Raskausoireita? Vai pelkkää toiveajattelua...

Alev

Vasta-alkaja
Moi!
Kertokaa, millaisia raskausoireita teillä on/oli? Kaikki pienetkin, kootaan mahdollisimman paljon.. Itsellä kaikki luultavasti pelkkää kuvitelmaa, mutta aina voi toivoa! :wink
Helpointahan tähän on sanoa, että tee testi, mutta haluan elää vielä jonkinlaisessa "jännityksessä".

Mulla siis jäi menkat kokonaan pois lokakuussa. Tosin, olin koko kuukauden ulkomailla ja kotiinpaluu stressasi, johtunee siitä?

Kotiin palattuani lokakuun lopussa tein raskaustestin varmuuden vuoksi viimeinen päivä ja senkin takia, että edellisenä päivänä nännit olivat aivan kosketusarat ja jalat olivat turvoksissa. Negaa näytti.
Menkat alkoi sitten (1)2.11 ja kesti 2 päivää (yleensä 3-4pv).

Nyt kuitenkin olen huomannut mm. juoksevani vessassa usein, huonovointisuutta on (mutta en ole oksentanut) ja olen kuvitellut sen johtuvan nälästä, mutta silti ajatus ruuasta ei houkuttele.

Pientä päänsärkyä myös on varsinkin autossa istuessa. Lämpö myös on hieman koholla. Voi olla flunssaakin.

Muuta ei nyt tule mieleen, kerron lisää jos tulee...

Mites teillä? :)
 
Oon huomannu, että kun oikein toivoo olevansa raskaana, alkaa oireitakin tulemaan sitä mukaa :) Ei mutta, toivottavasti sinulle on hyviä uutisia :)

Itselä ei raskausoireita oikein ollut, mutta tässä olisi joitain:

Väsymys/energian puute, Uupumus (hirveä haukottelu) , maku ja hajuaisti saattavat herkistyä, kokoajan pissahätä, palelu, hengästyminen, loputon nälkä/herkkujen himo, kuvotus ruokaa kohtaan, rintojen arastelu , painon tunne alavatsalla, pahoinvointi, mielialanvaihtelut , aivastelu , vatsan nippailu , turvotus , menkkamaiset mahakivut , ummetus , paineen tunne alavatsassa , lämmönnousu, närästys, metallin maku suussa, ...
 
Heips!

Menkat tulisi alkaa ensiviikonloppuna.. huimausta minulla ilmeni jonkin aikaa sitten ja nyt lähes viikon nännit ovat olleet arat, lähes kosketusherkät. Aamuvenyttelyt jää aina kesken kun alavatsaa nipistää venyttelyn aikana, ja silloin tällöin muutenkin. Joskus tuntuu, että olisi pallo mahassa. Ja vessassa juoksen useammin kuin ennen.

Pillerit jätin pois edellisten menkkojen jälkeen.
Tää on varmaan taas tätä toiveajattelua.. mut saas nähdä.. malttais vaan odottaa :D
 
Mulla rinnat kosketus arat; mutta on toki aina ennen menkkoja myös, että pelkästään siitä en osannut arvata. Mua nyt tään raskauden aikana etoo kaikki ruuan hajut, en voi syödä kun kylmiä ruokia, salaatteja jne. Himot mandariineihin on tajuttomat ! mutta kaikista suurin on nämä iki-ihanat hormoonit, ja mieliala vaihtelut. Mua itkettää kaikki asiat, oon kukkuunen ku ampiainen, etenkin omalle miehelle. Viime yönäkin mun puhelin oli lähteny laturista( on siinä sängyn vieres latauksessa) yritin sitä sitten unen pöpperössä laittaa takaisin ja sitten mun mies heräs siihen kolinaaan ja alkoi nauramaaan ja kysyi että mitä oikein teen. Voi luoja että mä hermostuin!! Että kehtaaaki kysyä ja vieläpä nauraa ! Passitin miehen sohvalle :D mua itteeenikin niin ärsyttää nämä, mutta en voi niille mitää. taas on tulossa pitkä 9kk :/
 
Ihan alkuun rinnat tuli todella aroiksi ja töissä pesuainehylly rupesi haisemaan todella vahvasti, samoin asikkaat. Tästä sitten pikkuhiljaa raskauden varmistuttua, päänsärky, pahoinvointi, oksentulu ja ääretön väsymys :) Mulla selvät ensi voireet mistä hälytyskellot rupee soimaan on todella tuo hajuherkkyys ja tissit :)
 
Itsellä ensimmäinen oire oli jo ennen menkkojen pois jäämistä kauan kestänyt turvotus, maha oli kuin ilmapallo.. Sen jälkeen maha ei sietänyt mitään vaan aina oli löysällä, söimpä mitä tahansa..
Rinnat aristivat hieman ennen odotettujen menkkojen alkamista, mutteivät ole olleet koko raskauteni aikana vielä erityisen arat..
Nenä toimi superteholla, jouluruoat haisi ihan kamalalle!
Vessassa ravaaminen on alkanut vasta nytten n. rv10->
Pahoinvointi tuli rv6->
Nyt ummettaa..
Selkein oire oli repäisykipu ja viiltely alavatsalla (muut oireet pystyy kuvittelemaankin, huomasin kun lasta yritettiin pitkään ja monesti luulin, että jes nyt ollaan raskaana, kun pissattaa, nenä on tukossa, väsyttää, itkettää, päätä särkee ym., mutta ne oli omaa kuvitelmaa, kun sitä niin toivoi.. :/ )

Tsemppiä, toivottavasti lykästää! :)
 
Voisko joku auttaa joku joka on kokenut jo raskauden? En ole varma olenko raskaana mutta en uskakla tehdä testä vielä, minulla on ollut 1 vk kuukautiset myöhässä ja ne tulevat aina säännölisin välein. Alavatsassa on tuntunut paineen tunetta, vihlontaa ja sellaista tunnetta että menkat alkais mutta ei ala. Nyt parin päivän sisään on tullut tälläsiä oireita kuin että jos seison (voi myös tulla makuu asennossa)niin yhtäkkiä alkaa vihlomaan ja "supistamaan" ja on pakko käydä istumaan, näitä "oireita tulee säännöllisin välein. Tissit herkkänä jos osuu tai puristaa. Nukkumaan kun menen aina pitää etsiä asento mikä ei ahdista. Vessassa käyn usein. Ajatukset on parin päivän aikana ruvennu harhailemaan eikä oikeen tiedä mitä ajattelee tuntuu että aivot posahtaa ku ei tiedä että onko vai ei?
 
Moikka!

Täällä on kans yks epätietoinen. Melkein kaks viikkoo ollu tissin kosketusarat, mistä siis ensimmäiset raskausepäilykseni heräsivätkin. Viimeisen viikon aikana on tullut kaikenkirjavaa muutakin oiretta: paleleminen, kuvotus/etominen, väsymys ja uupumus, vatsassa "outo" tunne välillä, päänsärky, nenä tukossa, sekä kirsikkana kakun päällä: eilen alkoi aivan jäätävä vatsan turvotus (näytän siltä kuin olisin kolmannella kuulla raskaana) ja tänään suussa maistuu metalli. Toissapäivänä ja tänään tehdyt testit näytti negaa, mutta menkkojen pitäisi alkaa vasta sunnuntaina. Tosin! Syön pillereita (alkulaatasta tosin unohtui muutama joten raskaus olisi mahdollinen) joten en tiedä miten ne sitten vaikuttavat tuohon raskaustestin luotettavuuteen. Odottelen nyt maanantaihin asti menkkoja ja teen sitten uuden testin. En malttais odottaa!
 
Täällä myös yksi raskausoireinen, mutta vielä vissiin turha testiä tehdä, 5 päivää pitäisi malttaa odottaa.. Vatsa turvoksissa aamusta iltaan, eikä ole syödystä ruuasta kyse. Pari päivää sitten alkoi aaltoileva kuvotus, ja vahvin oire on haju herkkyys. Meinaa yrjö lentää kun jokin ennen ei miltään haiseva haisee nyt niin hemmetin kamalalle! Mä oon 80% varma raskaudesta, mut tää testin teon odottelu on ihan tuskaa.. Kaksi aikaisempaa raskautta takana, ekan kanssa ei testiä tarvinnut tehdä kun ilmeisesti liitoskivut plus muut säryt oli niin valtavat että jouduin heti ultraan, vaikka en ees olettanut olevani raskaana. Kuvittelin jotain vatsahaava yms. Yllätys oli melkoinen :) Tokan kanssa pahoinvointi alkoi todella aikaisin, ja eräänä päivänä kesken ruokailun tuli oksennus suuhun. Seuraavana päivänä ostin testin, joka oli positiivinen.

Missä vaiheessa kp:tä ootte saanneet edes haalen plussan onko pakko odottaa loppuun asti...? :D
 
Hei sinä nimetön epävarma! Jos menkat on viikon myöhässä ja on tollasia oireita niin kyllähän ne raskaudelta vaikuttaa. Sinuna kuitenkin hakisin testin, tossa vaiheessa tavalliseen liuskatestii pitäs saada jo melko varma vastaus. :) Mä oon molemmissa raskauksissa hakenu testit Ärrältä (paketissa 2liuskaa ja maksaa varmaan vitosen) ja testaillu iltapissasta kun en oo malttanu odottaa aamuun. Ja molemmilla kerroilla viivat on pärähtäny samantien liuskaan, ei oo tarvinnu tuskailla minuutteja.

Eka raskaudessa mua alko kahvi ja rööki etoon ja ne jäi pois, siitä keksin että on vissii menkatki myöhässä ja tein testin. Tässä tokassa mies kysy että koskas ne sun menkat alkaa ku oot noin pahalla päällä... :D
 
Vähän paniikki nostaa täällä päätään. Seksiä harrastin ensimmäisen kerran 6 vuoteen 5.6 ja niinhän siinä kävi, että tuo ehkäisypuoli jäi vähän heikoille. Sunnuntaista lähtien ollut kuvotusta liikkeellä etenkin aamuisin, päivän mittaan helpottuu olo. Mielessä pyörii, että entä jos se sitten iskikin. Ei olisi nyt tulossa ihan sopivaan elämäntilanteeseen ja isäkään ei kovin toivottu ole. Mietin, että voiko pahoinvointi alkaa jo näin pian, vai kuvittelenko oireet jänskätyksessä. Testiä on ilmeisestikin turha tehdä vielä muutamaan viikkoon. Menkat on pikkasen epäsäännölliset, mutta jälkeenpäin tajusin, et just toi aika jollon tuli sählättyä oli kalenterin mukaan vielä otollista aikaa.
 
Minulla aina ennen menkkoja samallaisia oireita. Monta vuotta lapsi ollu toiveena, mutta nyt vasta oikeasti raskaana :)
Huomasin ite kanssa sen, että kun oikein toivoo raskautta niin sitä huomaa ittessään kaikki raskausoireet, ite pääsin onneksi niistä toiveajatteluista yli ja oli aika ilonen yllätys nyt tämä raskaus! :)


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Mä ostin tänään testin ja ajattelin malttaa odottaa huomiseen aamuun. Mä en ole pitänyt kirjaa mun kierrosta ja tässä se nyt kostautuu. Itseasiassa pari kuukautta olen pitänyt kirjaa, kun yhtäkkiä tajusin, että jos mä joskus haluan lapsen ni mun pitää varmaan suunnilleen tietää ovulaatio. Siis jos olisin tehnyt lapsen yksin (suunnittelin sellaista jo homokaverini kanssa). Mutta nyt tässä on reilu kuukausi seurusteltu ja heti on jäänyt menkat pois. Lapsi on erittäin toivottu, vaikka vähän ylläri olisikin. Ikäkin(vajaa 26v :P) tässä jo painaa sen verran, että ei ole aikaa jäädä odottelemaan =) Mutta edellinen kierto oli 30pvä.. sitä edellinen oli 37pvä. Hauska kun tuo laskettu aika-laskurikin kysyi kierron pituutta.. Laitoin sitte keskiarvon 34 siihen :D Mutta siis tänään on tämän kierron 37. pvä. Ja kyllä tää nyt on jo ihan riittävän pitkä :D Ja tiedän kyllä että kierto voi vaihdella stressistä ja mistä vain.. Mutta mulla on nyt ollut ehkä elämäni onnellisin kuukausi, olen syönyt terveellisemmin kun pitkään aikaan.. on kai tässä elämä nyt jotenkin muuttunut, mutta en tiedä. Katsotaan mitä huominen testi sanoo!

Mutta jos palataan alkuperäiseen aiheeseen. Yks työkaveri yrittää lasta (on yrittänyt jo pitemmän aikaa) ja se kyllä kuvittelee kaiken maailman oireita itelleen kokoajan, vaikka kuukautisten ei pitäs alkaa vielä viikkoon: on väsymystä ja pissalla pitää useammin käydä. Vaikka mun mielestä toi pissaamisen tihentynyt tarve tulee vasta siinä kohtaa kun maha alkaa painaa rakkoa? :D Mutta niin... mulla on nyt pari kertaa vihlassu alavatsassa ku olen sillee reippaasti noussu ylös. En edes ajatellu, että se olis joku raskausoire mut ehkä vois ollakin. Ja sitte rinnat on arat, mut nehän on aina menkkojen aikaan. Että nyt odottelen niitä unohtuneita menkkoja tai positiivista raskaustestiä.

Jännittää!
 
Mun olis tarkoitus käydä tänään ostamassa testi, mutta kyllä mä olen aika varma... Ensin tuli finnit - WTF??? Teoriassa olis sopinut siihen että menkat tulossa, mutta kun ei mulla ole ollut selkeitä finnejä vuosikausiin. Sitä kesti hetken. Samoihin aikoihin alkoi hiuksen rasvoittumaan - siinä vaiheessa viimeistään aloin epäillä, kun yhtäkkiä piti puolittaa pesuvälin pituus, ikinä ei ole näin usein tarvinnut pitkiä hiuksia pestä... Ainoa tilanteeseen sopiva selitys oli hormonaalinen. Niinpä en pahemmin alkanut epäillä, vaikka viikonloppuna alkoi vuoto. Jollakin toi määrä olis normaali, mä taas vuodan normaalisti enemmän jo yhtenä päivänä, eikä mitään normaaleja kipuja keralla. Toki siihen vaikuttaa sekin, että oon ruvennut syömään magnesiumia, ja kaikki muukin kramppailu yms on jäänyt pois. Rintojen aristus taas ei olis mulle merkannut mitään, koska sitä on joskus ihan normikierrossakin ollut, jopa tosi hankalaa, mutta nyt ei toistaiseksi mitään. No, sitten alkoi juoksuttaa vessassa hyvin akuutisti, nyt jo vähän tiuhempaankin. (Koko ajan on ruvennut olemaan nälkäkin.)
Ja sitten varmemmaksi vakuudeksi kolmatta päivää pahoinvointia, jos ruokaväli venyy. Sitä mä vähän pelkään, että kuinka pahaksi vielä yltyy, systerin se vei saikulle. Koitan siis ottaa varman päälle. Ja toinen juttu on sitten se, että ihan vielä en halua/ kertoa sukulaisille, mutta pahoinvoinnin takia voi olla vaikea pitää piilossa. Ei äiti ja anoppi tyhmiä tai hitaita ole... anopin luona mennään käymään tänään, pitänee hoitaa verensokeri kuntoon jo etukäteen :help Vanhempien kanssa on haastavampaa, kun siellä on yleensä sitten saman tien yötä, ja ruuan kanssakin monesti viiniä... Eli eiköhän ne parin viikon sisään tiedä asiasta, kun olen huono valehtelemaan ja kuitenkin ihan täpinässä :happy090
 
Tänään ois kierron 40 päivä menossa.. testin tein tänään mikä osottautui negatiiviseksi. Kuukautiset muutenkin olleet todella epäsäännölliset.
En tiedä onko nämä nyt sitte kuukautisten oireita vai mitä kun nännejä aristaa, alavatsassa (enemmänkin vasemmassa munasarjassa) kipua aina useita kertoja päivässä ja tuntuu että koko ajan vois vaan syödä??
Pitää uusia testi parin päivän päästä ja toivoa vaan parasta!
Onko kellään samanlaista tilannetta ollu? Oletteko plussanneet? Onko menkat alkanu?
 
Hei, pää pyörällä ja pahasti. Puol toista kuukautta sitten lopetin pillerit kesken kierron. Muutama päivä ja alko menkat,siitä pari viikkoo ja tuli menkat sit " normaaliin aikaan". Ovis+ tein 1.12 sit ke peitto heilu :wink,to tuli paksua limaa ja nännit tuli kipeeks. Siitä sit viikko ni koski mahaa just sillei ku menkat ois alkamassa. Nyt ei oo sitte menkkoja kuulunu. Pää pyörällä miettimisestä et onko ne vaa hormoonit mitkä on pillerien jälkee sekasi vai olisko käyny hyvä tuuri :) koko aja sellane tunne et alksis menkat,saa ravata vessas tarkistus käynnillä :)
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top