Äidinmaidon myyminen

kullerva

Satasella mukana keskusteluissa
Onko mahdollista myydä äidinmaitoa yksityisesti? Ainakin Tampereella TAYS ottaa vastaan vain 3 kk saakka ja mulla on ylituotantoa sen verran että mielelläni jatkaisin luovuttamista sitä tarvitseville...
 
Jos joku ostaa? Ei kai tuolle mitään estettä sinänsä ole, jos kaikki menee mahdollisen verojen jne puolesta oikein. Itse luovutin sairaalalle 3kk ja olen tyytyväinen, että luovutus loppui. Sen verran työlästä se on kuitenkin pitää maitoa jatkuvasti yllä ja ylituotannolla. Toki se voi onnistua jollain äideillä, mutta usein maidon määrä alkaa tasaantua tuossa n. 3kk kohdalla, eikä ylituotantoa välttämättä enää tule samalla tavalla. Toki, jos sinulla on aiempia imetyksiä takana ja tiedät kokemuksesta, että maitoa tulee järjettömästi, onnistuu ohi pumppaaminen varmasti helpommin.
 
No jospa tuo ylituotanto tästä pian tasaantuisi, mutta ainakin vielä sitä riittäisi toisenkin vauvan tarpeisiin! :arghh: Mielläni kyllä pumppausta jatkaisin jos tarvetta olisi, vaikka hiemanhan se työlästä onkin...
 
Osa sairaaloista ottaa maitoa vastaan 6 kk synnytyksestä. Maitoa voi myös pakastaa, säilyy pakkasessa 6 kk ja voi käyttää vaikka soseiden ohennukseen, puuron seassa tai syöttää pullosta kun itse on poissa tai haluaa pidemmät yöunet nukkua.
 
Varmasti voit myydä jos joku ostaa. Mä en uskaltaisi ostaa tuntemattomalta, kun ei voi tietää onko äiti ja maito testattu ja miten on pumppujen ja säilytysastioiden steriliyden kanssa. Itse olen luovuttanut sairaalalle kolmannen ja viidennen lapsen imetysaikana, nelosen imetysaikana "myin" naapurin rouvalle :grin
 
Hei!

Meillä vastikään syntynyt vauveli, mutta imetys ei onnistu. Ostaisimme siis äidimaitoa Helsinki-Turku akselilta, itse asumme Salon lähellä. Maksamme hyvän hinnan ja kiitollisia mikäli oma vauvasi olisi myös joulunajanlapsia käy toki myös jo pitempään imettäneiltä, oikea maito aina korvikkeen voittaa. Yst ad(at)dlc.fi
 
Muokattu viimeksi:
Hei, onko jollakin tarvetta äidinmaidolle, mulla löytyisi minigrip-pusseissa ylimääräistä maitoa pakastettuna? Asun Espoossa.
 
Takaisin
Top