Raskaus & 1 tyypin diabetes

Viiaw

Vasta-alkaja
Yleistä keskustelua kaipailisin aiheesta noin yleensä, miten on vaikuttanut raskauteen ja sitä rataa, kun en tälläistä löytänyt :)

Itse olen sairastanut 1 tyypin diabetesta 9-vuotiaasta asti ja ikää minulla nyt 18v. Rv 5+2 ja oon huomannu että verensokerit tahtoo helpommin mennä alas. :eek: Onneksi 1.4 jo diabeteshoitajalle ajan sain, saa vähän selkoa ja tietoa enempi. :)

Onko muilla joutunu vähentämään insuliiniannoksia?


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä sairastuin diabetekseen 4-vuotiaana ja nyt yhteistä matkaa sokeritaudin kanssa 20, kohta 21 vuotta takanpäin ja odotan toista lastani.
Ekan lapsen kohdalla verensokerit laski joka aamuyö liian matalalle ja loppuraskaudesta oli todella korkealla ja munuaiset päästi valkuiaisaineita virtsaan pelottavan paljon ja lapsi tuli maailmaan rv 36+3 kiireellisellä sectiolla. Oikeasta silmästä lähti näkö synnytyksen jälkeen, mikä sitten laaseroitiin n 4kk synnytyksestä.
Nyt tätä toista odottaessani iltainsuliinia laskettu ja aamun insuliinia nostettu. (yöllä matalat sokerit ja päivällä korkeat) Ja ihan pelolla odotan mitä loppuraskaus tuo tällä kertaa tullessaan.
 
Olisiko uusia foorumilaisia keskustelemaan tästä aiheesta?

Olen myös tyypin 1. diabeetikko ja nyt rv8 ....mulla kanssa vetää sokerit hypoille monta kertaa päivässä. Onneksi on hyvät tuntemukset, niin oon vielä toistaiseksi saanut huolehdittua itselleni lisää ruokaa. Vähän kyllä pelottaa oman terveyden kanssa, että miten käy, varsinkin sitten kun sokerit alkaa nousta liikaa loppuraskaudesta.

Johtuiko sulla Mammis89 noi silmäongelmat pelkästään raskauden aiheuttamasta verensokerin heittelystä vai oliko sulla jo ennestään silmien kanssa ongelmia. Miten on mennyt toisen raskauden kanssa
 
Mitä teillä on pitkä sokeri (HbA) on ollut kun olette tulleet raskaaksi ? ja sokerit ylipäätään
t. Raskautta toivova :)
 
Takaisin
Top