Äitiyspakkaus 2017

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Eikö meillä tosiaan ole vielä keskustelua tästä kuin kuukausiryhmissä. o.O Pitääkin korjata asia niin kaikki pääsevät ihastelemaan ääneen pöllömakuupussia ja kertomaan muutenkin mielipiteensä. Vaulla on artikkeli pakkauksesta täällä ja pakkauksen kaikkinensa voi nähdä kelan sivuilta.

Itse ihastuin tuohon pöllömakuupussiin. :love7 Jos olisi lapsi tulossa, olisi kyllä vaikea päätös että otetaanko pakkaus vai ei, kun ei me taideta sitä oikeasti tarvita. Esikoiselta on vielä kaikki tallessa, joten vaatetta ja muutakin löytyy. Muuten sitten pakkaus on ihan jees. Kivasti on värejä eikä pelkkää harmaata ja valkosta. :) Collegehaalari on kiva uutuus. Hygieniatarvikkeet on aika perus setti, joskin uutuutena oleva liukuvoide taitaisi jäädä meillä käyttämättä. Ainakaan esikoisen kohdalla ei tarvittu ja varmaan sen tilalla voisi pakkauksessa olla jotain hyödyllisempää. Ja tuota kylpylämpömittaria ei käytetty esikoisenkaan kanssa...
 
Meillä on jo ennestään kaksosten jäljiltä kaksi pakkausta, mutta halusin kolmannelle ehdottomasti myös pakkauksen! Makuupussi on todellakin valtavan suloinen ja vaatteiden värimaailma mukavan raikas. :) Melko raitaa suurin osa on, mutta toisaalta raita on helppo yhdistellä monen muun kanssa. Itse yllätyin, miten isoja koot olivat. Osa bodyista menee hoikkasille 85cm 2v tytöille, vaikka kokomerkintä on 68cm. Kapeampaa mallia näytti suurin osa olevan verrattuna 2014 pakkaukseen.

Huvitti hehkutus "uutuustuote" unipussista, jollainen on kuitenkin ollut pakkauksessa jo 80-luvulla.. :)

Itse olen tyytyväinen! :) Ja myös onnellinen, että oli mahdollisuus juuri tämä pakkaus saada. Jotain suomi100 juttua vähän kyllä ehkä odotin.. sellaista ei mukana ole. :confused:
 
Ihana paketti. Taidan saada itsekkin tuon kun laskettu aika on tammikuussa, tuskin on vielä siihen mennessä loppunut :happy:

Mitään valittamista en löydä, mutta näin ensimmäistä lasta odottaessa tuntuukin kaikki vauvoihin liittyvä olevan ihanaa :grin

Ovatko vaatteet olleet yleensä sopivia? Kannattaako minkä verran ostaa lisäksi itse?
 
Pakkauksessa on ihan muutama hassu pieni vaate. Niillä ei kyllä mitenkään pärjää, lisää tarvitsee varmasti! :)

Meillä tosiaan 2014 pakkauksen vaatteet olivat todella hassun mallisia pienille keskosille. Suurin osa oli valtavan leveitä, mutta lyhyitä. Nämä uudet näyttivät paremmilta sen suhteen. Jokainen lapsi on kuitenkin mitoiltaan yksilö ja eri malliset vaatteet sopivat toisille paremmin kuin toisille. Talvivauvalle toppavaatteet ovat auttamatta liian isoja, joten voi olla, että haluaa hankkia jotain vähän sopivampaa ensikuukausiksi. Haalarit ovat 68/74cm, menivät meillä vielä yli 1v iässä, villahaalari oli käytössä koko viime talven. Tytöt täyttivät keväällä 2v. Isommalle lapselle jäävät toki paljon nopeammin jo pieneksi.. :)
 
Tykkään tämän vuoden äitiyspakkauksesta kovasti. Jos toisen lapsen ikinä saan, pitää varmaankin yrittää pyydystää kivoimmat äitiyspakkauksen vaatteet kirppiksiltä. Sinänsä ensimmäisen lapsen jäljiltä kaikkea on niin paljon, etten oikeasti tarvitse yhtään mitään.
 
Meille on tulossa elokuussa toinen lapsi ja alunperin meidän ei äitiyspakkausta pitänyt ottaa, sillä esikonen on vasta 1,5-vuotias ja kaikki tarvittava oikeastaan jo löytyi meiltä valmiina. Mutta sitten kun näin tämän vuoden pakkauksen, niin muutin mielipiteeni, koska ihastuin tähän uuteen pakkaukseen. Pakkauksen pöllömakuupussi on aivan ihana ja vauvan vaatteet ovat kivan näköisiä, toisinkuin esikoisen äippäpakkauksessa, jonka vaatteista en käyttänyt kuin ehkä 1/4 osaa. Ja aiemmista äippäpakkauksien toppahaalareista en oo tykännyt yhtään, mutta tämän vuoden pakkauksen haalaria voin kyllä käyttää. :)
 
Ovatko vaatteet olleet yleensä sopivia? Kannattaako minkä verran ostaa lisäksi itse?

Meillä oli 2014 pakkaus ja kyllä ne vaatteet on sopivia - jossain vaiheessa. Muistaakseni suurin oli isompia kun mitä koko antoi ymmärtää. Toppahaalari tosin oli liian iso ekana talvena (lapsi syntyi syksyllä) ja liian pieni seuraavana talvena. Mutta kannattaa hankkia aika paljon itse. Ei niitä loppujen lopuksi oli kuin joku pari per koko. Ja meillä ainakin saattoi vaatteet vaihtua useamman kerran päivässä. Milloin puklasi bodylle, milloin tuli kakka/pissa vaipasta yli tai maitoa suihkusi väärään paikkaan.
 
Takaisin
Top