyt toiselle pakkausta, otan mielummin rahana :) Yks pakkaus riittää tähän talouteen, ei tullut käytettyä juurikaan kun laatikkoa sänkynä alkuun ja makuupussia :)
 
Me ajattelimme ottaa pakkauksen, vaikka esikoisenkin tavarat löytyy. Koemme että pakkauksessa kuitenkin on tietyt hyvät jutut. On niin kiva hypistellä tavaroita
 
Täällä aiotaan myös pakkaus ottaa ehdottomasti. On se kyllä hieno juttu, että tällainen upea "lahja" vielä tarjotaan, vaikka kaikesta tunnutaan nykyään sosiaali- ja terveysalalla säästettävän.. :) ja on myös hyvä, että on vaihtoehto saada se rahallinen korvaus vaihtoehtona, koska kaikkihan eivät sitä tarvitse.
 
Meillä myös aikomus ottaa pakkaus. Moni on sanonu (niinku moni täälläkin :) ) että ekalle kantsii ottaa. :) Moni on myös sanonu et kantsii lisäks koittaa kirppikseltä ettii toinen pakkauksen makuupussi niin on sisä- ja ulkokäyttöön omat.
 
Meillä ei nyt vauvaa ole tulossa enää, mutta minä otin kaikista neljästä pakkauksen :) Olen jäänyt ihan koukkuun niihin :) kun kolmena vuonna peräkkäin sen nyt saanut ja enää en saa :sad001 Oli vaan pakko tulla kertomaan :)
 
Esikoiselle otin pakkauksen, mutta en enää tälle toiselle. Käyttöä oli makuupussille, peitolle, lakanoille, toppapuvulle, vanupuvulle ja tarvikkeille. Bodyt ja potkarit jäivät käyttämättä, kun olivat pojalle aivan väärän mallisia (liian leveitä). Esikoiselta on edelleen kaikki tallessa, joten hankittavaa ei juuri ole, ei ainakaan jos tämä toinenkin sattuu olemaan poika.
 
Täällä on vielä vähän mietinnässä, että otetaanko pakkaus vai rahat. Makuupussi löytyy, ja löysin vanu- ja toppapukuja tosi edullisesti, joten ehkä sille rahalle olisi enemmän käyttöä... tosin jännityksellä odotan, että koska julkaistaan 2015 pakkaus, ja ehtisikö sen mahdollisesti saamaan!
 
Mä otin pakkauksen ekassa ja tokassa, koska pakkaukset vaihtui siinä välissä ja halusin uuden makuupussin. Samalla myös kokomitoitus vaihtui pienempään, mikä oli hyvä. Siinä oli kynsisakset, harjat ja muuta, mikä on kivaa pitää henkilökohtaisena. Nyt kolmannessa en taida ottaa, kun nää tulee niin peräkkäin. Nyt tokassa pakkauksessa oli karsittu oppaita tosi paljon, mikä oli hiukan sääli...
 
Olisi ihana tietää ehtiikö 2015 äitiyspakkaus tulemaan ennen oman pakkauksen saamista :rolleyes:

2014 vuoden kuosit on meidän makuun liian retroja, mutta silti otetaan pakkaus koska siinä on kuulemma paljon hyödyllistä.
 
Meillä on se vuoden 2013 pakkaus ja nyt taidetaan ottaa rahat, kun aika paljon tosta ekastakin jäi käyttämättä. Ja on kuitenkin vielä tallessa kaikki ne kamat. Olihan siinä jotain hyödyllistäkin, mut paljon oli sellasia, et ne oli sopivia väärään aikaan vuodesta tms. Esim. se toppis jäi meille pieneksi ennen ensimmäistäkään käyttökertaa ja ei se kyllä kovin lämmin olisi ollut muutoinkaan. Jos ottaa nyt rahana niin voi sit täydentää varastoa sellasella mikä on kerenny mennä esikoisella jo huonoksi tai mitä tarvii lisää jne.
 
Uusi pakkaus ei ehdi tulla, sitä aletaan jakaan ehkä maalis-huhtikuulla..
Eli tän hetkinen pakkaus tulee, jos sen ottaa.
 
Niin ihana oli tuo äitiyspakkaus :Heartred meillä on kyllä hyvä Suomessa odottaa vauvaa :) ja neuvolasta pidetään hyvää huolta.
 
Ite ole tässä miettiny että kumman vuoden äitiyspakkaus meille sit tuee 2014 vai 2015. Ite toivon että saataisiin 2014 pakkaus ku poika on tulossa niin olis värit just pojalle kohdallaan :)
 
Takaisin
Top