Äitiyspakkaus 2018

Apua joko te nyt pystytte niitä hakemaan :D Itsellä tuntuu vielä tosi kaukaiselta kun mitään tietoa ei tollaisista ole... :)
 
Mulla oli kans kela tehnyt nyt päätöksen ja saan pakkauksen 2 viikon sisään :)
 
Pääsen neuvolaankin hakemaan Kelan paperit vasta kesäkuun alussa eli ei vielä tietoa mistään pakkauksesta :) Mietin, että otanko kun periaatteessa kaikkea on vielä paitsi vaatteita (kun niitä työnsin muualle heti kun nykyinen kasvoi niistä ulos) mutta enköhän päädy ottamaan. Sit harmittais kuitenkin jälkeenpäin...
 
Mä sain tänään lähi marketista hakea äitiyspakkauksen! :D Voi vitsit oli ihana hiplailla ja avata se perheen kanssa yhdessä, esikoinen innostui norsu unilelusta ihan hirveästi :D
 
Me päädyttiin hakemaan rahana. Olikin pos yllätys että jos laskettu aika on 1.6.18 jälkeen on avustus noussut 170e.

Mulla on esikoisen pakkauksesta edelleen tallella ne kaikki tarpeellisina tai halutuimmat tavarat. En niitä perus bodyja yms tarvi sieltä, kun haluan niitä kuitenkin ostaa muualta ja jemmassakin pieniä vaatteita on. Siks päädyin ottamaan rahana.
 
Oli Kelasta super nopeaa palvelua kun päätös oli tehty samana päivänä kuin anomus jätetty. Nyt vain odotellaan pakettia[emoji16]
 
Mä tein hakemuksen eilen ja vieläkään ei ole käsitelty[emoji23][emoji23][emoji23] kenties hieman malttamaton?
 
Tänään tuli tekstiviesti että pakkaus on saapunut. Ja mä olen työmatkalla ja sitten lapsen kanssa reissussa sunnuntaihin asti. Kysyin kävisikö mies hakemassa mutta siihen tarvinnee valtakirjan. Pitää odottaa maanantaihin!! :eek:
 
Mä otin pakkauksen ekan lapsen kohdalla, mutta en toisen lapsen kohdalla, koska oli koti täynnä vielä vauvanvaatteita. Nyt en osaa ihan päättää. Meillä on edelleen toppahaalari, makuupussi yms tallella, toisaalta haluaisin tunnesyistä ottaa. Sitten taas tuntuisi väärältä keskimmäistä kohtaan, kun hänen kohdallaan en ottanut.
 
Ei vieläkään ole tullut edes päätöstä kelan sivuille. Reilu viikko sitten hain. No kaks viikkoa vissiin oli se käsittelyaika eli toivottavasti ensi viikolla tulis edes päätös
 
Mä otin pakkauksen ekan lapsen kohdalla, mutta en toisen lapsen kohdalla, koska oli koti täynnä vielä vauvanvaatteita. Nyt en osaa ihan päättää. Meillä on edelleen toppahaalari, makuupussi yms tallella, toisaalta haluaisin tunnesyistä ottaa. Sitten taas tuntuisi väärältä keskimmäistä kohtaan, kun hänen kohdallaan en ottanut.

Mutta sitten taas, kun on useampi lapsi, niin ei vaan voi olla aina tasapuolinen. Asioita on pakko katsoa tapaus- ja tilannekohtaisesti :)
 
Minä oon ottanut pakkauksen vaan esikoiselle ja kaksi kertaa rahana. Nyt mietin, että kummin tekis kun hakemus pitäisi laittaa eteenpäin. En oikeastaan tarvi pakkauksesta mitään ja rahat vois käyttää jonkin tarpeellisemman hankintaan...
 
Tänään tuli tekstiviesti että pakkaus on saapunut. Ja mä olen työmatkalla ja sitten lapsen kanssa reissussa sunnuntaihin asti. Kysyin kävisikö mies hakemassa mutta siihen tarvinnee valtakirjan. Pitää odottaa maanantaihin!! :eek:

Mies oli käynyt hakemassa paketin (pikkupostissa taisivat tuntea kun ei valtakirjaa kaivattu), mutta itse olen kotona vasta su iltana. Onpahan paketti odottamassa! :)
Niin, ja musta on jotenkin sööttiä että mies haki sen kun ei yleensä ole kiinnostunut yrittämään jos on mahdollisuus ettei lähetystä luovuteta (pieni kielimuuri) niin pelkkä se että pakkaus on nyt kotona on jotenkin ihanan lämmittävä ajatus :)
 
Tänään mäkin tein äitiys- ja vanhempainrahahakemuksen ja samalla toki hain sitä äitiyslaatikkoa. En enää jaksanut tehdä lapsilisähakemusta, kun senkin voi vissiin tehdä jo ennen lapsen syntymää. Pitää se katsoa sitten joku toinen päivä
 
Mä täytin maanantaina äitiysavustushakemuksen ja päätös oli tehty keskiviikkona. Nyt odotellaan pakkausta. Toivottavasti tulee nopeasti.
 
Päätös tuista ja pakkauksesta on tullut. Postia odotellessa... :D
 
Takaisin
Top