Äitiyden tuomat kommellukset

Meillä ei ilman ostislistaa pärjätä ollenkaan, muuten unohtuu puolet tavaroista. Unohtuu ne tosin listaltakin. Kippoja ja kuppeja ja lapsen tuttipulloja löytyy välillä jännistä paikoista, aamiaistarvikkeita olen heitellyt roskiin, kun iltapäivällä huomaan, että ovat seisseet lämpimässä koko päivän. Ruokaa en osaa laittaa enää ollenkaan ja pyykkejä pesen joskus monta kertaa, kun yön yli koneessa seissyt pyykki haisee aika pahalle.

Autoa olen ajanut kerran, kun se piti katsastaa, mutta uudelleen en ole uskaltanut, kun pääsi unohtumaan, että mistä hemmetistä se vilkku menee päälle ( tuulilasinpyyhkijän sain kyllä päälle monta kertaa ) Onneksi on automaattivaihteinen :)
 
Sama ongelma edellisen kanssa, että ruokaa menee roskiin, kun niitä unohtelee pöydälle. Samoin kauppatavaroita unohtuu myös laittaa jääkaappiin, jos ei heti suoraan ulko-ovelta mene jääkaapille kauppakassin kanssa.
 
Niin normaalia nykyään että lähes aina kun mieleen tulee jotain että pitääpä tehdä tämä seuraavaks niin minuutin päästä ihmettelen mitä piti tehdä o_O Eilen esim imettäessä päätin laittaa yhden paidan pesuun että ehtii puhtaaksi ja kuivaksi tälle päivälle, no kun tissitys loppui, muistelin että jotain piti tehä mut ajattelin ettei sit vissii mitää tärkeetä. No muistin sit illalla et no vittu se paita :grin Enpä sit viitsinyt enää sillo laittaa pesuun.
 
mää en tähän asti yhistäny tätä äitiyteen mutta ku luin lyan jutun niin pakko kai uskoa:D. Minäki siis autolla ajaessa oon monesti unohtanu kummalla puolella on vilkku ja vilkun sijasta kääntyessä pyyhkäissyt aina tuulilasin :D. Ja sateella teen nykyään lähes aina sen että ku aikoo ruiskauttaa tuulilasinpesunestettä tuulilasiin niin väläyttääkin vahingossa pitkiä valoja. Toiselta puolelta ku vivusta vetäisemällä tapahtuu toinen ja toisesta toinen asia. Mahtaneet vastaantulijat ihmetellä!
 
Mä heijasin eilen tietokonetta :grin - äitee on pikkasen väsynyt...!
 
Ei varsinaisesti kommellus...

Tänään poika oli sängystään nukkumassa. Hiivin huoneeseen tarkistamaan, että nukutaanko siellä vielä. Näin että silmät oli auki joten menin viereen noutaakseni hänet ylös. Poika pelästyi mua kauheasti. Kädet meni suoraksi kramppiin ja oli pelästynyt katse. Ihan kuin olis luvattomia tehny (ainakin ajatuksissa):smiley-angelic006. Vähän siinä ihmettelin ensin ja sitten mua alko naurattaa..

Tässä vaiheessa äidillä on vielä näköjään auktoriteettia ja äitiä vielä "pelästytäänkin". Kohta on asia toisin :wink Mitäs piti hiiviskellä toisen viereen, kun on ääniin ja metakkaan tottunu. Siihen asti ei ollut mitään hätää, kunnes äiti tulee säikyttelemään.
 
Olen jo kaksi kertaa imettäessä hätääntynyt, että kenellä se lapsi on, kun ei näy. Onneksi en ehtinyt keneltäkään asiaa tiedustella, kun tajusin, että tuossahan poika on ruokailemassa.
 
mulle lya ja dulu on käynnyt kans monesti noin! :grin nyt kun olen ollut 3v lasten kanssa kotona ja autolla tulee ajettua maksimissaan pari kertaa viikossa, joskus saattaa mennä viikkokin etten käytä autoa... kummasti "unohtuu" mitä tapahtuu mistäkin... :grin yleensä käydään kaupassa pyörällä tai kärryillä, riippuen tottakai keleistä, niin autoa tulee käytettyä tosi harvoin ja sitten kun autolla pitää lähteä, niin sitä on aina vähän hukassa.
 
Mulla on käyny muutaman kerran niin, että oon antanu vauvan miehelle aamulla ja ovat menneet aamutoimille ja olkkariin leikkimään kun mä oon jääny nukkumaan. Oon siitä tunnin-parin päästä heränny, kurkannu vauvan sänkyyn, mikä on tyhjä ja menny paniikkiin ku ei se oo vieressäkään, ja et oon kierähtäny unissani vauvan päälle ja se on nyt jossain siellä meidän sängyssä tukehtuneena. Onneks nopsaa siitä herää sen verran et muistaa mihin onkaan sen oikeesti jättänyt :)
 
Tää vuoden äiti unohti vauvan kerran hoitopöydälle. Jotain vaippaa tai vaatetta olin vaihtamassa, kun esikoinen teki jotain mihin piti puuttua(ei yllättäen mitään muistikuvaa mitä se oli) ja hyvä tovi siihen meni kunnes ihan paniikissa tajusin et ainii se vauva! No onneks ei vielä kieri mihinkään suuntaan :rolleyes: Siinä se tyytyväisenä köllötti.
 
Mä oon varma, et jonain päivänä se vauva unohtuu kauppaan tms...
 
Huutelen maaliskuisista. Ihana tää ketju :D

luin äsken teijän kommelluksia ja nauroin mahdollisimman hiljaa (tyttö ja mies nukkuu). Mies herää ja luulee vissiin että itken. Kysyy sit et mikä mulla on ja sit hoksaa et mä nauran. En muista enää mitä vastasin. "Alahan nukkua tai älä ainakaa heiluta koko sänkyä!", mies tokaisi. Yritin lukea loput jutut pokka päällä. Kyllä se sänky silti vähän heilahteli :wink kiitos näistä yöllisistä nauruista :)
 
Mulla on pari kertaa tosiaan ostokset meinannu jäähä kassalle, myyjä huudellu perään. Sit aloin skarppaan etten unohtais ni seuraavalla kerralla myyjä muistutti et otahan tuo korttiki matkaan lukijasta. Ei voi kaikkea muistaa :grin
 
Eilen etin tosi kauan missä on meijän tuttipullot, kysyin mieheltä sata kertaa kun se siivos keittiön että mihin se ne laitto, ja mies vaan ettei oo nähnyt koko pulloi (en ees uskonu koska olin satavarma et se jemmas ne jonneki), no mul meinas mennä jo hermo ku piti lähteä ja pullot hukassa, avasin kesken pesun pesukoneenki mut turhaan, ei ne ollu sielläkään. No tajusin sit hetken päästä kurkata mikroon, no siellähä ne molemmat möllötti o_O Olin laittanu ne sinne pari TUNTIA aiemmin :grin
 
Voi helkkari! Tänään oltiin lähdössä kotoo, 2 koiraa, minä ja poika kaukalossa ja mentiin sitten hissiin ja autolle.. huomasin että autonavaimet unohtu. No eikun koko konkkaronkka takas hissiin ja kotiin, avaimia ei näy missään. Meinasin jo miehelle soittaa että hukkasin ne kun huomasin että siellähän ne oli kaukalossa pojan jalkojen välissä :grin Tuli todella älykäs olo...
 
Takaisin
Top