Clomifen kokemuksia?

Mulla alko pahimmat oireet clomien jälkeen ja kesti viikon ehkä hieman yliki.. mm. Finnit, hiusten rasvottuminen, alavatsakivut, loputon väsymys, pahoinvointi, jäätävä ummetus yms.. toivottavasti pääset vähin oirein ja tepsisi ekalla kertaa niin kun kuuluukin :)
 
Mitä valkovuotoon tulee, huomasin itse ainakin oviksen aikana, että valkovuoto runsastuu ja limaantuu... samoin alkuraskaudesta lähtien...
 
Mulla alko pahimmat oireet clomien jälkeen ja kesti viikon ehkä hieman yliki.. mm. Finnit, hiusten rasvottuminen, alavatsakivut, loputon väsymys, pahoinvointi, jäätävä ummetus yms.. toivottavasti pääset vähin oirein ja tepsisi ekalla kertaa niin kun kuuluukin :)

Mulla lähti hiuksia. Hirveesti. Ja pääkivut yleisty :/ Sitten kun raskautui ni ilmestyikin nuo sinun mainitsemat oireet.. onneksi ei sentään missään vaiheessa ole kuitenkaan ollut pahoinvointia :)
 
Yllätys yllätys en ole vieläkään saanut pysyvää naamaa ovistestiin. Eli follikkelin hyvästä kasvusta huolimatta se ei ole irronnut. Oviskipuja kuitenkin on, mutta ehkä ne oman kropan hormonit ei riitä irrottamaan sitä. Te, joilla on näistä jutuista enemmän kokemusta; onko tuohon follikkelin puhkeamiseen jokin oma täsmälääke? Tänään soitan gynelle, katsotaan mitä se sanoo.... *turhautunut*
 
Muokattu viimeksi:
En tiedä, liittyykö tämä mitenkään asiaan, mutta onko sulla tutkittu munasarjojen aukiolotutkimus? Pääseekö kypsynyt munasolu liikkumaan vapaasti...
 
Ei ole tehty tuota(kaan) tutkimusta. Ihan perusasioita on kateltu. N. 1 kk synnytyksestä ultrattiin kohti ja munasarjat ja olivat ok. Sama tehtiin nyt viime viikolla. Tuosta tavallisesta uä:stä ei vissiin selviä sen tarkemmin ovatko munasarjat auki....?
 
Ei.. sitä varten on oma tutkimuksensa.
"kohtuonteloon viedään ohut, taipuisa katetri, joka saadaan pysymään paikallaan täyttämällä katetrin sisällä oleva tyhjä osio pienellä nestemäärällä. Tutkimuksen aikana seurataan ultraäänellä katetrin kautta ruiskutetun ilman ja keittosuolan kulkua munanjohtimissa. Tutkimus kestää noin 10 minuuttia. Lopuksi katetrin nesteosio tyhjennetään ja kohtuonteloon ruiskutetaan keittosuolaliuosta kohdun rakenteen selvittämiseksi."

Mutta en sitten tiedä miten ajankohtaist atuo on sinun osaltasi. Että onko mitään tapahtunut, joka olisi aikaansaanut noita muutoksia.. Tuli vain mieleen.
 
Luotan siihen, että mun gyne osaa ohjata oikeisiin kokeisiin, jos tässä nyt on tarvetta niitä alkaa tekemään. Tuosta sun tekstistä sain kuvan, että jotakin pitäis tapahtua, että munasarjat tukkeutuisivat. Eli jos aiemmin kaikki on toiminut normaalisti niin minkähänlainen "tapahtuma" voisi tilannetta muuttaa?
Mä en vielä soittanut gynelle, koska tein pari tuntia sitten tuollaisen halpis ovulaatiotestin, joka antoi vain hieman haaleamman viivan kuin kontrolliviiva, kun aiemmin ko. testissä ei ole näkynyt oikein mitään. Eli seurailen nyt vielä tämän päivän, myöhemmin teen tuon digitestin vielä. Tänään kp 19. Kun selailin kalenterimerkintöjä keväällä 2013, jolloin tulin raskaaksi, niin huomasin, että mulla tosiaan heittelee noi ovispäivät 10.-20. Kp:n välillä, kun taas kierrot itsessään ovat suht. säännölliset 30-33 päivää.
 
Tuossa tuo pari tuntia sitten tekemäni testi. Vähän huonosti näkyy kuvassa, kun kontrolliviivakin on niin hailura näissä testeissä, mutta kai tuosta nyt jotain selvää saa?
 

Liitteet

  • image.jpg
    image.jpg
    415.6 KB · Katsottu: 156
En oikein tiedä, pitäisikö tapahtua vai ei. Mietin vain, että kun sinulla lapsi jo on... ymmärtääkseni erilaiset tulehdukset, leikkaukset, sairaudet yms. voivat aiheuttaa häiriöitä munajohtimissa. En osaa varmaksi enkä tarkemmin sanoa.

Se, jos munajohtimissa on häiriöitä, ei ilmene välttämättä siten, että ovulaatiota ei tapahtuisi. Se vaan estää ovulaation "loppuun asti" menemisen....

Mutta noitahan nyt tutkitaan pääsääntöisesti lapsettomuuden yhteydessä. Ja sen tutkimiseen yleensä vaaditaan se vuosi vähintään yrittämistä.
 
Last edited by a moderator:
Tuossa tuo pari tuntia sitten tekemäni testi. Vähän huonosti näkyy kuvassa, kun kontrolliviivakin on niin hailura näissä testeissä, mutta kai tuosta nyt jotain selvää saa?

Parin päivän sisään varmatsi vahvistuu. Kyllä siinäselkeä testiviiva on.
 
Mulla alko pahimmat oireet clomien jälkeen ja kesti viikon ehkä hieman yliki.. mm. Finnit, hiusten rasvottuminen, alavatsakivut, loputon väsymys, pahoinvointi, jäätävä ummetus yms.. toivottavasti pääset vähin oirein ja tepsisi ekalla kertaa niin kun kuuluukin :)

Kettuli mulla ihan sama että clomien jälkee alkaa nää kamalat olot ja se pahoinvointi ei vaan mene millään ohi. ja kyllä tälläkin hetkellä todella limaista vv:tä ja paljon. niin paljon et ihan housut kastuu. yök. en yhtään tiedä mikä kp menossa mä olen keskittynyt lahjojen tekoon ja yrittäny olla stressaamatta :)
 
Kommentoin pikaisesti Bian mietteitä, vaikka ite olenkin jo siirtynyt clomeista puregoniin. Mulle tehtiin se "tavallinen" aukkari, ja vaikka vasemman putken aukiolo jäi epäselväksi, ei mun lääkäri ainakaan suostu laparoskopiaa määräämään. Ilmeisesti sitä ei nykyään hirveästi tehdä ilman jotain todella hyvää syytä.

Ja mitä tulee munasolun irtoamiseen, niin siihen on Pregnyl. Mulla on ollut ihan ekoista clomikierroista asti myös tuo pregnyl mukana. Sen pitäisi kypsyttää munasolu loppuun ja aikaan saada myös se irtoaminen. Kysy ihmeessä sun lääkäriltä siitä!:)
 
Ihana kuulla Lume sustakin pitkästä aikaa :) mulla kans joulikorttipajan läynnistelyä pikkuhiljaa :)

Osaako joku selittää mulle MIKSI mulla on ollu täd kierrossa samoja oireita kun clomikierrossa vaikka en nyt edes ole syönyt niitä???? Tää on iha hämärää ja sit viel ehkä sain tikkuun oviksen.. jäi vaan karvan verra vaaleemmaks ku kontrolliviiva.. nyt jo selkeesti haaleempi mut voiko siihen siis tulla läpi kierron joku viiva?

Aattelin kans seuraavaks kysyy sitä pregnyliä jos tiettty clomit tehois paremmin ni aittaa siinä et munasolu oikeesti kans irtois.. ok sulla Jenia tullu niist mitää oirei?
 
Clomit vaikuttavat pidempään kuin vain sen kierron verran, tästä syystä niistä pidetään taukoja...olikohan aina kuudennen kierron jälkeen :)
 
Clomeilla toi kuusi kiertoo on max., monet lääkkärit määrää tauon neljän kierron jälkeen. Ja clomifeeni todellakin kertyy elimistöön, eli vaikuttaa vielä jonkin aikaa lopetuksesta.

Mulla on pregnylistä tullut joitakin oireita, munasarjat tuntuu turvonneilta ja askelista tuntuu tärähdys...ööö..löllymistä....?:grin Myös pahoinvointia, mulla kyllä varmaankin pahentaa sitä mun viisvuorotyö. Pistokset on joutunut ottaa just ennen yövuoroja...mut oireet on lieventynyt joka kerralta. Ja loppuu kun 48h pistoksesta on kulunut. Nyt kun käytössä oli puregon ennen pregnyliä, ei noita oireita ollut ollenkaan...o_O hassua.
 
Meillä oltaisiin testattu kuuteen asti (Hki julkinen) ja tämän jälkeen kesä taukoa sekä mietintä kuinka mahdollisesti jatketaan.
 
Okei, Meillä oli yksityinen..väestöliitto. Hki. Käsittääkseni yksityisellä myös seurataan tarkemmin, kun julkisellä ei seurantaultria välttämättä ole ollenkaan...
 
Takaisin
Top