Äitien hyvinvointi synnytyksen jälkeen

Täällä yks myös.Just oli kyllä pakko itse itselleni hierojakäynti tarjota.Vaatteita kirpparilta ja onneks pitkät hiukset enkä värjää.Mut ilolla maksan kahden isomman harrastukset,kun niistä nauttivat ja pärjäävät.Pienin saa vaatteet kirpparilta ja tytöllekin jotain onneksi löytyy,mutta 13v. pojalle on turha edes etsiä.Kotona olen helmikuun loppuun ja toiveena miulla vielä yksi vauva.Mies tällä hetkellä eri mieltä,koska ei halua omista menoistaan tinkiä.Kun itse on lama-ajan lapsi ja monta vuotta ollut pienituloinen yh-äiti niin on tottunut koko ikänsä 'venyttämään penniä'.
 
Täällä kans yks. Tosin tänään käytiin porukalla kaupungilla ja löysin itselleni syys-takin, mihin ihastuin aivan totaalisesti. Pyörittelin ja ihastelin ja haaveilin ja lopulta ostin. Ja tunsin kauheeta ostosmorkkista, kun tuhlasin itseeni ja omaan takkiini 80€!!! No, jos kerran itseeni tuhlaan, niin lie sen olen ansainnut! ..mutta tuolla se takki on edelleen laput paikoillaan, jotta voin vielä miettiä palautanko sen vai en..!! :D
 
Täällä kans yks. Tosin tänään käytiin porukalla kaupungilla ja löysin itselleni syys-takin, mihin ihastuin aivan totaalisesti. Pyörittelin ja ihastelin ja haaveilin ja lopulta ostin. Ja tunsin kauheeta ostosmorkkista, kun tuhlasin itseeni ja omaan takkiini 80€!!! No, jos kerran itseeni tuhlaan, niin lie sen olen ansainnut! ..mutta tuolla se takki on edelleen laput paikoillaan, jotta voin vielä miettiä palautanko sen vai en..!! :D

No et todellakaan palauta. 80€ on paljon rahaa, mutta hyvä takki on oltava. Ja kalliimpiakin on. Itse kanssa mietin et ulkoiluvaatteisiin ja sinne alle, hyvin hengittäviin pitää satsata. Niin paljon, joka päivä, ulkoilen, hikilenkkeilen vauvan kans että kiva olla kunnon kengät ja vaatteet. Noh, kirpparilta löysin kaksi uudenveroista teknistä aluspaitaa, Lidlin paitoja, toimii! Ei jää hikimärkäläntti paita liimautuneena selkään. Niin ja takki mikä ei hengitä yhtään on kamala juttu.

Kiitos kommenteistanne, ihanaa että en taaskaan ole ainut asian kanssa :)
 
Täälläkin samojen asioiden äärellä ollaan. Saas nähdä milloin sitä itsellensä suo jotain uutta :D tulot tippuu pian ja turhat ostot jää minimiin. Onneks kirppikset nykyään suosiossa ja sieltä löytyy vaikka ja mitä :) oon löytäny jotain jopa meidän 12 v:llekin :) itsekin aloin myymään pieniä ja ylimääräisiä vaatteita jo pois samalla nettikirppiksellä. Jotenki piristää tää kaappien tyhjennys, "konmaria vaan" :D
 
Täällä konmarittaja! :) Luin kirjan huhtikuussa ja heti sen jälkeen aloitin, mutta hidasta on maritus kun on nämä 3 lasta ja haluan muutakin tehdä. :D Kuitenkin kaikki omat (muiden omiahan ei edes saa marittaa) vaatteet, laukut, korut ja kirjat on käyty läpi! Papereissa olen siis tällä hetkellä. Ihanaa kun pystyy hengittämään esim. vaatekaapin avatessa. Poika myös innostui vähän käymään läpi lelujaan ym. Pidimme kirppispöytää keväällä/kesällä yht. 4 viikkoa ja yhtenä kesäsunnuntaina olimme rompetorilla myymässä. Tuskin maltan odottaa, että saan vietyä tämän projektin loppuun.

Olen kylläkin aina ollut maltillinen ostaja. En erityisemmin tykkää shoppailusta, ostan vain tarpeeseen. Nyt tarvitsisin uuden nahkatakin, koska laitoin eteenpäin mun 2 vanhaa, joista toinen ei enää mahtunut mulle ja toisessa oli vetoketju rikki. Kävin eilen kaupoissa etsimässä, mutta en nyt heti löytänyt. Löysin kyllä muuta tarpeellista itselleni. :) Just keväällä ostin itselleni ihanan ulkoilutakin, maksoi muistaakseni 59e (varma en ole muistanko enää oikein :D) ja se oli mielestäni kallis. Mutta voi että kun se oli hyvä päätös ostaa se takki! Aina kun sen puen päälleni niin tulee tosi hyvä olo ja eilen mietin jälleen, että onneksi ostin!

Eli pidä tiitu sinäkin se takki, jos se on mielestäsi aivan ihana! Todellakin me äidit ansaitaan, tehdäänhän me niin hienoa työtä! ❤
 
Mä itse asiassa vasta tilasin sen kirjan :D Mutta oon kuullu ja lukenu siitä, joten mielenkiinnolla odotan kirjan lukemista ja aloitan tän projektin kunnolla =) Nyt oon vaan vielä omaan tyyliin tavaraa vähentänyt mutta paikat pursuaa toki kun jo ikääkin on ja 6 henkinen perhe.

Mahtaa itelläkin hidasta olla tämä projekti sitten, kun 4 lasta taloudessa, mutta vähän kerrallaan eteenpäin =)
 
Mullakin on kirja jossain laatikossa pölyttymässä, ja vähän luettunakin, mutta luen ensin 15 osaisen fantasiasarjan, ja sitten alan harkita muuta :) tällä menolla ehkä ensi keväänä ehdin lukea muuta, kun menee aika hitaasti :) mut ei se mitään, romut ei katoa mihinkään kuitenkaan ennen sitä...
 
Mullakin on se kirja ja oon lukenut sen varmaan öööö, puoli vuotta sitten. Ja oon saanut käytyä läpi vaate- pyyhe ja petivaatekaapit. Kun joskus olisikin aikaa. Joskus pitäisi se toinenkin kirja lukea.
 
Kyllä mie sen takin pidän!!! :Heartred Edelleen ihastelen sitä, se on niin ihana!! Ja mies sanoi tänään niin ihanasti (kun tuskailin törsänneeni eilen itseeni), että olen ehdottomasti ansainnut sen takin, koska teen niin hienoa työtä ja olen niin ihana äiti meidän tytölle!! Ja totesi, että hänen olisi pitänyt minulle se takki ostaa hienosta työstä mitä teen tyttömme eteen ja sen kanssa!! :Heartred Saan mieheltä usein kiitosta äitinä olemisesta ja tavasta miten touhuan ja puuhaan tyttäremme kanssa ja se on minusta ihan parasta kiitosta!! :Heartred
 
Tiitu ihana mies sulla! ❤ Ja vielä kun nuo kiitokset ovat äitinä olemisesta ja tytön kanssa olemisesta, eikä mistään suorittamisista. Voi sinua onnekasta! :)
 
Samaa mieltä Bellen kanssa, että tosi hienoa kun saa kiitosta muutenkin kuin vain suorittamisesta. Todellakin ihana mies sinulla, Tiitu! :)
 
Ilyana kuulostaa niin taivaalliselta! Nyt kun mies on jonkun aikaa taas reissuhommissa (jopa kolme viikkoa) ja kotiutuu niin voisin vihdoin ja viimein varata kampaajalle ajan. Edellisestä kampaajalla käynnistä taitaa olla öööööö, en ees muista millo oon käyny :D Mut on siit pidempi aika ku vuosi ja hiukset on sen näköset..
 
Mietin, että onko mun vastustuskyky huonontunut imetyksen tms. myötä, vai menikö ensimmäisestä vatsataudista. Mulla nyt kevään ja kesän aikana ollut kaksi vatsatautia ja nyt kaksi flunssaa parin viikon erolla. Pesen käsiä kuin hullu ja olen tankannut marjoja koko kesän, sen lisäksi syön vitamiinilisää ja muutenkin melko monipuolisesti. Alkaa kyllästyttämään tämä sairastaminen. Onneksi kuitenkin vauva on säilynyt terveenä.
 
Ääh, miten ihanaa onkaan puuhastella näitä omia juttujaan kun tyhjentelee kaappeja ja kirppikselle niitä laittelee myyntiin :happy: Aina oon ollu tämmöinen järjestelijä ihminen ja kirppisjuttujen pläräys tuottaa mielihyvää ja nuo siistit kaapit, ai että! :happy: Eikä se pieni raha, minkä niistä takas saa ni sekään paha oo :grin

Konmaritus ei nyt ihan oppikirjan mukaan mee, mutta ehkä joskus vähän kerrallaan :happy: Hieman hankala tehä ihan niin ku ohjeistetaan ku on näitä pieniä apulaisia :hilarious:
 
Mä saan kanssa suurta tyydytystä, kun saa kaapeista tavaraa pois. Teki mieli alkaa heti myymään pieneksi jääneitä vauvanvaatteita, mutta maltoin mieleni, kun en ole vielä varma yritetäänkö toista lasta. Myin vain sellaiset, mitä en toisella käyttäisi.
Nyt olisi edessä oman vaatekaapin karsiminen rankalla kädellä. Vuoden kun on kohta pukeutunut "kotivaatteisiin" ja imetyspaitoihin, niin monet vaatteet on seisseet kaapissa vuoden koskematta. Alkanut myös arvostamaan mukavuutta ja joustavuutta enemmän, joten huonosti istuvat vaatteet aion laittaa pois.
 
Joo, mä ennätin kaikki vauvanvaatteet laittaa pois kolmannen jälkeen.. ja osan tavaroistakin. Sitten tulikin neljäs :hilarious: mut kolmas oli kyl tyttö ja neljäs poika niin ei kyllä niistä tytön vaatteista ois mahdottoman suurta hyötyä ollutkana. Sitä kun kahden pojan jälkeen kolmantena syntyi tyttö niin kyllä pursusi vaatelaatikot vaaleanpunaista/pinkkiä :hilarious::hilarious:

Itsekin tuon oman vaatekaapin kävin rankalla kädellä läpi, kaikki loputkin pienet & eimieluisat vaatteet pois. Meillä kuiteski on kuivausrumpukin ja päivittäin pesen pyykit niin vähemmälläkin määrällä pärjää itse. Sopivan kokoisia onkin vaan vähän kun tuota painoa on tullut raskauksien/vajaatoiminnan/iän myötä. Löysin vaatehuoneen uumenista vieläkin mm vaatteita kokoa 32/34.. siihen kokoon mahduin 10 v sitten joten ehkä ei enää niitä tarvii :grin nykyään ku yläosat jotain 40-42 kokoa ja alaosa vielä isompi :grin
 
Takaisin
Top