Hirmuinen pahoinvointi

vadelmasuklaa

Vasta-alkaja
Liityin tänään vasta jäseneksi ja varmasti täältä jo löytyykin vastaavia keskusteluja. Mutta siis olen raskaana ja nyt rv 9+1, eikä pahoinvointi ota loppuakseen. Tietysti se on normaaliakin tässä vaiheessa mutta toivoisin teiltä muilta joitakin ruokaehdotuksia, juomia tai mitä tahansa mitä itse olette pystyneet nauttimaan pahoinvoinnista huolimatta?
Pientä pahoinvointia on mulla ollut koko raskausajan mutta nyt kahden viimeisen viikon aikana on pahentunut huomattavasti. Suurimmaksi osaksi oksennan erittäin rajusti kolme kertaa päivittäin eikä mikään tunnu pysyvän sisällä. Olen mielestäni jo yrittänyt kaikkea mahdollista, pieniä suupaloja heti kun herään, runsaampaa aamiaista, leipää,muroja,puuroa, hedemiä. Myöskään muut päivän aikana nautitut ruuat ei pysy sisällä. Lähes kaiken lämpöisen ruuan ajatteleminenkin tekee pahaa. Nälkä kuitenkin on ja pikkuinen tarvitsisi ravintoa mutta en enää tiedä mitä vatsa pitäisi sisällään. Joten oletteko keksineet itsellenne jonkin ihmeruuan? :)
Neuvolaan olen ollut yhteydessä mutta heidän mielestään ei vielä tarvitse mennä tiputukseen helteistä ja huonosta energiamäärästä huolimatta.
 
Itsellä ensimmäisessä raskaudessa, josta sain nauttia noin vk12 saakka oli runsasta pahoinvointia. Viikon oksentelin kotona vedestä lähtien kaiken pois. Sen jälkeen olinkin toisen viikon sairaalassa tiputuksessa jossa annettiin myös pahoinvointia helpottavaa suoneen mutta aika tuloksetta. Aika siellä oli yhtä helvettiä kun sappinesteet korvensi kurkkua . Kuinka monella on vastaavanlaisia pahoinvointi kokemuksia ja kuinka pitkään oireet kestivät lopulta.
 
Vinkkejä: pahoinvointirannekkeet, raitis ilma, juo paljon vettä, B6-vitamiini, jätä monivitamiini pois (osalla se aiheuttaa pahoinvointia), syö usein ettei verensokeri laske liikaa, syö aamulla jo sängyssä jotain ennen kuin nouset edes istumaan ja odota verensokerien nousua ennen kuin nouset, syö/juo yöllä jotain verensokerien takia, lepää mahd paljon, vältä kiristäviä/ihonmyötäisiä vaatteita.

Pahimpaan pahoinvointiin lääkäri voi määrätä Primperan-lääkettä.
 
valitettavasti en oo kahden raskaudenkaan jälkeen keksinyt itselleni ainakaan mitään keinoa helpottamaan pahoinvointia. molemmissa raskauksissa olen kärsinyt todella rajusta pahoinvoinnista ja ei varmaan 10krt päivässä riitä kun oksensin, joka päivä synnytykseen asti. tieysti tästä välitön seuraus oli useat tiputukset sairaalassa ja kuivuminen lähes käynnisti esikoisen synnytyksen rv27 mutta onneksi supistukset saatiin vielä lääkkeillä loppumaan.
koitettu kaikenmaailman syömiset ja pienet snacksit ja mehujäät ja vaikka mitkä. pahoinvointilääkitys oli mutta sen oksensin aina ja akupunktiota sain mutta ei vaikutusta eikä myöskään pahoinvointirannekkeet toimineet mulla.
sairaalassakin mulle sitten vaan aina sanottiin että nesteytyksen jälkeen pärjää ainakin pari pv kotona vaikka oksentaisikin niin ei heti seuraavana päivänä oo kuivunu mutta et sitte vaa takasin ko tuntuu taas et taju lähtee.

mut niinhän sitä sanotaan et aika kultaa muistot ja taitaa olla totta ko ei musta enää tunnu et se nii kamalaa oli, vaikka olihan se oikeesti. mut eiks nii et kolmas kerta toden sanoo ja nyt ei sit pahoinvointia? :wink t. rv4+6
 
Tsemppiä mommyme tälle kierrokselle!! ♡ kysy lääkäriltä tota primperania jos äityy taas yhtä pahaksi?
 
Primperan ollut edellisissäkin raskauksissa mutta siitäkään ei ollut apua ja ko monesti oksensin senkin. Mä olin ihan varma et voin pahoin koko loppuikäni mut niin se vaan loppu heti synnytykseen et seuraavana aamuna ei tehny yhtää pahaa enää :)
 
Aijaa, no voi höh:sad001 jospa nyt olis erilainen raskaus eikä tuliskaan semmosta pahoinvointia, toivotaan!!!
 
noniin täällä menossa rv 5+6 ja kyllähän se pahoinvointi on löytänyt tiensä mun luo taas. ensin vain kuvotti kaikki mutta esim. tänään oksensin aamusta puoleenpäivään melkein koko ajan ja siitä melkein heti piti sitten lähteä iltavuoroon ja työmatkalla koitin syödä ja sainkin syötyä siinä 1 maissa mutta nyt sitten iski hirveän huono olo ja oli pakko käydä kesken töiden vessassa oksulla..
 
Takaisin
Top