Äitiyspakkaus 2018

Mäkin tykkään! Tossa oli paljon neutraaleja, joita on sit helppo yhdistää itse hankkimiinsa. Oon itse asiassa yllättynyt, että niin moni haukkuu tätä.

En kyllä ota tota silti, koska mulla pitäis olla jemmassa kaikki ihan vastaavat jutut ekan jäljiltä. Haalari jäi täysin käyttämättä.

Tosin tässä just kävi ilmi, että neuvolassa pitäis käydä ennen viikkoa 16, jotta avustuksen saa. Mä en tuu Suomeen vielä siinä vaiheessa. Onko kellään käryä, riittäiskö, että toimittaa sit täältä todistukset käynneistä ultrassa ym?
 
Tykkäsin. Neutraaleja värejä joihin voi itsekukin halutessaan yhdistellä tahtomiaan värejä.
Huopatossut, Hmm. No perinteitä kunnioittava ainakin :D
 
Chiunque, miten sä sen sinne saat? Eihän niitä ainakaan ennen ole ulkomaille saanut?
 
Chiunque, miten sä sen sinne saat? Eihän niitä ainakaan ennen ole ulkomaille saanut?

Vaikka ollaan täällä, kuulutaan Suomen sosiaaliturvan piiriin. Kesällä varmaan napataan mukaan, kun tullaan käymään.

Edit: ...tai sitten se lähetetään tänne, en tiedä.
 
Muokattu viimeksi:
Mäkin tykkään! Tossa oli paljon neutraaleja, joita on sit helppo yhdistää itse hankkimiinsa. Oon itse asiassa yllättynyt, että niin moni haukkuu tätä.

En kyllä ota tota silti, koska mulla pitäis olla jemmassa kaikki ihan vastaavat jutut ekan jäljiltä. Haalari jäi täysin käyttämättä.

Tosin tässä just kävi ilmi, että neuvolassa pitäis käydä ennen viikkoa 16, jotta avustuksen saa. Mä en tuu Suomeen vielä siinä vaiheessa. Onko kellään käryä, riittäiskö, että toimittaa sit täältä todistukset käynneistä ultrassa ym?

Ulkomailla terveystarkastuksessa käynti hyväksytään samoin kuin Suomessa tapahtunut käynti. Eli ulkomaalainen raskaustodistus tai lääkärintodistus raskaudesta kelpaa.

Äitiysavustuksen saaminen edellyttää, että asuu vakinaisesti Suomessa tai kuuluu ulkomailla oleskelusta huolimatta Suomen sosiaaliturvaan.
 
Tykkään :) Mulla on edelleen vuoden 2015 laatikko ja pidin siitäkin. Kivasti on tässä uudessa sekä värejä, että neutraaleja kuoseja. Helppo yhdistää vaikka minkälaisiin vaatteisiin eikä oo sukupuoleen sidonnainen :) Aion kyllä ottaa tuon pakkauksen myös.
 
Hei kiitti TTH! Asutko säkin muualla?

Me kuulutaan Suomen sosiaaliturvaan, koska tää oleskelu ulkomailla on väliaikainen. Eiköhän kaikki siis ole ihan kunnossa :) Lapsilisäkin ollaan saatu tänne. Kotihoidon tukea ei tietenkään olla saatu, kun siinä on kolmen kuukauden raja. Jos on ulkomailla kauemmin, ei rahaa tipu.

Sorry, off-topic.
 
Ai niin, noita huopatossuja en muistanut hehkuttaa, ihan loistavat! ❤ Meillä esikoisellakin on huopatossut talvikenkinä, ja ovat kyllä olleet lämpöiset ja tykätyt.

Muistan, kun esikoisen vauva-aikana oli just tosi hankala talvella löytää tarpeeksi lämpöisiä töppösiä jalkoihin. Tuntui, että villasukat + toppatossut eivät riittäneet pakkasessa. Ehkä nuo huopatossut lämmittävät tarpeeksi :)
 
Minäkin tykkäsin! Neutraalit värit voi yhdistää nätisti muihin. Makuupussin kuosi ja väri miellyttää ja huopatossut oli ihana yllätys, hyvät kevättalvella ja syksyllä (jos enään pysyvät jaloissa :wink)! Luulen, et otetaan :) tykkään myös Reiman toppapuvusta, aika muhkean näköinen.
 
Muokattu viimeksi:
Hei kiitti TTH! Asutko säkin muualla?

Me kuulutaan Suomen sosiaaliturvaan, koska tää oleskelu ulkomailla on väliaikainen. Eiköhän kaikki siis ole ihan kunnossa :) Lapsilisäkin ollaan saatu tänne. Kotihoidon tukea ei tietenkään olla saatu, kun siinä on kolmen kuukauden raja. Jos on ulkomailla kauemmin, ei rahaa tipu.

Sorry, off-topic.

En asu, mutta työn puolesta nämä etuudet on tuttuja :) Haaveissa kyllä olisi päästä jossain välissä asumaan vähän pidempi pätkä ulkomailla.

Kotihoidon tukikin riippuu oleskelumaasta ja ulkomailla oleskelun syystä. Yleensä jos ollaan eu-maassa niin kotihoidon tukeakin voi saada, eu:n ulkopuolella on sitten tuo 3kk raja.
 
Mä tykkäsin kanssa tuosta 2018 äitiyspakkauksesta! Koska se sisälsi hillitysti väriä eli oli jopa aika väritön, mutta koen, että siihen on helppo yhdistää sitten värejä mitä itse haluaa :)
 
Tykkäsin tosi paljon! Meillä -16 vuoden pakkaus ennestään! Liikaa sinisiä vaatteita ja musta henkilökohtaisesti se ei sopinut tytölle ollenkaan. Tää on paljon parempi, neutraalimpi sopii hyvin tytölle tai pojalle :) toki ei tossa uudessakaan kaikki mun silmää miellyttänyt mutta enemmän kun se -16 pakkausxD -17 vuoden makuupussi on ihana!
 
Mä tykkäsin pakkauksesta, väriä ei ollut paljon mutta yhdistettävissä värikkäisiin jos tahtoo. Aion kyllä ottaa pakkauksen :)
Vuoden -17 makuupussi oli kyllä kivempi, se on ihana :Heartred ja muutenkin kuvien perusteella tykkäsin kyllä siitä.
 
Tossahan on paljon enempi tavaraa kuin ennen.. ruokailuvälineet, lelu ja hanskaklipsut ainakin enemmän mitä -15. Taisi olla jtn muutakin extraa..
Mä tykkäsin ainakin kovasti paketista ja otan sen jos vaan pikkuinen pysyy matkassa mukana :)
 
Täällä oon myös aivan innoissani pakkauksesta! Kuten moni on jo todennut, valkoiseen ja harmaaseen on niin helppo yhdistää mitä vaan. Esimerkiksi -16 pakkauksen muutamat kirjavat vaatteet jäi kokonaan tytöllä käyttämättä, kun ei vaan saanut sopimaan edes niiden harmaiden housujen tms kanssa.

Ai että! Joko saa lapun kouraan, että voi alkaa tilailemaan pakettia??!
 
Aika näyttää otetaanko. Kahden edellisen jäljiltä on vielä suurin osa jäljellä. Toppapuku taitaa olla ensimmäisenä talvena liian suuri. Todella neutraali ja käy kyllä kummalle vaan.
 
Mitäs muuten meinaatte tosiaan toppiksen kanssa? Äp puku on tosi iso, meni esikoiselle vielä 1v päälle. Siihen kyllä pieni marraskuinen hukkuu. :sad001 ostatteko pienemmän vai sullotteko siihen isoon? :D ite oon vähän kahden vaiheilla, kun joku 56 koko on niin vähän aikaa käytössä, et tuntuu hullulta tuhlata sellaiseen.
 
Mä mietin, että jos vaunuissa käyttää tota äp-haalaria silleen makuupussina ja jos turvakaukalossa on lämmin pussi kiinni, niin ehkäpä sitä pärjäis sillä, että sinne alle laittaa sit villakerrosta ja "nallepukua" ja sellasta. Et ei välttämättä ihan pienintä toppahaalaria tartteiskaan. Kun en mä sitä vauvaa varmaan kauheesti ulos vie ilman vaunuja tai kaukaloa. Kantoreppuhommia sit keväämmällä vasta...
 
Takaisin
Top