Vauva, koti ja arki!

Oon yrittänyt pumpata jalkoja, tosin silloin on usein ollut vatsanväänteitä, ja poika itkee ja vastustelee. Mutta rauhallisenakaan en ole saanut paukkuja aikaiseksi.
Cuplatonia olen tiputtanut suoraan suuhun, koska makeus rauhoittaa pikkumiehen heti ja sen jälkeen kun olen syöttänyt niin tuntuu sujuvan paremmin.
Yhden yön perusteella vasta tätä kirjoitan, joten voi olla turhaa optimismia.

Ostin myös Ainun koliikkituttipullon. Kyllä sinnekin kuplia vaan muodostuu, mutta pidän sen tuttiosasta enemmän (litteä) kuin lasipullojen pyöreästä silikonitutista.

Napatynkä irtosi tänään! Jippii! Päivä yhdeksän nyt alkanut. Navan pohjalla on vielä tummaa, eli puhdisteellaan sitä pohjaa, mutta nyt masussa ei ole mitään ylimääräistä kun hieroo vatsan seutua.
 
Mä kirjoitin kans just tuonne toiseen ketju vatsavaivoista. Nyt poika on ollu 5pv kakkaamatta ja sen kanssa kipuillaan. Itkien tulee pierut ja välillä vääntää tosi kovaa masusta. Mä tilasin ajan vyöhyketerapiaan maanantaille (en saanu aijemmin) ja jos ei auta niin mennään osteopatialle. Mä kun en usko et ois normaalia olla kakkaamatta viikko tuolla syömisellä vaikka niin monet niin väittää! Enkä kestä vaan kuunnella tuota itkua :confused: Ei kyllä itke kokoaikaan mutta se vähäkin tuskan kuuntelu tekee pahaa! Tätä ennen kun kakkaa on ollu joka vaipassa! Cuplatonista mä en huomannut esikoisella olevan mitään apua niin en jaksa nyt edes yrittää säätää sen kanssa :rolleyes:
 
Täälläkin nyt Cuplatonit ostettuna iltaa varten. Kolme yötä mennyt hereilllä 00-05.00.. tai viime yö klo 00.30-08.30 :eek: alkoi huumorintaju olla vähissä :sad001
Puolenyön syöttö menee aina hyvin, näyttää ettei tyttö edes kunnolla herää ja elättelee itse toiveita pian nukkumaan pääsystä.. kun viimeiset maitotipat on menossa niin tytön silmät aukeavat, tämä piristyy ja alkaa peppu rutista ja paljon ja sitä sekä vääntelyä jatkuukin sitten loppuyö.. :sad001

Paljonko ja useinko olette tuota tippaa antaneet kun purkissa lukee kolmen kuukauden koliikin annostus?? Kai sitä voi tuollaiselle vähän vajaa pariviikkoiselle antaa?
 
Voi antaa, kysyin eilen neuvolalääkärissä. Tai no meillä on 6vkoa mutta ymmärsin että syntymästä saakka voi antaa. Ei tuntunut auttavan meillä mitään.. :sad001 Sanoisin että pahempi pv oli eilen kun annoin kuin edellinen. Iltasyötöllä en antanut ja yö meni hyvin, nopea syöttö 4.30-5 millon en myöskään antanut ja aamulla kun annoin taas itkua koko aamupv. En sitten ole antanut enää ja ja nukkui hyvin iltapäivän.n
 
No mä olen ajatellut, että 3 kk koliikki voisi alkaa nyt... Ja sillä annoksella mennyt. Mutta meillä on itkuinen jo ennen ruokailua ja rauhoittuu maistelemaan Cuplatonia, mikä siis ilmeisen hyvän makuista.
Olen myös miettinyt, rentouttaisiko lämmin kääre vatsalla poikaa ja helpottaisi paukkuja.

PiPaNat, uskon että jos vaivoja ei ole, niin viikon kakkaamisväli on ok, ei muuten. Meillä poika kakkaa paljon, mutta vaivoja on silti. Mut tää syökin valtavia annoksia.
 
Se koliikkihan alkaa noin parin kolmen viikon iässä ja kestää n. 3 kk ja siitä se nimi. Eli kyllä niitä saa antaa heti vastasyntyneelle. Cuplaton ja Disflatyl ei tuono meidän esikoiselle apua, enkä oo jaksanu sitä nyt vauvalle antaa.
 
Mä en oikeasti tiedä, toimiiko toi Cuplaton meillä niin kuin sen on tarkoitus. Mulle riittää, että makeus toimii kipulääkkeenä ja syöminen onnistuu ja poika rauhoittuu. En tiedä, onko tää edes koliikkia, viikot vielä hiukan pienet siihen. Kuitenkin selkeästi paukuttelu helpottaa, samoin kakkaaminen. Hetkeksi.

Yhtä hyvin kai voisi antaa sokerivettä, mutta koska meillä ei ole pahentanut oireita vaan päinvastoin, niin jatketaan tällä. Eikö nää lääkkeet oo muutenkin tosi yksilöllisiä? Toiset sanoo maitohappobakteereista että auttaa, toiset että pahentaa, sama juttu Disflatylillä ja Cuplatonilla.
 
Taidan koittaa vain yöksi alkuun cuplatonia.. päivällä kun ei ole ongelmia vatsan kanssa mutta yöksi aina alkaa.. ei kai se paljon voi voimeyön kahdeksan tunnin valvomista enää ainakaan pahentaa.. :eek:
 
Meillä tuli kakka :happy093 Tai siis vauvalla :laughing002 ja sen jälkeen on pierut vaan paukkunu ilman itkuja! Ja ollu ihanan tyytyväinen poika! Voin kyllä lämpimästi suositella mm. vatsavaivoihin, nukkumis ongelmiin ja itkuisuuteen vyöhyketerapiaa ja varsinkin osteopatiaa!! Meillä osteopatia toi nopean ja helpon avun esikoisella ( kuultiin asiasta vasta kun hän oli 10kk) ja vauvakin on jo kerran käynyt. Se osteopatia täti sano hyvin et turha lääkitä ongelmia kun on keinot poistaa ne ongelmat!
 
Meki käytiin kolme kertaa esikoisen kans vyöhyketerapiassa ja mahavaivat ja yövalvomiset loppu siihen. Ikäki tosin oli otollinen. Nyt katoinki valmiiksi jo osteopaatin yhteystiedot, mutta el oo kamalia mahavaivoja ainakaan vielä. Oksentelee kyllä välillä melko reilummalla kädellä... En tiiä, onko sille mitä tehä
 
Meillä esikoinen heräili 2-3h välein ekat 10kk. Yhden osteopatia käynnin jälkeen, 3pv siitä, poika alkoi nukkumaan täydet yöt!! Kannattaa DT käydä kokeileen apua oksenteluun. Meillä nytkin kun käytettiin vauva niin se osteopaatti kysyn mm.että pulautteleeko/oksenteleeko paljon! Eli eiköhän se vois teillekin auttaa!
 
  • Tykkään
Reaktiot: DT
Just eilen kävin noita sivuja katselemassa, kun meinaan tilata ristiäisiin noi nimikoidut servetit :-)
 
Voi ei kun nyt vasta tuli vastaan tällainen! Ihania! Ristiäiset kuitenkin huomenna niin ei ehdi enää juhliin mutta tuollaisen nimitaulun kyllä tilaan! :love017
 
Kuinka usein vaihdatte vaippaa?
Synnärillä mua neuvottiin, et 4-5 kertaa vuorokaudessa riittäis, mut sit kaveria neuvottiin samassa laitoksessa, et joka pissan ja kakan jälkee? Entä yöllä vaihto?

Meidän äijä päräyttelee kokoajan kostean kuuloisia pieruja, tavaraa tulee ehkä puol ruokalusikallista per vaippa, eli n.5kertaa. Ikää 6pv.
 
Me vaihdetaan aina aikalailla ruokailun yhteydessä vaippa sekä kakkavaipat heti tietenkin. Yöllä vaihdan kun on kunnolla märkä tai kakat...pikkupisuja en lähde vaihtamaan. Yleensä on sen kerran/yö vaihdettu..joskus neljäkin kertaa kun on kakkinut joka syötöllä. Onneksi meillä neiti useimmiten tekee iiisot kakat pari kertaa päivässä, niin useimmiten yöt saadaan olla aika rauhassa. Oppaissakin lukee että öisin ei vaippaa tarvisi vaihtaa ellei oo kakkoja. Meillä likka vaan pissii useimmiten kerran yössä vaipan niin täyteen että on vaihdettava.
 
Mä vaihdan kakkavaipat heti tietty.
Pissivaipat syötön välissä yleensä. Yöllä ollaan jouduttu monesti vaihtaa vaippa+yökkärikin kun pissii läpi :P
 
Takaisin
Top