Äitiyspakkaus

Bessie

Vauhtiin päässyt keskustelija
Aloitellaan nyt ihan uusi aihe, jos olisi sitten kaikki jutut samassa paikassa :)

Eli mulle tuli tosiaan tuo äitiyspakkaus tänään. Mitä mieltä muut ovat olleet sisällöstä? Mitkä oli suosikkeja/inhokkeja? Mahtaako joku jäädä käyttämättä kokonaan?

Mä olin jotenkin vähän pettynyt sisältöön (tiedän, ei saisi rutista kun ilmaiseksi saa). Lähinnä siksi, että aika pieni osa vaatteista käy vastasyntyneelle/ensimmäisiksi kuukausiksi. Ja kaikki paksummat vaatteet ovat hirmuisen isoja! Eikö joku niistä (esim. villahaalari tai vanupuku, jos nyt ei toppapuku) voisi olla pienempää kokoa? Miksi molempien on oltava 70cm?

Henkilökohtainen inhokkini on (jostain syystä, en edes tiedä miksi) tämä venebody. Ja vierastan itse kohtuu paljon kokovalkoisia vaatteita, mutta tietysti niitä tuollaisessa sukupuolineutraalissa pakkauksessa on useita.

Suosikkeja on ehdottomasti tämä raitabody ja potkarit! Musta nuo ovat mielettömän hienot, miellyttää meikäläisen värisilmää. Myös tämä nallebody on kiva. Samoin talvihaalari ja vanupuku, vaikka ovatkin iiiisoja. Mahtaako nuo mahtua vielä vuoden päästä talvella? Toivottavasti ei jää ihan käyttämättä kokonaan.

Mitäs mieltä muut olivat? Nyt saa nurista ja kehua, vaikka kaikki ollaankin tyytyväisiä siitä, että tuollaista pakkausta meillä Suomessa jaetaan :)
 
olin kanssa kovin pettynyt pakkaukseen ihan hirveen isoja vaatteita vielä suurin osa. Haalarista pidän ihan hirveesti mut sekin niin suuri et saa nähä tuleeko tänä talvella ollenkaan käyttöö. Mistäpidin niin myös raita bodeista ja potkareista, koiran kuvassa olevasta bodysta pidän ja ne limen vihreet potkarit on kivat. muut onkin sit vähän sillai äääh  en tykkää. Vaikka tiesin millanen pakkaus tulee olemaan niin silti se jotenkin tuli yllätyksenä et ei ollutkaan niin mieleinen kun odotin että näin :D
 
Hassua, että minäkin olin vähän "blaah", kun sain pakkauksen, vaikka odotin sitä tosi paljon. Ja kuvat olin katsonut moneen kertaan netistä ;)
 
Mähän en äitiyspakkausta otakaan, vaan sen rahan. Oon kyllä pakkauksen sisältöön tutustunu, ja moni niistä vaatteista ois jääny käyttämättä. Huomasin jo esikoisen kohdalla, että tulee käytettyä vauvalla vaan semmosia vaatteita, joista itekin tykkää. Petivaatteet ja pyyhe yms. on tallella esikoisen äitiyspakkauksesta. Ja kun mm. menneiden vuosien äitiyspakkauksien kivoja vaatteita löytyy kirpparilta 0,2-2 euroa/kappale (mm. beige toppapuku eurolla), niin mieluummin ostan sieltä halvalla ne vauvan vaatteet joista ite tykkään kun otan vastaan paljon sellasia, joista en tykkää. Mut se kyllä tekee hommasta vähän vaikeempaa kun ei tiiä onko siellä tyttö vai poika... tyttöähän se kätilö veikkas, mutta vaan koska kunnon näkymiä jalkoväliin ei saatu.

Mä en jostain syystä tykkää ollenkaan harmaasta vauvan päällä, niin toi pakkaus ois muutenkin ollu mulle ihan vääränlainen... siinähän näytti olevan ulkovaatteet harmaita ja samaa väriä joissain sisävaatteissakin. Niin, enkä mä tykkää raidoistakaan! Oon vissiin vähän vaikee tapaus, mutta sen takia otankin äitiysavustuksen rahana. Kiva että semmonenkin vaihtoehto on olemassa.
 
Tuohon harmaaseen pakko kommentoida, että kuvat kyllä vääristää. Lähes kaikki kuvissa harmaat ovat kyllä enemman beigejä. Varsinkin se toppahaalari :)
 
Meillä oltiin pääosin tyytyväisiä äitiyspakkauksen tavaroihin, niin kooltaan, laadultaan kuin väreiltään, mutta se ihana tupsupipo mikä siellä oli HUOPUI pesussa tupsuista ja niistä naruista, vaikka pesuohjetta noudatin On se vieläkin söpö mutta narut on puolet lyhyemmät kuin ennen pesua ja tupsut sellaiset kovat huopapallot...
 
Täälläkin oltiin tyytyväisiä! emoticon  nyt kun sais ne vaan käyttöön!!
 
Bessie: Mun mielestä se venebody on yksi ihanimmista koko pakkauksessa :D
 
Mä oon vaan kuolannu niitä tuolta netistä. Paljon paremman näköinen kun minkä sain Janikaa odottaessa. En jaksais odottaa että pääsee hypistelemään ja pesemään ne vaatteet.
 
Minä ja olin katellut moneenn kertaan netistä kuvia pakkauksesta..mutta viimeviikolla ku pakkaus saapu ni odotin ehkä liikaa:) Mutta tosiaan esim.puvut olivaat tosi isoja mutta ovat ilmeisesti joka kerta..kaveri vaan mainitsi et heillä käytettiin vasta seuraavana talvena:) No mut ilmasiks kun sai ni pitää olla tyytyväinen..ja oliha siel ihan kivoja juttujaki
 
Mäki tykkäsin venebodysta! Ja niistä vaaleensinisistä housuista ja siihen "kuuluvasta" raidallisesta paidasta. Ja musta ne kaikki bodyt mitkä ei ollu valkosia oli ihania! Samoin makuupussi ja lakanat oli mun mieleen. Ainoo mikä siellä oli meille "turha" oli kestovaipat. Niitä tuskin koskaan käytettään.

Jos nyt joku inhokki pitäs löytää ni se oli se keltanen "vohvelikangashaalari" :D Yök.
 
Anteeks kun nyt kysyn "tyhmän" kysymyksen,mut mikä ihme se "liina" on??
En nyt tarkota sitä pesulappuu,vaan sitä muksut liinaa. Eli jos katsotte ÄP:n netistä kuvina,niin tarkotan nyt sitä mikä on kuvassa liivinsuojien alla.
 
Käsittääkseni se on kestovaipan imuosa. En nyt vannomaan mene, koska en ole tuohon kestoiluun perehtynyt, mutta niin itse ainakin päättelin.
 
Jos jollakulla on jäämässä ne KESTOVAIPAT käyttämättä, niin täällä yksi vapaaehtoinen vastaanottamaan ne!!! Lähettäkää vaan privaattiviestiä vaikka, niin sovitaan!
 
marppa: Se 'liina' on kestovaipan imuosa, aivan kuten Bessie jo totesikin (: Itsekin sitä ensin ihmettelin :D
 
Okei. Eli en tee sillä mitää... En jotenki vaan ymmärrä noit kestovaippoi.. :)
 
Täällä myös voidaan ottaa vastaan ÄP:n kestovaippoja postikulujen hinnalla :)
 
Minusta se toppapuku oli nyt kymmenen kertaa parempi kuin 2009 pakkauksessa. Ja se oli jopa vähä pienempikin. Ja olin onnellinen siitä vanupuvusta. Villapuku turha, emme sitä edellistäkää oo juurikaan käyttäneet.

Oli värimaailmaltaan hirveä pettymys kyllä tuo pakkaus. Jos olisi poika tulossa nii ei mitää hätää mutta ajatellen jos tulee tyttö nii sillo varsinkin. Kyl tos 2009 pakkauksessa oli enemmä värimaailmaa ja todellakin fiksumpaa.

Oli tosissaa ihana se 50 koon raita puku jossa o montaa väriä.

Mutta petyin NIIN TOTAALISESTI harsoihin! Ihan paskat ja reunat oli meillä osittain todella huonosti viimestellyt että langan pätkää siellä langan pätkää täällä ja tuosta meinäs purkautuu jne. ja todella ohuen surkeeta kangasta muutenkin. 2009 oli iso ja paksu ja erittäin hyvää harsoa.

Joo ja kestikset turhat joo. No testaan näitä tän pakkauksen kestiksii ku ne oli paremmat ku 2009ssä.

Makuupussin halusin ehottomasti. mulla o oma vanha tallella ja halusin kummallekkii lapselle oman myös. Ompaha jottai muistoo. peitto o taas turha meille ku nyt meil o kolme äippäpakkauksen peittoo ja yks untuva peitto. No pistää vaikka petariksi sitte niitä tai myy. lakana oli iha ok mut parempi oli siin edellisessä. Mut mua ärsyttää yli kaiken se aluslakana. Se on pinnasänkyyn lyhyt ja niin on kaupasta ostetutkin pinnasänkyyn tarkoitetut. iha selvästi eivät oo niissä muistaneet kokoja isontaa ku sängyt o isontuneet.
 
Äitiyspakkausta en ole vielä itse saanutkaan, kun papereiden vieminen kelaan venahti vähän pitkäksi.

Ilmoittaudun myös halukkaaksi kestovaippojen ostajaksi/ottajaksi, mikäli niitä ihmisillä on jäämässä ilman käyttöä. kovasti ainakin suunnittelen kestoilun kokeilua. Saa nähdä miten käy. :) postikulut maksan toki.
 
Toista lasta tässä odotan ja ensimmäinen on syntynyt jo vuonna 2005 eli täytti 6v. Otin äitiyspakkauksen koska siitä on hyötyä ja siinä on kyll tuplaten paremmat vaatteet ja kaikki muutkin kun tuolloin vuonna 2005. Vihasin suurinta osaa sen äitiyspakkauksen vaatteista enkä juuri niitä silloin käyttänytkään.
 
Takaisin
Top