Lapsiystävälliset hotellit/kylpylät

Rosalina

Foorumin legenda
Kesäkuunmammat 2015
Kerättäiskö tähän kokemuksia lapsiystävällisistä kotimaan hotelleista, kylpylöistä jne? :)

Haluan jakaa meidän POSITIIVISEN kokemuksen Rantasipi Laajavuoresta Jyväskylässä.

- Lapset huomioitiin henkilökohtaisesti. Esim. lähtiessä he saivat mehut mukaan.
- Ravintolassa/seisovan pöydän ruokasalissa oli kymmenittäin syöttötuoleja! Eivät varmasti loppuneet kesken.
- Sisällä on pallomeri, kiipeilyteline, pomppulinna, leikkipaikka ja mahdollisuus piirtää.
- Pihassa on leikkipaikka.
- A la carte-ravintolassa lapset sai huippukohtelun!! Olivat silloin vasta 1v11kk ja 8kk, mutta kummallekin tuotiin omat piirrustuspaperit ja kynät. Tarjoilija antoi erikseen luvan hakea lapsille leipäpöydästä syötävää. Kuopuksen purkkiruoka lämmitettiin keittiössä ja tuotiin pöytään kulhossa.
- Keilaradalla työntekijä tuli oma-aloitteisesti ehdottamaan, että lapsille voitaisiin nostaa laidat radalle.
- Kylpylän suihkutiloissa oli lapsille seinässä istuin, johon taaperon pystyi laittamaan vöihin siksi aikaa kun itse peseytyi. Kätevää!
 
No huh... Tuollaista palvelua saisi olla muuallakin :)
Ihanaa, että edes jossain pidetään lapsiasiakkaistakin.

Me ollaan oltu tytön kanssa hotellissa vain kerran, ja vaikka saatiinkin huoneeseen vauvansänky ja potta, niin lapsen ruoan lämmittäminen vaati jo kekseliäisyyttä.
 
Mekin oltiin tosi yllättyneitä ja oon tätä monessa paikassa hehkuttanut!! :) yks matkatyötä tekevä isä siellä jutteli mun miehen kanssa ja sanoi, että hän on paljon majoittunut Suomen hotelleissa ja kylpylöissä, aina välillä omat pojat mukanaan, ja sanoi että Laajavuori on kirkkaasti lapsiystävällisin. :)
 
Mä voin suositella Rantasipi Nokia Edeniä lapsiperheille :) etenkin pienille lapsille iso matala-allas, jossa kaksi pientä liukumäkeä ja kaikkea muuta tutkittavaa. Paljon myös vesileluja, isoja kelluvia krokotiileja, skoottereita jne. Kaksi muutakin pientä liukumäkeä löytyy ja isommille tai vanhemman kanssa pari isompaa mäkeä. Sisäkautta pääsee ulkoaltaaseen ja siinä kiva nurtsialue auringon ottamiseen ja lapsille kiipeilyteline jne. Syödä voi kylpylän puolella, ulkona tai hotellin ravintolassa.
 
Mekin oltiin tosi yllättyneitä ja oon tätä monessa paikassa hehkuttanut!! :) yks matkatyötä tekevä isä siellä jutteli mun miehen kanssa ja sanoi, että hän on paljon majoittunut Suomen hotelleissa ja kylpylöissä, aina välillä omat pojat mukanaan, ja sanoi että Laajavuori on kirkkaasti lapsiystävällisin. :)

Meidän tuttavilla on tuolta ihan yhtä hyvät kokemukset! Itse en ole tuolla käynyt, mutta on tarkoitus ens talvena käydä. Vaikka itselläni ei ole vielä lapsia, olen pistänyt merkille, että todella monessa hotellissa ja kylpylöissäkin suhtaudutaan todella nihkeästi lapsiin! Siis Suomessa, ihan toista on ulkomailla, esim Italiassa ja Espanjassa, joissa tuntuu että kaikki hehkuttaa niin paljon lapsia ja on niin mielissään aina lapsista!
 
Me ei olla hirveästi yövytty hotelleissa. Tähän mennessä suosikiksi on kuitenkin noussut Jyväskylän hotelli Aleksandra. Kun lapsi oli vielä vauva huoneesta löytyi pottaa, kylpyammetta, tuttipullon lämmitintä, pienelle sopiva pyyhe ja olikohan muutakin... Sen ruuan lämpimäksi saaminen oli kylläkin ongelma. Hotellihuoneisiin pitäisi saada mikrot. :grin Lapsi on myös saanut aina siellä pienen lelun, kun ollaan sisäänkirjauduttu.

Rantasipiä en ole kokeillut. Ilmeisesti pitää sitä kokeilla seuraavalla kerralla, jos menen Jyväskylään lapsen kanssa. :)
 
Me saatiin ihanaa palvelua Joensuun Sokos Hotel Vaakunassa. 1-vuotias poikamme sai respasta kylpylelun ja huoneessamme oli iso kylpyamme, josta otimme kaiken ilon irti. :joyful: Huoneessa oli muutenkin tilaa temmeltää.

Kylpylähotelli Bombassa oli myös oikein ystävällinen vastaanotto ja etenkin ravintolassa suhtauduttiin lapsiin hyvin. Syöttötuoleja siellä oli paljon.
Kylpyläpuoli oli aivan ihana ja siellä oli unisex-pesuhuone, jossa oli ovelliset suihkukopit. Helppo siis estää lasta karkailemasta. Pukuhuoneen liukuovesta poika tosin karkasi nakusillaan hotellin käytävään - onneksi olin itse pukeissa, kun syöksyin hänen perässään ovesta ulos. :hilarious:
 
Meillä meni hienosti Aulangon kylpylähotellissa. Siellä oli kiva liukumäki, missä 2v, saattoi laskea helposti isän kanssa.
Vuorelan Kunnon Paikassa oli myös mukavaa., mutta siellä ei ollut mitään ovea suihkun ja allaosaston välillä, joten kaksivuotias karkasi suihkusta allasalueelle, kun yritimme olla suihkussa. Se oli kiusallista ja vaarallista.
Näissä molemmissa mukavat pienten lasten 20 cm altaat.
 
Imatran kylpylä oli kiva lasten kanssa :) Iso leikkihuone, pienille pallomeri ja isoja pehmeitä rakentelupalikoita, isommille ilmakiekkopelejä jne. Iso liikuntasali välineineen joka oli vapaassa käytössä jos ei ollut varauksia, ravintolassa tarpeeksi syöttötuoleja ja lapsille oma buffet joka ei ollut pelkkaa nakit ja ranut höttöä. Altailla kivat liukumäet ja pikkuisille matala allas, paljon kellukkeita lainattavaksi, respasta sai lapsille omat kylpytakit.
 
Takaisin
Top