Äidin jaksamisesta

Jep, se niukka vuoto sitten muuttui niagaraksi... Menkat kestänyt nyt jo varmaan 2 vk... IHANAA! Muutenkin hermo ihan kireellä kun neiti on koko ajan huonolla tuulella.. Ihan sama mitä yritän tehdä niin melkein joka asia alkaa kyllästyttää 5 min. päästä. Ruokakaan ei maistu samalla tavalla ja nukkuminen on huonontunut myös. Välillä neiti on kuitenkin kuin Naantalin aurinko?! Alkaa menee hermot kun ei ikinä tiedä et mitä neiti milloinkin haluaa.
 
Tää mamma alkaa olemaan väsy noihin yöheräämisiin... Nyt yli kaks viikkoa menty niin että heräillää koko yö tunnin välein ähisemään ja kauhee häsääminen ja pyöriminen sängyssä. Ehkä hyvällä tuurilla kaks tuntia nukkuu rauhassa mutta muuten yö on levotonta... Alan olee tosi väsy ku ei ehdi itse kunnolla nukahtaa ku koko ajan saa olla rauhottelemassa poikaa tai syöttämässä :/ Ennen kuitenkin nukkui yöt aina hyvin, heräili vain syömään tissille kolmen/neljän tunnin välein. Mikä nyt yhtäkkiä on tullu?! En oo kuitenkaan mitää toimintatapoja muuttanut, joten ei voi siitä olla kiinni... Vinkkejä miten sais pojan nukkuu rauhallisemmin..?
 
Kai se on vaan niin, että kun tulee niitä uusia taitoja niin ei välttämättä malta nukkua. Syökö poika jo kiinteitä?
Itse nukun niin sikeesti, etten heräile tytön ähinään, ainoastaan jos alkaa kitisemään kun haluaa maitoa.
En siis tiedä pyöritäänkö meillä paljon yöaikaan, mutta jos vaan pystyisit itse mitenkään nukkumaan siinä ähinässä, niin anna pojan ähistä keskenään :) kyllä hän sitten ilmottaa huutamalla jos on joku hätä kuten maito tai vaippa.
Vaikka toiseen korvaan korvatulppa, niin vähän äänet vaimenee :P
 
Minä käytin silloin tällöin korvatulppia, etten heräisi jokaiseen ähinään. Meillä nukkumista rauhoitti vähän se, että laitettiin poika nukkumaan makuupussiin ja tehtiin vielä peitosta rulla makuupussin ympärille. Pinnis on ilmeisesti pienelle vielä iso ja pesässä on parempi nukkua :) Viime viikonloppuna siirrettiin lisäksi poika nukkumaan omaan huoneeseen ja nyt kaikki nukkuu paremmin. Syöttövälikin hieman piteni. Itseäkin alkoi jo yövalvomiset painamaan, vaikkei meillä heräilty edes noin usein kuin teillä, jemppu.
 
Meilläkin on toi masulleen kääntyminen selkeesti vaikuttanut Onnn nukkumiseen tai oikeestaan nukahtamiseen. Hirveetä härdelliä pitää sängyssä varmaan 15-30min ennen kuin nukahtaa vaikka kuinka olis väsynyt. Mahalleen vääntäytyy sängyssäkin. Onneksi kuitenkin edelleen nukkuu yönsä heräämättä.

Mun yöt onkin sitten jotain ihan muuta. Nukkumisesta ei meinaa tulla mitään tän hemmetin reuman ja siihen liittyvän kipuilun takia. Aamulla särkee joka niveltä mitä kropasta löytyy ja vauvan nostaminen pinniksestä pois on työn ja tuskan takana :/ Mielikin meinaa olla maassa tän olotilan takia.

Onneks tunnelin päässä on pikkuisen valoa kuitenkin. Perjantaina pääsen viimeinkin sinne reumalääkärin vastaanotolle jossa aloitellaan lääkitys. Jes. Että jospa tää tästä.

Onneksi nuo pojat pitää elämässä kiinni ja piristävät ankeaakin päivää hymyillään ja touhuillaan.
Mitä sitä tekisikään ilman nuita poikasia? ♡
 
Ei syödä vielä kiinteitä täällä. Ens viikolla tulee ikää 3kk, ja pelkällä rintamaidolla on ainakin tähän asti pärjätty... Poika nukkuukin jo eri huoneessa, on nukkunut lähes sairaalasta kotiutumisesta asti, mutta onnistuu silti häiritsemään herkkäunisen äidin unia... Täytyykin yrittää jos sais pojan paketoitua sänkyyn tiiviimmin, jos rauhottais unia. Päiväunet vaunuissa nukutaan kuitenkin aina rauhallisesti! Jos ei auta niin otetaan sitte ne korvatulpat käyttöö :wink
 
Tervehdys :)
Nyt on tää äippä viimeinkin saanut apua vaivoihin. Jes :)
Oligoartriitti napsahti diagnoosiksi elikkäs harvojen nivelten tulehdus. Lääkitys aloitettiin ja toiveikkaana ollaan että siitä avun saan. Pitkästä aikaa tuntuu että kyllä tää tästä, elämä voittaa :)

Ja asiasta toiseen... Mullahan se e-pillereiden aloitus aiheutti semmosen melkeen neljän viikon niagaravuodon ja hemoglobiini laski tammikuun 135 lukemasta nyt huhtikuussa otettuun 115! Että näin. Pikkasen on väsymys vaivannu viimeaikoina joten apteekista lähti mukaan myös rautakuuri.
 
Ninnu: Lupasin kirjoitella kun oon synnytyskeskustelussa käyny, et millainen oli tapaaminen. Täällä oli ainakin hyvin järjestetty tuo keskustelu. Keskustelemassa oli synnytystäni hoitanut kätilö. Sain kertoa mikä minua on jäänyt synnytyksessä mietityttämään ja kysyä kysymyksiä, joihin kätilö sitten parhaansa mukaan vastasi. Katsottiin myös koneelta ponnistusvaiheen supistuskäyriä ja vauvan sydänkäyriä. Aikaa meillä meni 45 min, mutta olisi varmasti saanut jutella pidempäänkin jos olisi vielä juttua riittänyt. Itse koin keskustelun hyödylliseksi ja sain muutamiin väärinymmärryksiin oikaisut, ja itsellä nyt paljon parempi mieli synnytyksestä :)
 
jemppu, kuulostaa hyvältä tuo sun synnytyskeskustelu! Omalta keskustelulta olisin toivonut vähän enemmän sellaista rauhallista tunnelmaa ja tietty olis ollut hienoa jos paikalla olis ollut hoitanut kätilö. Mutta oon kyllä huomannut että ei se synnytys enää paina mieltä yhtä paljon, eli ehkä se keskustelu ja aika on auttaneet. :)
 
Ihanaa! Tää mamma on nyt vihdoin saanut nukkua jo kaksi yötä vaan kahdella heräämisellä:) Johan tässä kuukausi ehdittiin valvoakin! Ratkaisu oli niinkin helppo kun pojan laittaminen sänkyyn kylkiasennossa, selällään olon sijaan... Kas kun en aiemmin hoksannut testatao_O tai tiedä sitten mistä kiikasti, että oliko vain sattumaa että nyt nukkuu, mutta pääasia että nukkuu! Voi olla että kyljelleen pojan on helpompi rauhoittua, eikä pää pääse pää kääntelehtimään puolelta toiselle. Toki hän pääsee siitä yöllä vaihtamaan asentoa itsekseen, mutta siitä on kyllä usein myös herännyt :)
 
Onkohan täällä ketään muuta jolla ei oo vieläkään alkanut menkat...? Vai oonko ainoa?
 
Mulla ei ole alkaneet, tosin imetän edelleen aika paljon. Poika syö vasta kiinteitä kahdesti päivässä niin maito on se pääasiallinen ravinnonlähde.

Välillä mulla on outoja nippailuja mahassa ja luulen, et menkat alkais. Mutta ei mitään. Musta tuntuu, et mun horminitouminta on vielä sekaisin kun outoja hikoiluja öisin ja halut tipotiessään...
 
Mulla ei myöskään oo alkanut. Olisin uskonut, että tässä kohtaa olis jo alkanut, mutta ei näy eikä kuulu. Meillä syödään kiinteitä 4krt/pvä ja imetys 3-6krt/pvä.. mutta ilmeisesti tota imetystä on sitten sen verran, että pitää menkat poissa. Mulla on kyllä kans muutaman kerran ollut sellasta menkkajomotusta, mutta ei mitään vuotoja. Tavallaan ihan kiva, että ei oo alkanut, mutta kyllähän se vähän mietityttää kun kroppa ei vielä toimi niinkuin pitäisi.

Sent from my HTC Incredible S using Vau Foorumi mobile app
 
No hyvä että en oo ainoa, vähän on kieltämättä alkanut ihmetyttää. Meillä syödään kiinteitä neljästi päivässä, mutta tosi pieniä määriä. Maitoa sitten juodaankin usein, yölläkin vielä monta kertaa. Välissä oli pari kahdeksan tunnin unien yötä, mutta siihen ne sitten jäikin.
 
Mulla tuli noita menkkajomoja tosi pitkään ennen kuin sitten oikeesti palasivat... Nyt on toiset menossa ja on kyllä miljoona kertaa runsaammat verrattuna ennen raskautta :D aivan kamalaa! Eka kierto vaikutti muuten jo kohtuullisen normaalilta joten ehkäpä tuo vuodon määräkin tasottuu. Hormonikierukka olisi myöskin tarkoitus hankkia, jos nyt vaan uskallan.
Meillä ei siis juurikaan enää imetetä. Näön vuoksi aamulla ja sekin on viime aikoina ollut neidin osalta melkoista pelleilyä (potkii, puree, nipistelee, repii...).
 
Kerroinkin tuolla toisaalla, että meillä on imetys lopetettu. Mulla menkkoja kerkes olemaan jo useammat, mut nyt ei kuulu. Ensimmäisenä tietysti ajattelin, et sieltä on pikkukakkonen tulossa, (vaikka tarkotus nyt ei kyllä vielä ollut) mut netissä pyörähdettyäni luin, et imetyksen lopettaminenkin voi vaikuttaa hormooneihin niin, et kävis näin. Kysyn siis, et onko teillä muilla käyny vastaavaa? Et kun on imetys loppunut nii menkat ois menneet sekasin hetkeks?
 
Ei kuulu myöskään, Cerazetten lopetin ku typsy täytti 6kk vol 2 haaveissa, mutta taitaa munasarjat nukkua vielä ruususen unta. Saa nähdä alkaako menkat vasta ku imetyksen lopettaa kokonaan vai riittääkö yösyömisen jääminen sit ku se onnistuu. Iät ajat on jo ollu noin kerran kuussa menkkakipua ikään ku ne "yrittäis alkaa" mutta mitään ei tapahdu. Estrogeenivajeen kyllä huomaa myös omassa olossa.. Kaiholla siis kaivataan :D
 
Muokattu viimeksi:
JES! toiset menkat tulivat sitten vihdoin ja viimein. Piti tässä välissä tehdä raskaustestikin et jos vaikka kondomi ois pettänyt huomaamatta tai jotain... :D
 
Ei hitto tätä nukuttamisrumbaa!!! Multa alkaa mennä hermot ku 2tuntia saa nukuttaa tota ipanaa päikkäreille...vieläkään ei nuku. Se on ihan yliväsyny, mutta ei vaan nuku. Mä oon yrittäny perinteistä maitoa ja unille alkuun ja sitte viereen meidän sänkyyn ja vaikka mitä mut ei... se vaa kiukuttelee ja kiukuttelee samalla hieroen silmiä. Eilen illalla ku nukkumaan olin laittamassa nii ei suostunu, mut heti ku mun mies meni sinne nii nukahti muutamassa minuutissa. Se roikkuu muutenki mussa koko päivän kiinni. Jos laitan leikkimään lattialle nii hirvee huuto jos poistun edes vessassa käymään.

Nää nukuttamiset käy eniten kyllä hermoille...huoh. Pakko oli johonki kirjottaa ku ei mun mieskään jaksa enää kuunnella näistä mun päivistä. Sanoo vaan et tosi kiva olla töissä ku aina pukkaa vaan viestiä miten hermot menee...

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top