Äitiyspakkaus

kaylies: meillä kanssa 2009 ja aivan samaa mieltä toppapuvusta. Mäkin katoin eka että ois pienempi mutta just vertasin päällekäin niitä niin on ne samankokoset. se tän vuoden on ehkä 2 centtiä kapeampi mutta saman mittanen. Saa nähä pääsekö sitä käyttämään ollenkaan :(

 
Eihän tuo 70cm paha ole, vanhimman tyttären pakkauksessa oli 80 cm toppapuku eikä taatusti mitään 50 cm enkä muista oliko ees 60cm vai oliko 70cm pienin vaate...ja kun niitä vauvojahan syntyy jopa 56 cm pitkinä että jääkö niillä sitten ne 50 cm käyttämättä? Ite otin taas pakkauksen, ajattelin että mitä sillä 140ellä ostaa, ei juuri mitään ja vauvahan ei kuiten vielä kato mitä päällä on...kuhan ei likasta eikä kulunutta. siitä ranttuilusta taatusti pääsee sitten jopa jo 3 ikävuodesta lähtien nauttimaan(jopa nykysin aikaisemminkin), kun ei mikään kelpaa päälleei siis äitin näkö kulmasta vaan ihan lapsen omasta! en toki silti itekkään ihan mitä vain laittais päälle, joku periaatteessa hyvä vaate jääny kyllä ihan käyttämättä, ja niistä pelkkä valkosista vaatteista en tykkää samotenko ite en tykkää käyttää potkuhousuja, puolipotkareita kyllä muttei niitä henkseli mallin Ja niitä uusia hienonpia vaatteita on kyllä jostaki aina siunaantunu, sukulaiset ja ystävät ostaa ja tarvittaessa jopa itse.
Ite oon niihin kestovaippoihin erityisesti tyytyväinen, toki mulla niitä jo on kun on nuita lapsia siunaantunut niillä kun tuo jälleen myynti arvokin niin hyvin säilyy kun vaan hyvin hoitaa. Kirpparilta toki kans tekee löytöjä, mutta ostappa uus vauvan toppapuku, itte muka nuorimmaiselle kattoin niin hinnat alkaen 60€ ja miten vähän aikaa se on käytössä!ja kestikset uuet melkein 20€ kpl riipuen tieten mallista yms..
 
ja huomasin jottei tuu väärin käsityksiä, itse en siis äityspakkauksen vaipoista tai vaatteista ole periny mitään vaan lahjottanu ne pois kun ilman olen saanukkin, kun tuossa aiemmin laitoin jälleen myynti arvosta niin tarkotin vain että kestovaipat yleensä saa myytyä käytettynäkin ettei tartte ilman antaa
 
mokomaki: jos olis 80cm niin sittenhän se menis seuraavana talvena :) Joo Janika oli syntyessään 54cm että ei meillä hirveästi käytetty 50cm vaatteita, ehkä viikon meni päälle. Saa nähä onko poika sitten vielä pidempi :)

 
mulla nuorin synty 21.6.10 eli on nyt n. 1 ja 2kk vanha ja kyllä me viime talvena hyvinki piimmä 80 cm pukua, kun eihän vauvan jalkojen tartte näkyä jos on niin pieni ettei kävele. Riippuu tietenki puvun mallistaki, ei se viime talven puku ollu nuita äippäpakkauksen pukuja mutta 80cm kuitenki. alkutalvesta oli pienempi puku mutta ku jalat alko pilkottaan niin otin isomman käyttöön ku pittää se pukuki silleen varpaat lämpiminä
 
Melkein saman ikänen Janskun kanssa. Janika synty 18.5 ja meillä oli käytössä äippäpakkauksen puu muuten mutta keväästä alkoi olla vähän pieni että piti ostaa kevyttoppis joka menee nyt vielä tän syksyn.

Ostin poitsulle huuto.netistä tänää 50/56cm toppiksen kun on se vaan niin söpön pieni xD
 
Täällä sain sen äitiyspakkauksen elokuun alku puolilla ja olin tyytyväinen pakkauksen sisältöön, nimittäin kun mulla on sama homma kuin Zaana:lla, kätilö veikkas että toinen tyttö on tulossa mutta ei tosiaan mennyt lupaamaan mitään koska täälläkään ei saatu katottua vauvan haaroihin ja näkyvyys oli huono. Mutta tässä ehkä joudutaan nyt loppuajasta käymään usein ultrassa kun on tuo raskaudenajan diabetes.

Keskiviikkona kuulee sitten vähän enemmän mitkä on jatkosuunitelmat täällä kun on uudelleen kätilölle se aika synnärillä.
 
Sainpahan minäkin lopulta sen äitiyspakkauksen. Olipas retroa... jos vielä hankkis sellaisen p*skanruskean sitterin jostain ja pukisi vauvan noihin pakkauksen vaatteisiin niin vauva muistuttaisi erehdyttävästi äitiään vuodelta 1980 emoticon

Osa vaatteista oli kyllä ihan järkyttäviä, kuten esim se keltainen kokohaalari ja sitten se vanuhaalari jossa oli jotain kamelinkuvia... hyi.
 
Ei muakaan ne ruskeat haittaa, olen muutenkin ostellut ruskean sävyisiä vaatteita vauvalle. Kunhan vaan vertasin 80-luvun alun sävyihin, jolloin kaikki oli joko ruskeaa, oranssia tai vihreää :)
 
Mua kyllä vähän haittaa ne ruskeat. Ja varsinkin ne ruskean ja oranssit yhdistelmät :/

Oli kyllä jotenkin tosi "retroja" ne vaatesävyt ja kuosit. Luulis, että molemmille sukupuolille sopivia sais tehtyä vähän kivemmillakin kuoseilla. Mut kuten ilmeisesti kaikilla muillakin, suurinta ärsytystä tietenkin aiheuttivat ne toppapuvut, jotka on tänä talvena varmaan liian isoja ja ens talvena ehkä jo pieniä...
 
Mun mielestä tän vuoden pakkaus oli ihan super-ihana! Vuoden 2009 pakkaus oli  musta vähän semmonen neuvostoliiton ylijäämätavaran näkönen ja monet vaatteet jäi siitä käyttämättä, mutta tästä uskosin että kaikkea muuta tullaan käyttämään paitsi niitä kestojuttuja (kestovaipat, kestoliivinsuojat).

Se toppahaalari varsinkin oli erittäin positiivinen yllätys! Oli niin hieno että olisin semmosen voinu melkeen kaupastakin ostaa. Mutta kyllä olen ilonen että tämä toinenkin on poika, oli meinaanpi tosi poikamainen pakkaus jälleen kerran ja ainoa selkeesti tyttömäisempi, eli ne punaset potkuhousut, menee meiltä kyllä kiertoon jos vaikka miehen veljen syntymässä oleva lapsi (LA 30.9) sattuisi tyttö olemaan :)

Ne kestoliivinsuojat oli naurettavat läpyttimet! Musta itestäni tulee tod. näk. taas semmonen mansikki että uskoisin että ne kestosuojat ajaa saman asian kun vaikka vanha sukka tuolla liivien sisällä...
 
Mä kyllä käytin 12 vuotta sitten - ja aion nytkin käyttää - toppapukua ihan vastasyntyneelläkin vaikka iso onkin. Eihän siitä isosta koosta mitään haittaa ole, päin vastoin mahtuu kunnolla vaatetta alle ja jää vielä eristävä ilmakerros väliin mikä on tärkeää lämpimänä pysymiselle. Mun mielestä on hyvä että toppapuku on isompi, niin menee koko talven, eipä tarvi ihmetellä toisen hankkimista ku n vauva kasvaa ulos siitä kesken pakkasten.

Meillä kun ei autoa ole ja vauva tullaan pääosin nukuttamaan päiväunille ulos kuten isosiskonsa aikoinaan niin hyvät lämpöpuvut (eli toppapuku ja muut vastaavat) on tärkeitä. Neuvolassakin pitää kuitenkin käydä vaikka pakkasta olis kuinka ja paljon. Kerrospukeutuminen on pop. :D
 
Tulin lokakuisista kuokkimaan. Pisti silmään tuo SiD87 kommentti kestoliivinsuojista... Niin siis kestoliivinsuojissahan on käsittääkseni kosteussulku, joten ne ei kastu läpi, toisin kuin kertakäyttöiset luullakseni (siis mikäli maitoa nyt tulee ihan "suihkuamalla"). Ja veikkaan että imutehoa löytyy vähintään yhtä paljon, jos ei enemmänkin kuin kertiksistä, koska monissa kestoissa käytetään materiaaleja, jotka levittää kosteuden tasaisesti.
Ite en ainakaan ala repiä hahtuvia tissinpäistä, jos menee nännit haavoille, ne kertakäyttöiset meinaan saattaa aika nätisti jymähtää haavaisiin rinnanpäihin kiinni. Irrottele niitä siinä sitten kun muutenkin tekee kipeetä...
Mutta tällainen näkökulma mulla... emoticon
 
Alissan kanssa oon samoilla linjoilla, äitiyspakkausta en ottanut mutta netistä tilasin noita kestoliivinsuojia. Esikoisen jälkeen oli siis yhtä TUSKAA repiä niitä rintoihin tarttuvia kertakäyttöliivinsuojia kipeistä ja muutenkin herkistä nänneistä irti. Synnytyksen jälkeiset pari viikkoa oli muutenkin aika tuskaa liikkumisen, istumisen ja polttelevien rintojen takia, joten yritän helpottaa oloani tällä kertaa edes hieman käyttämällä noita kestoliivinsuojia. Netistä tilasin alennuksesta 12€/5 paria, joten ei ne tuu loppujen lopuksi ees kalliiksi.
 
äitiyspakkaus ok mutta katsotaan mitä loppupeleis tulee käyttöön. oon nimittäin löytäny kirpparilta TOSI siistejä vaatteita halvalla ja lisääkin löytyis mutta onkohan jo liikaa :D suosikkini oli raitabody  ja ne smile- tumput kivat :) vaikken mikään retro ihminen sen enempää ole.
 
Mähän en äitiyspakkausta nyt ottanutkaan, kun esikoisen aikaan otin puoltoista vuotta sitten... meillehän on lupailtu toista tyttöä ja mun mielestä toi tän vuoden pakkaus oli vielä tosi poikamainen. :-/ Kestoliivinsuojia aion myös käyttää, huomasin esikoisen aikaan, että ne kertakäyttöset oli ihan kamalia. Mulla nimittäin kävi just noin, et ne tarttu jo valmiiksi herkkiin nänneihin ja vereslihalle meni, kun niitä yritin sitten irrotella. :-( Mut jokainen tekee, kuten parhaaks näkee. Voihan se olla, et jos joutuu tosi usein vaihtamaan liivinsuojia, niin ne kertikset ei "ehdi" kuivua kiinni nänneihin... :-)
 
Vinkatkaahan jos tiedätte hyviä paikkoja netistä mistä tilata noita kestoliivinsuojia! Ajattelin itse käyttää myös niitä kun esikoisen kanssa oli nännit niin rikki kun vaan voi olla...Toki siinä oli imuotteessakin vikaa mutta ennemmin pehmeää kangasta kuin sellaisia paperisia..
 
Mimmu86: verkkokauppa Lunatsusta saa hyviä kestoliivinsuojia. Kaveri on niitä nyt käyttänyt ja minäkin viikon verran kun tulvii nää rinnat jo valmiiksi :) kestakäyttöisiä en ole edes kokeillut, mutta noi on kyllä hyviä. Eikä edes mun mielestä mitenkään ihmeellisen kalliita, varsinkin kun ajattelee että ne taitaa olla sellaista "aitoa" suomalaista käsityötä :)
http://lunatsu.mycashflow.fi
tossa ton kaupan nettisivu

äippäpakkaus: ihan kiva kyllä, mutta vähän mietityttää toi talvihaalari, että talvivauva ei taida saada sitä koskaan käyttöön, ekana talvena liian iso ja tokana mahdollisesti jo liian pieni.. katsoo sitä sitten. Aika poikamaisia värejä, mutta sellaistahan meille on lupailtukin :)
 
Siis mulla tosiaan sitä maitoa tuli niin järkyttävät määrät että jouduin useemman kerran tunnissa vaihtamaan niitä suojia että ei tosissaan ehitny mulla kuivahtamaan kiinni :D Mun kyllä täytyy myöntää että mulla on muutenkin vähän henkinen allergia kaikkia kestojuttuja kohtaan, musta vaan kertakäyttöset on helpompia... Vaikka ne kestot kuinka on ekologisempia jne. niin en vaan syty niille... Mutta jokainen tekee niinku parhaaks näkee ja hienoa että jotkut niitä tykkää käyttää! :)
 
Takaisin
Top