Omituisia ruokahimoja?

mulla ei ny iha tollasii himoja tullu mutta mun suklaahimo katos... ennen pystyi syömää suklaalevyn vartissa ku sitte ei ees yks suklaapala maistunu enää...
 
Tää on nyt jotain ihan järkkyy, mulla on niin kauhee himo kaikkeen suolaseen ja rasvaseen! Pizzaa, lihapiirakoita, makkaraa, meetvurstia. Normaalisiti en kauheesti noista välitä, mutta nyt tekee ihan kauheesti mieli ja on niitä tullu syötyäkin...*huono omatunto*
 
esikoista odottaessani söin tosipaljon vispipuuroa, karpaloita ja puolukkarahkaa. Appelsiineja ja sitrushedelmiä niin että tuli jo ihosta läpi..pieniä kutisevia näppylöitä hartioille. Kakkosta odottaessani en kärsinyt pahemmin pahoinvoinnista ja söin ihan kaikkea ja monipuolisesti sen kummemmin keskittymättä kuuntelemaan mielihalujani. Nyt kolmatta odottaessa pahoinvointi aallot on ihan kamalia. Ennen 6 rv:a söin tosi paljon kaikkea ja mieli teki syödä kokoajan kaikkea minkä tuoksuja nenään kantautuikin..tai mitä satuin kaupanhyllyllä näkemään. En tiedä ennakoiko tuo sitä että nyt ei oikein mene alas mikään. Saan syötyö sen ainoan lämpimän aterian ilta myöhäsellä kun pahoinvointi yleensä helpottaa. Muuten juuri kylmät juomat vissy ja talviomena-limsa,hapankorput juustolla, suolaset keksit (tuc), maustekurkut, puolukkasurvos ja jugurtti. Ärjyt salmiakit (pikkasen jokapäivä),hedelmä salaatti.Jättis vanilja jäätelö. Ruisleipää ja maksamakkaraa tekisi mieli hillittömästi maustekurkulla juuri nyt...mmmm..

 Mieheni värkkää koneiden(autot, mönkkärit ja moottorikelkat) parissa jokapäivä ja tuoksu kotiin palatessa sen mukainen. No, itse en pahemmin saa siitä kiksejä. Tupakoin ennen raskautta hieman ja nyt en kestä hajua edes pienessä määrin. YÖK! Mutta koirat haisevat aivan ihanalle. Se pesemättömän malamuutin turkin rasva, Nam! Kahvi hiipui viime viikolla, nyt niinkus yököttää jos pitäisi juoda.eilen yritin  runsaalla maidolla, ei mene alas no jääköön. Tiedän että se maistuu Niin taivaalliselta synnytyksen jälkeen taas.
 
Mulle oli tosi outoa, että teki mieli makeeta. Oon aina ollu perso suolaselle, ja sipsit on kuulunu ykkösherkkuihin. Raskauden alusta lähtien kuitenkin sipsit jäi, ja kaikkea makeeta teki mieli, suklaata himoitsin (edelleen), jota yleensä ennen söin pääasiassa vain jouluisin. Ja suklaa jätski! Johon en ollut sitten oman lapsuuteni jälkeen koskenut (enkä sillonkaan tykänny, mutta söin jos tarjottiin).
 
Itellä mieli tekee tällä hetkellä kaikkea suolaista mutta ennen kaikkea himoitsen sushia nyt. Viime kesänä tein ja maistoin, eikä ollut kovin hyvää mutta nyt alkanut taas mieli tekemään! :) Samoin kalapuikkoja ja salaattia. Ei mitään ihmeellisiä mielitekoja mutta nam nam kun sais noita nyt syödä. Pakko oli laittaa pizzaa uuniin kun ei oikein muuta hyvää kaapista löydy.
 
Ennen olisin voinut syödä iltaisin määrättömästi suklaata ja pähkinöitä - en toki syönyt, mutta olisin voinut. Pari palaa tummaa suklaata ja kourallinen pähkinöitä kruunasi aina iltapalan. Muutenkin olin perso makealle enkä vilkaissutkaan sipseihin tms. päin.

Nyt olen raskaana 6+3 ja suolaisenhimo on vaivannut yli viikon. Tumma suklaa ei ole mennyt plussan jälkeen alas (4+0). Mies nauraa, kun entinen semi-kasvissyöjä ja einesten välttelijä miettii, että kauhea nälkä mutta mitään ei tee mieli, paitsi rullakebabia tai hampurilaista (viimeksi söin n. 10 vuotta sitten... ). Suolakeksit ja sipsit pitävät ympärivuorokautisen etomisen kurissa, melkein. Toivottavasti pian joku terveellisempikin maistuu 
 
No johan se mulle himon pukkas: DAIM! En oo aikuis iällä sitä paljoo syöny, mutta muistan että pienenä tyttönä sitä mussuttelin mielelläni. Ja ai että se on hyvää!

Daim patukkaa, suklaalevy missä Daimia sisällä, Daim rakeita, Daim jätskiä... aaaah!! Pakko yrittää hillitä itteensä, ettei mee ihan överiks, eilen ja toissapäivänä vedin molempina puolikkaan Marabou Daim suklaalevyn. Oishan se varmaan menny kokonaan hetkessä, mutta sentään jotain itsehillintää löytyy vielä :D Tänään on pakko saada Daim tuutti!
 
Mulla on himojen kohteena MAITO! Voisin juoda sitä joka aterialla kolme lasillista ja jälkiruuaksi saman verran. Jos olin jo ennen raskautta maidon ystävä niin nyt meistä on kyllä tullut parhaat kaverit! :D Kaksi litraa päivässä ei ole temppu eikä mikään, ja mitä kylmempää niin parempi.

Muita viikon tai kuukauden kestäviä himoja on tässä odotusaikana ollut appelsiinit (silloin ei maistunut mikään makea), sitten suklaa yms karkit, jäätelö, keitetyt perunat, itseleivotut korvapuustit ja muut pullat... ja tietenkin kylmät juomat on niin ihania, mutta tuntuu tässä loppu vaiheessa raskautta että jos juon paljon kylmää niin sitten pikkuinen masussa alkaa hikottelemaan. En tiiä onko noilla jotain yhteyttä vai liekö vaan sattumaa. :)

Ai niin lisäyksenä vielä... kerran tuli kauhea himo battery-energiajuomaan! Olisin voinut kuristaa ensimmäisen vastaantulijan tölkillisestä batterya. Onneksi himo meni suht nopeasti ohi, eikä tarvinnut alkaa laittomuuksiin! :D
 
Mun on tehny mieli suolasta ja makeaa. Välillä on pakko saada just tietyllä hetkellä esim. hapankaalipohjaista salaattia. Maitoa menee kans aika runsaasti. Omenat, porkkanat, kurkku jne. maistuvat parhaiten. Jotkut lämpimät ruoat kuvottaa hajun takia.
 
Mulla ei ole mitään isompia himoja ollut, mutta välillä innostun syömään kattilatolkulla spagettia /riisiä, ahmimaan banaaneja tai juon litratolkulla maitoa tms.:P Makeat herkutkin maistuu kyllä luvattoman hyvin... >.<
 
Nostellaas tätä aihetta uudestaan.. Tämä on mielenkiintoista luettavaa!

Mä himoitsen kamalasti kaakaota. Ja kauraleipää, jonka päällä on reilusti oikeaa voita. Ja Töysäläisen sokeri-kanelikorppuja. Tosin nyt on vasta homma niin alussa, että luultavasti jonkinlaisia outojakin himoja on odotettavissa. Äitini kertoi syöneensä nakkeja mansikkajogurtilla, suolakurkkuja kermalla ja näkkileipää, jonka päällä oli hilloa. Ainakaan vielä mikään näistä erikoisuuksista ei nappaa... :happy118
 
Himotuksia oman puun omenat, maito, vesi, kokis, porkkanatikut ja Holiday-dippi. Nou-nou-listalla on jauheliha, kaikki rasvainen grilliruoka, lihavalmisteet, suklaa, toffee, makeat hedelmälimut, oikeestaan kaikki raskas ja täyttävä ruoka, muutenkin närästää kun maha pinkeänä.
"kiellettyjä" herkkuja on supersalmiakki-aski sillon tällön, ja kupillinen kahvetta kerran päivässä..
 
Minun tehnyt kaikkia kirpeitä juttuja eniten mieli...Sama oli kuulemma omalla äidilläni kun minua odotti :D Kaprikset, etikkaan säilötyt sienet ja, kaikki sitruunajutut, viinietikkasipsit, kaikki todella kirpeät karkit ja hedelmät. Odotan sitä päivää kun kauppoihin alkaa ilmestymään kirpeitä satsumia!

Yhtenä iltana teki mieli maksamakkaraa...En normaalisti voi sietää maksan hajua enkä mitään maksaruokaa.
 
Omituisia ei ollut, mutta ekan kolmen kuukauden aikana oksennellessa meni neutraalit: paahtoleipä ja voi. Joskus croissantit ja riisipiirakat. Keskiraskaudessa tuli sitten näkkileipä ja omenat ja niiden syöminen on jatkunut tähän päivään saakka! Herkkuja on oikeastaan tehnyt mieli viimeiset kaksi viikkoa. Kun antaa pikkusormen se vie koko käden :)
 
No nyt se myrkyn lykkäs, Daimia on pakko saada. Tossa vähän ylempänä ketjussa jollakin on aikoinaan ollut ihan sama mieliteko, mutta siis Daimia on jossain muodossa saatava vähän väliä.. Normaalisti ei kuulu mun lempinannoihin, vannoutuneena Fazerin kannattajana on jäänyt hyllyyn, mutta nyt... *huokaus*
 
Itellä ei ollu mitää omituisia himoja, mut suklaata, jäätelöä ja juustoa meni raskausaikana paljon normaalia enemmän. Ne olivat niitä, joita oli PAKKO saada :D
 
Itseä himottaa:
Suolapähkinät,
Maito,
Ranskalaiset dipattuna vaniljapehmikseen :smiley-ashamed008:Heartbigred
Ja erityisesti mieli tekisi punainenkala -drinkkiä. Harmikseni se on kiellettyjen listalla :sad001 drinkissä on siis punaista energiajuomaa ja salmiakkikossua.
 
Takaisin
Top