Äidinmaidonluovutus

Kuinka tärkeänä pidät maidonluovutusta? oli syy mikä tahansa luovuttajalla.

  • ei tärkeää

    Äänet: 0 0.0%
  • en osaa sanoa

    Äänet: 0 0.0%

  • Kaikki äänestäjät
    3

Rosytar

Näppärä viestien naputtelija
olen luovuttanut maitoa ja kuinka ollakaan tuskaa koen samoja ongelmia kuin ei riittäisi maito.
tuliko nyt tarpeeksi vauvalle? maitoa täytyikö vauva nyt etumaidolla??
tuskaisinta tekee se, etten luovuta omaa hyvyyttäni koen tuskaa pakon edestä.
rahaa ei nyt pumpata ruokaan vaan 7 hengen autoon.
jotenkin kummallista, mutta totta .meidän 6 henkinen perhe ei mahdu 5 henkiseen autoon ja tuskalta tuntuisi olla ilman autoa ja ikävältä tuntuisi ettei koko perheen voimin päästä kauppaan tai kylään..
verellä hiellä ja kovalla työllä tulee nyt maitoa tehtyä.
harmittaa päivät jolloin maito pitäisi heittää hukkaan. niin kuin juhannus laitettiin pakkaseen koska ei ole maidon hakua.
mutta perjantaimaito heitettiin alussa viemäriin ja nyt pakastimeen lykätään, jolla tulevaisuudessa tuskin tehdään mitään.
moni kehuu kun luovutan ja kiittelee mutta koen pahaa mieltä siitä, etten tee sitä nyt kuin rahan takia kun muutenkin on raskas arki pienten lasten kanssa.

aikaisemmin maitoa luovutin edellisestä mutta se tehtiin hyvää hyvyyttämme ja pieni palkka oli piristys..
jolloin olo oli ihan toinen.
nyt koen itseni jo lehmäksi.
 
Hei, kyllä se luovutus on hieno asia, oli syy mikä vain :) Sairaaloissa on paljon keskosia, nälkäisiä vastasyntyneitä (meilläkin oli kiukkuinen ja nälkäinen pikkupoika joka tarvitsi lisämaitoa), sairaita pieniä vauvoja...

Ennemminkin miettisin, onko maidon tehotuottaminen oikein itsellesi, jos ei sitä sitten niin paljon muuten irtoaisi... Mutta sinä et tee väärin ja olet korvauksesi ansainnut!
 
Ei tartte yhtään häpee omia tarkoitusperiä äidinmaidonluovutukselle - tuo maito on niin arvokasta eikä siitä tule mitään "ahneuden saastuttamaa". Toivottavasti tosiaan vaa ite jaksat, henkisest ja fyysisest.

Mäki luovutan äidinmaitoa, koska sitä vaa tulee ylimäärästä. Ei nyt mitenkään hirveesti, mut sen verta et tarttis jokatapaukses tyhjentää, ni meneepähän hyötykäyttöön. Mua puolestani on ärsyttäny varsinkin jo enestää ärsyttävän anopin suhtautuminen. Anoppi siis kommentoi mun maidonluovutusta innokkaasti: "Se onki hyvä, saatte siitä hyvät rahat. Tai ei sitä kai nii hirveen paljon tuu, mut onhan se teille paljon ku on niin pientulonen mies!" (mieheni opiskelee, valmistuu vuoden lopussa, mä oon esikoisen äippä- ja vanheimpainvapaan jälkeen tuonu rahat kotiin, mies ollut koti-isinä ja sittemmin opiskelija) Voivoi, kun anoppi tietäisiki mein tulot ja menot, ja vaikkei tiiäkään, pitäis päänsä kiinni asioist joista ei mitään tiiä... Ja ku esikoinenki oli sillon viikon päivät teholla ja pari pikkukeskostakin ollu lähipiirissä ni tunnen tän maidon luovuttamisen tärkeeks. Kyrsii tommoset kommentit siksikin, ettei ne tarkotusperät kellekään kuullu.
 
meg*

pahamieli ehkä johtuu juuri siitä että olemme toimeentulotuki asiakkaita , toimeentulotuki ei laske tuloksi äidinmaitoa ja kuin varkain heiltä salaa, varsinkin pitää nostaa tililtä sukanvarteen pitää pistää, tuskin hyväksyy varsinkin kun muutenkin säästämme s-pankkiin s-bonukset lasten joulua varten jonka saamme ihan luvan kanssa onneksi eli köyhät jotka pyrkii parempaa elämää.
eikä meillä autoa olisi jos ei isäni olisi auttanut korjauksissa ja meidänkin isäntä opiskelee mutta nyt on onneksi kesälomalla.
muutenkin maitoa tulee ylimäärästä nyt 1,2litraa ja nousee. olo vain pakon edestä toimimista kun monelle olisi muuten pettymys kuin myös itselle, niin kuin lapsille.
- ei nyt voi ottaa syliin, Äiti pumppaa että saamme auton johon kaikki mahdumme.
jolloin lapset ymmärtää odottaa, paitsi meidän pikku vesseli joka täyttää 3 v kuvittelee hälle se auto tulee.

muutenkin meidän vanhempien menoista se on pois kaikki ylimääräinen, joilla pitäisi vaateet ostaa, hygienia tuotteita kuin harrastuksista muusta vastaavasta.


noh 10 v. päästä kaikki on toisin.
 
niin juu huoli on jatkuvaa vauvasta mutta paino sillä on noussut kuin pituus tekisi mieli, vaan viedä sinne neuvolaan jatkuvasti.
nyt on laskettu että tällä vauhdilla loppu arvio 1810€/3kk mutta 2000€ pitäisi saada.
pelkää juuri tätä lausahdusta että "ahneella on paskanen loppu".
sanon vaan piru se meressä ui.
noh heitän varmaa olalle nuo rinnat tällä menolla mutta on niin huono maku tästä sopasta, jonka olen keittänyt.
koska joka aamu menen lypsylle niin vastentahtoisesti ja istun tunnin pulloja vaihtaen.
 
ei se lypsy ole kuin sen 4 kertaa päivässä tunnin ajan, niin rajoitettua aika..
 
Takaisin
Top