Kauanko olette vuotaneet keskenmenon jälkeen?

Itsellä km alkoi tasan viikko sitten tiistaina ruskealla tuhru vuodolla. Ke tuli menkkakivut, jotka voimenit todella kivuliaiksi, mutta kestivät vain 1,5h ja sitten tulikin verta suurin piirtein samallalailla kuin kuukautisissa. Torstaina vähän tuhrua vielä ja se oli siinä. Eilen ultrassa näky tyhjä kohtu ja emättimessä tulehdus. Nyt odotellaan sitten kuukautisia.

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla alkoi viime viikolla tuhruvuoto ja sitten tuli isohkoja hyytymiä ja la-su kivut ja su-aamuna plumpsahti joku pönttöön ja vuoto runsastu.ma kättärillä totesivat kohdun tyhjäksi ja tänään ti loppui vuoto.Näinkö nopeasti se kävi?Vkot 7+4
 
Itsellä alkoi vuoto eilen (torstai) ja lääkäri käski vaan odottamaan että tulisi itsestään pois. Maanantaina uudestaan tarkistamaan tilanne.
Iskee epätoivo kun lukee näitä muiden juttuja kun useamman viikon vuoto on kestänyt, miten olette pärjänneet sen ajan?
Itsellä on jo nyt toisen päivän kohdalla kauhea olo ja toivon vaan että olisi pian ohi että pääsisi uudelleen yrittämään... Mut nyt vaan odotellaan.. Kamalaa..
 
Johguu, omalla kohdalla vuoto oli todella runsasta vain pari ekaa päivää. Sen jälkeen noin viikon verran vuotoa oli suunnilleen saman verran kuin normaaleissa kuukautisissa ja tavallisella siteellä pärjäsi. Tämän jälkeen tiputteluvuotoa enää ja pärjäsin hyvin pikkuhousunsuojalla. Mulla pitkittynyt vuoto johtui todennäköisesti siitä, ettei kohtu tyhjentynyt lääkkeillä täysin. Mutta onhan se vuoto hermoja raastavaa, kun yrittämään tahtoisi jo päästä. Musta tuntui myös siltä, että henkinen toipuminen lähti kunnolla käyntiin vasta, kun vuoto oli loppunut ja keho alkoi olla fyysisesti kunnossa. Se vuoto on niin ikävä muistutus jokaisella vessakäynnillä siitä, mitä menetti. Voimia sinulle ihan hirveästi!
 
Kiitos. Ei auta kun toivoa että omalla kohdalla vuoto loppuisi edes suht nopeaan jotta pääsisi toipuminen kunolla alkamaan...
Mutta täällä on paljon kohtalon tovereita jotka ovat vastaavasta selvinneet niin kyllä tämä minullakin tästä!
vaikka tosiaan jokainen wc käynti tällä hetkellä ahdistaakin..
Aikamoista...
 
Johguu minulla vuoto kesti vain 4 pv. Pari päivää runsaasti ja sitten jo lähti vähenemään. Toivottavasti pääset nopeasti fyysisesti yli, ja aloittelemaan uutta yritystä kun siltä tuntuu. :) tsemppiä!
 
Mulla kkm ja tyhjennys lääkkeillä. Ensimmäinen vuotopäivä oli runsaampaa vuotoa, mutta ei mitenkään siteistä ylivuotavaa tmv mistä olin lukenut myös. Vuotoa taisi tulla yhteensä 5 päivää joista viimeiset todella niukkaa. Piti käydä näytilläkin, kun epäilin ettei kaikki olisi tullut ulos, mutta kaikki oli kunnossa.
 
Mulla alkoi pieni ruskea vuoto rv 6+4, kunnon vuoto 6+6, ja sitä sitten kesti sellaiset kymmenen päivää.. Aika runsasta oli ensimmäisen viikon, ja kipuja oli vain yhtenä päivänä, mutta itsellä ainakin menkkakivut ovat kovempia mitä nuo kivut olivat..
 
Hei! Onko teillä kaikilla jouduttu joka tapauksessa aloittamaan lääkkeellinen keskeytys, vaikka olisi alkanut vuotamaan spontaanisti? Itse joudun tätä ikävää hetkeä elämään, kun rv12 yhtäkkiä alkoi kivut ja runsas vuoto. Toivoisin, että tämä menisi nyt näin itsestään, enkä joutuisi lääkkeitä ottamaan. Ihan hirvittävä tunnemyllerys tässä kuukauden sisällä. Tasan kuukausi sitten sain vasta tietää olevani raskaana, ja nyt kävi näin :sad001
 
Sophie, olen todella pahoillani tilanteestasi!

Nyt heti ensimmäisenä tuli mieleen, että oletko käynyt ultrassa? Et kertonut sitä viestissäsi. Paikalliset naistentautien poliklinikat yleensä huolehtivat keskenmenopotilaista ja muista alkuraskauden komplikaatioista. Näkisin itse tärkeänä nyt, että hakeutuisit lääkäriin ultrattavaksi. Lääkäri pystyy tekemään ultran perusteella arvion, tyhjentyykö kohtu oletettavasti itsekseen vai tarvitaanko lääkkeellistä tyhjennystä "buustaamaan" kohdun tyhjentymistä. Toisekseen ajattelen, että psyyken kannalta on tärkeää tietää, mille viikoille kehittynyt alkio/sikiö masusta on mahdollisesti pois tulossa.

Kaikesta huolimatta toivon, että ultrassa todettaisiin elävä pikkuinen ja vuodon johtuneen esim. hematoomasta.
 
Kiito starling sanoistasi. En hakeutunut viikonlopun aikana lääkäriin, sillä vointini oli suht hyvä ja terveyspuhelimesta neuvottiin seurailemaan tilannetta kotona. Tänään sitten kävin ultrassa ja kohtu oli tyhjentynyt täysin itsestään. Tämä tietysti oli positiivinen juttu, mutta muutoin onkin sitten vain tyhjä olo jäljellä.
Itse otsikon kysymykseen voinkin siis nyt vastata, että runsasta vuotoa oli itselläni noin puolitoista vuorokautta ja nyt hyvin huomaamatonta, lähinnä pyyhkäisyvuotoa jäljellä.
 
Sophie, olen pahoillani menetyksestänne. :sad001 Voimia sinulle toipumiseen, tiedän tuon tyhjyyden tunteen. Kuulostaa kuitenkin hyvältä, että kohtu on tyhjentynyt noin nopeasti ja kokonaan, joten fyysisen toipumisen luulisi olevan nopeaa.
 
Ihmettelen vielä, että miksi mulla km vuoto kesti vaan 5 päivää. Siis hyvä hommahan se oli, mutta outoa silti. Siitä kuitenkin puhuttiin, että se kestää vähintään 2 viikkoa ja voi kestää jopa 4 viikkoa. o_O Ehkä ne tyhjennys lääkkeet oli niin "hyviä"..
 
minulla km alko rv 11+4 spontaanisti, eikä mitään lääkkeitä ollu, liekö sen takia kestänyt sit pidempään, tiedä tuota
 
Joo ei niitä lääkkeitä ilmeisesti anneta jos tulee spontaani km ja vuotaa hyvin itsestään pois.. :/
 
Vuodon kesto on varmaan tosi yksilöllistä, itselläni vuoti siis myös tuon 5päivää yhteensä, ja siitäkin viimeiset päivät todella huomaamattomasti. Gynen tutkimuksen jälkeen vuoti pikkuisen enemmän.
 
Takaisin
Top