Siveydenpuu eli vitex agnus castus eli munkinpippuri

Aaria

Keskustelujen kuninkuusravaaja
Syyskuunmammat 2015
Lokamammat 2017
Toukoäidit 2020
Netin aarreaitta raotti tämän tuhansia vuosia vanhan lemmenmarjan salaisuuksien verhoa..
Eli kyseessä on kasvirohdos, jonka on tutkimuksissa havaittu auttavan mm PMS oireisiin, lyhyeen luteaalivaiheeseen ja moneen muuhun naisellisen elämän ongelmaan..mitään merkittäviä haittoja ei ole havaittu. Ennen tuotetta myytiin luontaistuotekaupoissa, mutta kun tutkimukset vahvistivat että sillä tosiaan on jotain vaikutusta, niin se muuttui lääkelain alaiseksi niin muu kuin apteekkimyynti loppui ja apteekeissa sitä taas ei myydä.. paitsi osana jotain monivalmisteita. Annoksen pitäisi kuitenkin olla isompi. Tablettia tai uutetta ei tosiaan siis ole saatavilla mutta kokonaista marjaa myydään hevosten lääkintään :D

Eta maista lääkkeitä saisi 3kk erän omaan käyttöön nähtävästi tilata ja uutetta myydään esim saksalaisissa nettiapteekeissa... mutta tuo saako vai ei saa homma on niin monimutkainen ja pahimmassa tapauksessa vääränlaisesta tilauksesta (vahingossakin tehdystä) voi saada rikostuomion.. arveluttaa tilata :eek:

Millaisia kokemuksia vitexistä/ chasteberrystä/ siveydenpuusta löytyy..? Onko joku tietoinen laillisen tilaamisen mahdollisuuksista...
 
Aeria, mä en asu Suomessa mutta Euroopassa kylläkin ja meillä siveydenpuutabletteja saa apteekista ilman reseptiä. Mulla niistä on ollut suuri apu js en voi kuin suositella. Mulla oli aikaisemmin lyhyt kierto ja ovis tuli liian aikaisin (kp 10). Ilmeisesti mun kroppa tarvitsi pientä hienosäätöä, koska jo kuukauden käytön jälkeen ovis siirtyi (kp 12) ja kierto piteni normaaliksi (kp 26).

Mä en missään nimessä kehota rikkomaan mitään lakia mutta olisko siitä apua, jos kysyt suoraan tullista. Sinänsä tilaaminen Saksasta on varmasti turvallista. Jos päädyt tilaamaan niin ehdottomasti 20 mg käyttöön.
 
Googlettelin myös tätä siveydenpuuta, ja tosiaan näyttäisi löytyvän suomesta vain luontaistuotekauppojen yhdistelmävalmisteista. Näistä esimerkkinä mm. Vitamore Total. Kuulisin myös mielelläni kokemuksia näistä? :)
 
Vähän myöhässä vastailen tähän. Mutta vitexiä eli agnus castus / siveydenpuutabuja saa tilattua mm ebaysta englannista. Just itse tilasin 100 kpl satsin!
 
Takaisin
Top