Keskenmenon jälkeinen hormonitoiminta

Hei. Mitä teille on sanottu että pitääkö keskenmenon/tuulimuna raskauden jälkeen odottaa yhdet kuukautiset ja vasta sen jälkeen saa alkaa yrittään uutta raskautta? Itellä alko vuoto 15.2 ja 20.2 todettiin ultrassa että kohtu oli tyhjä. Tuolloin oli menossa kymmenes viikko.
 
Mulle ainakin lääkäri sanoi,että heti vaan uutta yritystä. Tuli itsestään pois,ei tarvinnu Kaavintaa tai lääkkeitä. Nyt odotellaankin sit tuleeko testiin heti plussaa :Heartred
 
Okei. Mulle sanottiin et pitää odottaa 1-2 kuukautiset ennen kun saa alkaa yrittään uudestaan... Mullakin tuli itestään kaikki ulos eikä tarvinnut mitään lääkkeitä tai kaavintaa. Aika jännä että ohjeet vaihtelee näin. Toivottavasti sulle äippä2015 tulee plussa testiin. ❤
 
Sen takia jossain sanotaan,et odotella yhet tai kahen menkat,kun muuten ei voi tarkasti sanoo laskettua,jos heti raskautuu.mutta ultrassahan sen näkee.näin mulle sanottiin neuvolassa,mutta tosiaan lääkäri totes:antaa mennä vaan.
 
Meille sanottiin neuvolassa että hyvä odottaa ne yhdet kuukautiset että kohtu palautuu. Kai me odotetaan sit ne. Toivottavasti tärppää sit pian uudestaan. Vauvakuume jäi ja kova. ❤
 
En usko että kohdussa alkaa uusi elämä muutenkaan, ennen kuin se on valmis. Mulle sanottiin myös, että saa heti yrittää, ainut juurikin se, että la helpompi määrittää jos odottaa ne yhdet menkat.
 
Tasan kuukausi sitten todettiin ultrassa keskenmeno. Kohtu tyhjennettiin lääkkeillä. Eilen alkoi kuukautiset ja tuntuu olevan todella runsaat.

Oletteko tehneet km:n jälkeen uusinta testin, että näyttää negaa vai oletteko heti kuukautisten jälkeen ruvenneet hommiin? Ohjeissa jotka sain Naistenklinikalta sanottiin että testi tehtäisiin kuukauden päästä, mutta jos kuukautiset tulivat niin onko testi tarpeen?

Miten pian keskenmenon jälkeen olette uudelleen raskautuneet ja onko mennyt normisti loppuun?
 
Osui silmään tämä ketju, vaikka ei itselleni enää ajankohtainen.
Minulla siis takana yksi spontaani keskenmeno ( viikolla 7 tai 8, eivät tarkkaan osanneet sanoa ). Lääkärissä painotettiin sitä, että yhdet kuukautiset kannattaisi olla välissä, jotta ehtii palautua. Itse tosin unohdin tehdä sen suositellun testin, jonka kuului näyttää negatiivista.

Itse tulin onnekkaasti uudelleen raskaaksi jo toisesta kierrosta, ja vaikka synnytys käynnistyi etuajassa, niin hyvin on mennyt.

Voimia teille kaikille!
 
Mulla testi odottamassa aamua. Tehdään nyt niinkuin on ohjeistettu :)

Toisaalta odotan innolla uutta raskautta mutta samalla pelottaa kamalasti. Jännittää, että kauanko raskautuminen kestää ja pelottaa kovasti että uusi vauva on yhtä sairas kuin keskenmennyt edeltäjänsä.
 
Mulla alkoi menkat keskenmenon jälkeen täysin normaalisti kp26. Me ei noudatettu lääkärin neuvoja olla yrittämättä ennen ensimmäisiä menkkoja, koska olen kans sitä mieltä ettei raskaaksi tule jos kroppa ei ole siihen valmis :) Nyt sit tänään odotellaan juurikin näitä ekoja menkkoja loppuvaksi ja sit alkaa taas yritys uudelleen! Ekasta keskenmenosta raskauduin juurikin tästä tulevasta kierrosta eli toiveet on ehkä jopa liian korkealla :p
 
Mulla menkat loppunut ja testikin näytti negaa. Hassua että harvoinpa sitä oikein odottaa ja toivoo kuukautisia ja negatiivista raskaustestiä Nyt ei muuta kuin uuteen nousuun.
 
Myöhäisen keskenmenon jälkeisestä lääkkeellisestä tyhjnnyksestä 5pv päästä kuukausi. Jonkin aikaa olen yrittänyt testin tehdä negan saamiseksi, mutta aamulla kova pissahätä eikä silmät ristis jaksa alkaa väkertään. Ehkä huomena vihdoin :)
 
Hei! Mulla keskemeno todettiin 10+4, mitään vuotoja ei ollut, mutta alkion kehitys oli pysähtynyt rv8-9. Lääkkeellinen tyhjennys ja vuotoa kesti 2 viikkoa, oikeastaan vaan tyhjennyspäivänä tosi runsasta ja sen jälkeen niukkaa, pikkuhousunsuojilla pärjäsi. Nyt sitten odotellaan, miten hormonitoiminta käynnistyy. Raskaustesti on jo negatiivinen, mutta ovulaatiotestit näyttää plussaa. Epäilen, että reagoi vielä johonkin raskaudesta jäljellä olevaan hormoniin, en oikein usko, että ovuloisin vielä reilut kaksi viikkoa keskenmenosta. Ja plussaa olen saanut useampana päivänä, kun normaalisti mulla ovulaatiotestit näyttää kahden päivän ajan plussaa. Harmittaa, kun ei yhtään tiedä miten kierto käynnistyy eikä pysty ovulaatiota testaamaan, uuteen yritykseen olisimme valmiit. Hormonitoimintaan varmaan liittyy sekin, että mulla on limakalvot tosi kuivat keskenmenon jälkeen, liukuvoidetta on ollut pakko käyttää. Onko muilla samanlaisia kokemuksia yhdynnöistä keskenmenon jälkeen?
 
Heippa !

Ajattelin oman kertomuksen tännekkin kirjoittaa :)

Yllätys plussa pamahti 12/14, mutta todettiin ekassa ultrassa tuulimunaksi, tolloin rv 11+4. Suoraan kaavintaan seuraavana päivänä ja istukka patalogille tutkittavaksi. Varmaan siksi, että epäilivät rypäleraskautta. Kaikki oli kumminkin istukassa ok, kun moneen kertaan asian varmistin, että taju omaan pääkoppaan menee....

Mulle sanottiin, että yhdet kuukautiset pitää odottaa, ennen seuraavaa yritystä. Kaavinnan jälkee vuoto kesti vähä reilu viikon ja buranakuuria pidin, ettei tulehdusta tulis ja pari päivää muutenki vatsassa juili. Vuoto kaavinnan jälkee hyvin niukkaa. 35 päivää sen jälkee tuli kuukautiset ja viime kierto venyi kp38... Mutta r-testit negaa. Oviksen olin kyllä bongaavinani, mutta jos se tästä sitten tasaantuu tai oli muuten vain kolmen päivän pidempi kierto.

Mutta me ei kyllä ehkäisyä kaavinnan jälkeen käytetty... Peittoa heiluteltiin, kun vuoto oli loppunut, mutta menkat tuli ihan ajallaan. Se yhtien menkkojen odotus on varmaan sen takia, että seuraava LA on helppo laskea, jos tärppi käy. Ja uskon myös, että senkin takia suositellaan keskeytyksen jälkeen, että kroppa vähän palautuis. Mutta naisen keho on siitä hyvä, että ei lähde hedelmöittymään, jos kroppa ei ole valmis. Jostain luin tuon asian, että jollekkin oli gynekologi noin kertonut.

Mutta itse suosittelen yhtien menkkojen odottelua, etenkin kaavinnan jälkeen. Saa kroppa palautua ja tietääpähän sitten, että onko kierto normaali. Odottavan aika on kyllä pitkä !!

Ja voimahalauksia teille ! Keskenmenoa ei toivois kyllä kellekkään ja henkinen puoli on aina toinen juttu...

Ja kevätkielo voi olla hyvinkin mahdollista, että ovuloit kaksi viikkoa keskeytyksen jälkeen. Ja itelläni tuntu kyllä kans limakalvot kuivilta ton keskeytyksen jälkee.
 
Mulla todettiin km viikolla 13, oli mennyt kesken noin viikolla 6 - 7 (en ihan tarkkaan muista, kun eipä sen niin väliä). Ensin annettiin lääkkeet kotiin, mutta kipujen pahetessa menin 5 päivän jälkeen uudestaan sairaalaan ja ultralla todettiin, ettei kohtu ollut tyhjentynyt. Silloin tehtiin kaavinta. Kaiken kaikkiaan, laskettuna lääkkeidenottopäivästä, vuosin 18 päivää.

Siitä tasan kahden viikon kuluttua tuli mun kategoriassa todella omituiset menkat, todella kivuliaat ja runsaat, jotka kuitenkin kesti vain kaksi päivää. Seuraavia ei sitten tullutkaan, vaan sen sijaan kaksi viivaa tikkuun. Iloita ei oikein tästä(kään) oikein uskalla, kun kaikki on niin pienestä kiinni.

"Normaalista" hormonitoiminnasta en juuri mitään ymmärrä, kun lähes koko aikuis- ja ei-vielä-niin-aikuiselämäni olen syönyt pillereitä. Nyt keskenmenon jälkeen kuitenkin huomasin, että huhhuijaa, millaista hormonimyllerrys voikaan olla. Seksielämään ehkä vaikutti eniten, tulipa nimittäin sekin harvinaisuus sitten koettua, että noin niinkuin ajatuksen tasolla kyllä kiinnostaa hommailu, mutta kroppa ei ole lainkaan samaa mieltä. :confused005
 
Kyllä me ainakin meinataan heti vaan alkaa uudelleen yrittämään, kun tyhjennysvuoto loppuu. Oli kuitenkin spontaani keskenmeno enkä tarvinnut lääkkeitä tai kaavintaa.

Tätä raskautta yritettiin 10kk. Hieman pelottaa, että seuraavassa menee yhtä kauan tai jopa kauemmin.
 
Sama täällä...kun nyt vaan vuoto lakkaisi tuosta viime viikolla tulleesta km:sta. Nyt taitais olla kp9-10 ja ajattelin testata muutamia kertoja vieläkö näkyis rt:ssä plussaa. Ovista en oo koskaan testaillut, mut kai sitä täytyy nöyrtyä sitäkin tekemään. Takana siis 1/13 km rv9-10, 12/13 syntyi tyttö, 4/15 km rv8 ja nyt km rv12...
 
Mites muilla onko km:n jälkeen ollut outoja oireiluja?
Km:stä nyt jo 2,5 kuukautta. Kahdet menkatkin on jo ollut ja täällä pitäis viikko vielä jännätä josko ois tärpännyt :)
Mut siis mulla on kokoajan km:n jälkeen nipistellyt munasarjoista. Onko se ihan normaalia?
 
Mulla oli kans muistaakseni kipeet munasarjat/alamaha/nivuset ekojen menkkojen jälkee keskenmenosta. Siitä kierrosta plussasin heti. Olisko ollu super ovulaatio :D
 
Juu jospa se vaan on sitä :)

Sitä vaan miettii aivan liikaa kaikkee mahdollista kokoajan ku yrittää tulla raskaaksi...pitäs vaan yrittää rauhottua eikä miettiä liikaa kaiken maailman tuntemuksia.
 
Takaisin
Top