Viimeisen kolmanneksen olot

Täällä on ihan muuten vaan valvojaiset.... Huoh. Väsyttää ihan hirveesti, mutta unet vaan loppu jo kesken.

Jospa Satru siellä alkais pian tapahtua!
 
Täälläkin sama juttu :confused: Vatsaa särkee inhottavasti aina välillä ja närästää. En osaa sanoa onko toi särky supistuksia vai muuta, kun särkee kerralla vaan enemmän toisen kyljen puolella o_O
 
No ei sitten. Supistukset rupes kolmen tunnin jälkeen harvenemaan, niin menin nukkumaan ja nyt taas ei ole niitä juuri tullutkaan. Pikkuinen antaa siis vielä odottaa itseään :) Eilen tein pipari taikinan ja tänään on tarkoitus leipoa, kait synnytys just silloin sitten käynnistyy kun toivoo ettei käynnistyis. Tuli nukuttua 4 tuntia..voi tänään vähän väsyttää.
 
satru tervetuloa kerhoon. yö meni hereillä ku oli suppareita ja yks suppari sai koko vatsan kipeeks seurauksena ku oli sen verra voimakas vaikkei ollu kivulias mut vatsa kipeyty siitä. aamulla ku ukko kysy vointia ni en ehtin ees kertoa suppareista, ulkona kävellessä ku olin kertoos se otti puhelimen ja alko pelaamaa...
 
Gatusa: No meillä on tuo mies on myös nukkua pössöttänyt koko yön ja kun nousin ylös tunti sitten, hän sanoi, että tarvitsee 8 tuntia unta, joten ei vielä nouse. Piikitttelin sitten, jos lapsivedet menee niin lähden sit polkemaan fillarilla sairaalaan, tulkoot hän perässä kun on nukkunut sen 8 tuntia :grin. Muuten niin ihana mies ollut koko raskauden, mutta välillä tommosia kummia kommentteja, toinen valvoo yöt kipujen kanssa ja toinen nurisee parin tunnin jatkounista nukuttuaan jo yöllä. Miehet o_O
 
satru onneks sulla mies ihana muuten, mulla meinaan ei ol ollu juurikaa positiivista tässä raskaudessa ukon osalta. kivut pitäs kestää ku mies (ite jos vähäki kipee ni valittaa että on kuolemassa), tukea ei ol tullu oikeestaa yhtää missää asiassa ja nyt oon joutun maksaa mun sairaalakulu kassasta ite bensat ja käyrillä käynnin...nyt sit viel jouduin antaa rahaa aamiaistarpeita varten ku ukolla ei rahaa. mulla ei ol kohta ku puolet sairaalakuluista katettuna tällä menolla.
 
Gatusa: En ole kyllä yhteenkään mieheen vielä törmännyt, joka ei kipeenä ollessa valittais kuin ois jyrän alle jäänyt, vaikka ois vaan pää kipeä. Kuulostaa kyllä tosi kurjalta sun tilanne :sad001 Tälläsenä aikana mitään muuta kaipaakaan kuin tukea ja ymmärrystä, kukaan kun ei raskaaksi yksin tule, luulis kantavan vastuuta loppuun saakka. Ootko yrittänyt puhua sille vai oletko jo luovuttanut?

Toi on muuten vähän hassu sanonta, että pitäis kestää joku asia kuin mies..mä olen melkein sata varma, että miehet ei ihan kestäis näitä supistus/synnytyskipuja, että kyllä se niinpäin pitää sanoa, että kivut kestetään kuin nainen, koska ne kestetään! :)
 
Gatusa ompa harmillista! o_O Ihan kun tässä ei ois muutenkin huolia niin pitää miesten vielä sitä stressiä lisätä ! No mun mies on taas enempi sellainen et ei näytä omia tunteitaan tai pelkojaan ja mä joudun aina sitä tietoa siltä lypsämään ja sit se aina lupaa et se auttaa mua enempi kotitöissä mut ei oo kyl apuja näkyny! No pientähän toi on mut ärsyttää se silti kun itselleen tulee olo et pidetään itsestäänselvyytenä ja et mun tuskaa ei jaeta kun mulla huoli synnytyksestä kun vauva viihtyy väärinpäin :eek:
 
Hei!!! Miehistä puheen ollen! Hyvä joululahjavinkki miehille: Keittokirja:wink
Ostin omalleni pari vuotta sitte hellapoliisin suuren keittokirjan ku ootettiin esikoista ja sehän innostu kokkaileen!! Hellu meillä tekee nykyään esim. lasagnen aina:)
Ja joo.. Ei ne miehet vaan tajuu.... :sad001
 
eevis ja satru yritinhä mä mut se alko valittaa että mä valitan siitä että hän joutuu "lainaa" eli ottaa rahaa mun sairaalakulu kassasta kaikkeen. syyhä on minun ja esikon kuulemma, me tuhotaa hänen elämä ku hän ei muka voi tehä töitä (asiakkaita ei ol ees ollu jotka ostas sen tuotteit), mun sairaalakäynnit ja esikon koulu tuhoaa hänen elämän kuulemma ku mä oon peräti 2 kertaa joutun käydä käyrillä viikolla, esikko pitää viedä kouluun ku ei voi yksin päästää käveleen turvallisuussyistä. juotavat, vaipat yms meni rahoista mitkä äippä laitto, jäljelle jäi vähä yli sairaalakulut kun synnyttää ja nyt ukko sit ei omaa rahaa ni mä joudun kustantaa sit sairaalakuluista kaiken bensasta lähtien. onko ihme että stressaa ku pelottaa et jos täs synnytys käynnistyis lähiaikoina ni ukko toteaa "sori ei ol rahaa, yritä pärjätä, pyydä äitiäs laittaa lisää että saadaa teidät kotiin". ukon porukat ei ymmärrä että meillä ei ol ylimäärästä ni ukko joutu sit antaa ku oli kerranki rahaa ni ne rahat isällensä ku oli kerran lainannu vähä rahaa ni piti maksaa takas just nyt ku meillä on kohta tulossa vauva mut porukoitten piti päästä toisee kaupunkii oliivien korjuuseen. ukon veli väittää ettei sil ol rahaa mut aina ku se saa rahaa se pistää ne yhtee firmaa ja sit alkaa kinuamaa rahaa bensaa yms koska sen pitää kuluttaa rahat ennen ku sen vaimo huomaan. eli meillä ei ol mitää tukea eikä kukaa niistä välitä tai ymmärrä.
 
Gatusa ymmärrän sua, me ku jouvutaan elättämää miehen isää joka asuu toisessa maassa eikä tee töitä eikä mitää. Tosin ei noin pahaa tilannetta onneks ole, mutta tosi tiukilla kuitenki ku sinne pitää jonku verran kuukaudessa kuitenki laittaa.. Ja tämäki jo stressaa, saati sitte sulla.. Tsemppiä! Eiköhä ne asiat jotenki järjesty! :)
 
kiitti jörrikkä tsempistä. jep on se rankkaa, meil ei ol pelkästää ukon isä elätettävänä jossai määrin vaan myös äiti ja 3 siskoa. plus sen töissäkäyvä veli kinuaa aina jotai.

mut hei te joilla useampi lapsi auttakaaha vähä. voiko limatulppa olla sellast paksua kirkasta limaa mikä näyttää iha vähä samealta ja koostumukseltaa geelimäistä tai räkämäistä en osaa kuvailla kunnol... esikosta en huomannu ollenkaa limatulppaa mut äsken vessassa tuli tollast limaa mikä paksua ehkä geelimäistä ja himpunverran sameaa mut lähinnä kirkasta, ei ol ennen tullu.
 
Kuulostaa limatulpalta,on paksumpaa kuin valkovuoto ja just geelimäistä :) synnytys taitaa olla sulla kohta Gatusa lähellä :) tosin voi mennä viikkokin limatulpan irtoamisesta...
Mulla viime kerralla irtos verestävä limatulppa ja heti perään meni lapsivedet ja siitä 3 ja puol tuntia ja lapsi oli syntynyt:rolleyes:
 
Ohhoh, miten nopeeta :)
Mulla kun alkaa kunnon supparit, niin ehdin suihkuun, supistusten väleissä siistiä bikininrajat, lakata varpaankynnet, pakata omat ja lasten kamppeet ja viedä lapset mummilaan. Sitten sairaalaan, sattuu aivan saatanasti ja kohdunsuu tässä kohtaa ollut auki vain 3-5cm.
 
no mulla alko supisteleen sillai hieman kivuliaast ku limatulppa tuli, lähinnä kipu tuntuu alavatsalla mut kohtu kovettuu kokonaa ni sellasen n. 10min välein suunnillee mitä oon kellottan. eka tuli pari harkkasupparia ja sit sen jälkee tullu varsinaisia suppareita, sit vois harkita lähtöä ku kipu on sellast ettei pärjää ja ensinnäki kunha ukko tulee. sen eka kommentti varmaa on että ei hänelle sovi että vauva nyt syntyy... maanantaina ois tulos jotai ihmisiä käymää täällä ni ukko veti pelkästä sykeseurannassa käynnistä jo paniikkii ku pitäs maanantaina aamulla mennä sairaalaanki, no entäs nyt ku limatulppa tuli ja supparei on. :) neiti on mun puolesta tervetullu millo haluaa. tiedän että voi mennä tuntei, päiviä tai viikkoiki ennen ku syntyy mut nää supparit sai optimistiseks että pääsis piakkoin tositoimiin inshaAllah.
 
Mä oon ollut aika nopea synnyttäjä joka kerta,sekin nyt vähän jännittää kun on nyt pidempi matka sairaalaan että ehtiikö sitä ajoissa ja ehtiikö saada puudutusta :eek:
Gatusa toivottavasti pääset tositoimiin pian! Ja toivotaan myös että ukkos alkaa kans ymmärtään mikä tässä on tärkeintä!
 
Täällä ei edelleenkään supistele, mutta kävely sattuu ihan joka askelella nivusiin ja alavatsalle. Liikkuminen on aivan naurettavan näköistä ja hidasta lyllerrystä.. Lisäksi on kokoajan olo että tekis mieli oksentaa (närästystä?).

Mua on alkanu pelottamaan synnytys tässä viimemetreillä. Tekis mieli perua koko juttu. Toisaalta haluaisin näistä oloistani eroon, mutta toisaalta en haluaisi synnyttää. Lisäksi en oikein vieläkään osaa konkreettisesti käsittää sitä että näiden olojen seurauksena mulla on kohta vauva, oma lapsi! Ihan kummallinen ajatus :rolleyes:
 
Mulle on käyny jo niin selväksi ja todelliseksi ajatus siitä että kohta meillä on sylissä pikkuinen tuhiseva nyytti mutta itse synnyttäminen tuntuu tosi kaukaiselta ajatukselta... :eek: Osaan niin kuvitella itseni vaunuja työntelemään, imettämään ja kakka vaippoja vaihtelemaan mutta se synnytys... se vaan ei tunnu mitenkään todelliselta ajatukselta. Olen kyllä sitäkin päässä pyöritellyt vaikka minkä näköisillä eritavoilla koettuna. Kaikki kyselevätkin aina että: "Eikö jo jännitä se synnytys?" mutta oon aina vaan vastannut että enemmän jännitän sitä milloinka se on tapahtuakseen ja missä silloin satun kenties olemaan!? :D En vaan osaa jotenkin jännittää/käsitellä synnytystä kun en voi mitenkään tietää millainen se juuri minun kohdallani on... En tiedä onko tässä ajattelussa mitääään järkeä mutta tälle musta vaan tuntuu :confused: :D
+ Välillä jännittää tietysti miten onnistuu sovittamaan parisuhteen kakka vaippojen ja imetyksien täytteisiin päiviin...
 
Takaisin
Top