Neuvolakuulumiset

Siis toimiiko se Visiblin sekä kovaan että löysään vatsaan? Onko se jotain jauhetta vai mitä ja miltä se maistuu? Ts. onko sellaista, että sitä voi helposti ottaa, vai jotain tosi pahaa?
 
Paketissa lukee et helpottaa ummetusta, mut ymmärtääkseni auttaa myös löysään mahaan.. Se on jauhetta ja on ihan helppo syyä. Miusta tuo visiblin s ainakin maistuu ihan weetabixille. Ja esim rahkaan sekoitettuna ei maistu oikeestaan.
 
Täällä nyt maha toiminut heti paremmin! Eli uloste pehmeämpää ja maha normalisoitunut, tosin vasta kolmatta päivää mennään mutta heti eron huomaa :) oon juonut myös vettä enempi. Maha toiminut sen 2krt/pvä mikä mulle siis normaalia! Ihan luksusta! !
Eka päivänä tuntui että olo olisi pahentunut ja ilmavaivat lisääntyi, eilen jo hyvä olo ja tänään vielä parempi. Ihana aine!

Tuo on siis Ispagulansiemenkuorta ja muistuttaa maultaan ja koostumukseltaan mitä tahansa leseitä, esim.vehnäleseitä. Näissä mun versioissa on tosiaan sakkaroosia, seuraavan pakkauksen kyllä otan ilman jos kerran niitä myös olemassa. .?
 
Auttaa siis neutraloimaan vissiin kovaa ja löysää mahaa, maku miellyttävä ei yhtään voimakas.
Sekoitan täysmehuun tai mehukeittoon ja mun mielestä maistuu jopa hyvälle :)
 
Juu toimii sekä liian vikkelään että kovaan vatsaan :) Ja tosiaan vähän weetabixin tyylinen sekä koostumus että maku. Määrä on kuitenkin niin pieni mitä pitää ottaa että esim.puuron päällä sitä ei edes huomaa. Se turpoo vedessä, ja vettä pitääkin siis juoda kun sitä ottaa jotta se sit pääsee laajeneen. Se sokeriton paketti on sininen.
 
Ei pitäisi purnata meidän hyvästä julkisesta terveydenhuollosta, mutta... sain siis lähetteen 4.11. 4D-ultran tehneeltä yksityiseltä lääkäriltä kunnalliselle puolelle äitipolille kontrollikäyntiin noin kuukauden päähän. Mitään ei kuulunut pariin viikkoon, joten soittelin sitten äitipolille, että milloinkahan se aika olisi, kun pitäisi vähän varata sitten kalenteriin sille aikaa. Aika toki on arkipäivänä keskellä päivää, eikä se aika minulle käynyt joka ensin annettiin (työjuttujen takia), joten aikaa piti siirtää. Ajan siirrollahan joutuu noiden ajanvaraus-kätilöiden mustalle listalle, joten soittelin pariin otteeseen, ennenkuin saatiin tuo siirrettyä (ensimmäinen kätilö ei suostunut siirtämään, sanoi että ei sitä voi siirtää).

No nyt jurppii se, että aika on klo 9:20. Kotiin muutama päivä sitten tulleessa lapussa ohjeistettiin olemaan paikanpäällä vähintään 20 minuuttia aikaisemmin, lääkärinaika kestää noin tunnin ja lääkärinaika voi viivästyä kiireellisten tapausten vuoksi. Tähän päälle se, että harvinaisesti tuona päivänä ei autokyydit onnistu vaan pitää mennä bussilla aiheuttaa sen, että matkaan pitää suuntaansa varata 50 minuuttia :D. Eli tuossahan se rattoisasti meneekin klo 8 alkaen puolille päivin asti.

Ei saisi valittaa, pitäisi olla tyytyväinen, mutta ottaa silti päähän, että oletetaan jokaisen työssäkäyvän voivan varata arkipäivästä puolet tuohon yhteen ainoaan lääkäriaikaan. ARgh, murr, ja ärr.
 
Oon miettiny tuota asiaa myös, ja esikoista oottaessa totesin, et onneks oon yrittäjä ja pystyn vaikuttaa omiin töihin niin paljon, ettei lääkärikäynnit. ym. haitannu. Nyt kun oon kotiäitinä, oon huomannu olevani vissiin unelma-asiakas aina kun jotain aikoja pitää varata. Puhelimen toisessa päässä on valmiiks tuskastunu täti, joka pahottelee valmiiks et aikoja on aika huonosti, ja kun toistamiseen sanon et melkein mikä vaan käy, ja sit otan ekan mitä tarjotaan (päiväaikoja) niin paras reaktio oli äippäpolilla kun kysyttiin että "ai ihan oikeesti käy?" !! :D

Kyllä työnantajat joutuu joustaa aika paljon kun tulee raskaaks, ei pelkästään äitiysloma vaan maholliset saikut ja nää ultra- ym. käynnit jo tässä ennen varsinaista äitiyslomaa. Onneks Suomessa tuntuu olevan aika hyvin kaikki mahollista työpaikassa kun työpaikassa, tuleva vauva on yleensä kaikkien mielestä ihana juttu (painotan sanaa yleensä...) ja lakisääteiset lomat ihan hyvät ainakin toistaseks. Ennen kun ne jakaa sen pirun hoitovapaan puoliks, muka tasa-arvon takia.. paskanmarjat!
 
Ninnuli apteekista ainaki ite oon ostanut. Reseptillä saa vähän edullisemmin mut en oo muistanut sitäkään enää pyytää :)
 
Mammasmurffi, onneksi tosiaan itselläkin on kuitenkin työpaikka, joka joustaa, mutta kun...omassa toimenkuvassa on aika paljon esimerkiksi asiakkaiden kanssa palavereita ja jotenkin noi ultrien ja lääkäreiden ajat osuu aina päällekkäin kokouksen tai työmaakäynnin tai jonkun vastaavan kanssa.
 
No niinhän se tuppaa menemään..! Mikä siinä onkin, et aina monta juttuu päällekkäin ja sit on päiviä kun ei oo mitään ja oikein kaipais jotain äksöniä. Sanoin muuten radi-hoitajalle kun ehdotti seurantasoittoa maanantaille, että voi soittaa mihin aikaan vaan, PAITSI 11-12 kun ollaan pojan kanssa jumpassa. Arvaa vaan millon soitti?? Kyllä, just sillon.
 
Tänään käyty rutiini mittauksilla neuvola käynnillä. Hb noussut 114 ->129 takas, jes mun rautalitku kuuri puri.
Paino tullut lisää, kohta on +10kg rajapyykki sit selätetty voi peffa. :confused:
Myös turvotuksia oli molemmissa jaloissa runsaasti eli suolataton ruokavalio pitäis alottaa ja vähentää salmiakin syöntiä, yhyy. :sad001 Muuten kaikki oli kunnossa pienen sydän äänet 130-140 välillä. :love2
Huomenna uudestaan neuvolaan silloin lääkäri käynti. Mulla on selän kanssa ongelmaa, pääsen vaan pieniä matkoja käveleen sattuu selkää sekä alamahaan. Töissä varmaan tykkäävät hyvää kun imotan sairaslomasta loman jälkeen. Ei voi mitään.
 
Neuvolassa käyty. 26+6 ja nyt paino noussut tasan 10 kg neuvolan vaa'an mukaan. Kaikki näyttää kuulemma hyvältä, vauveli oli rt ja aika alhaalla lantiossa jo. Kokeli käsin ja vilkas semmosella pienellä ultrakojeella.. Taisi viime yönä tipahtaa alaspäin kun tuntuu, että maha on hävinnyt kokonaan.
 
Mulla tänään 23+5 ja neuvola. Otettiin verinäytteet veriryhmien määritystä varten, pari viikkoa menee niin saa tietää. Samoin sain lähetteen sokerirasitukseen ja varasin senkin jo juuri ennen joulua.

Ensi viikolla kontrollilääkäri äitipolilla, pääsee katsomaan ultraan :)
 
Tänään neuvola 14+2 vaikka omien laskujen mukaan mennään jo 15. Kuunneeltiin pienen sykettä joka oli 148. Kovasti vilkas tapaus :) Samalla sain myös flunssapiikin. Paino pudonnut itseltäni nelisen kiloa joka kuuelmma on vain hyvä kun tuota ylipainoa on kertynyt. Olen jättänyt kaiken makean pois ja liikuntaa lisännyt.
 
Tänään oltiin pitkästä aikaa neuvolassa. Painoa tullu viimekerrasta 1,8kg (ei huono ku viime neuvola oli 2kk sitten) sf-mitta oli 23cm. Pikkunen oli nyt sykkeitä kuunnellessa hyvinkin rauhallinen ni syke oli 135. Valitin mun liitoskipuja ja kehotti syömään särkylääkettä... o_O no empä syö ku koitan kestää ja valitan tammikuussa lisää. Valitin kans ku välillä huimausta ni sanos ensin vaan et ihan normaalia etenkin jos on hartiat jumissa. Pyysin kuitenkin et mittais hb;n ku verenpainekin oli aika alhainen ni siitähän se syy sitten löytyi kun hb oli 112. Teki niin mieli sanoo siihen et mitä mä sanoin :rolleyes: Nyt pitäis varailla aikaa sokerirasitukseen.. Seuraavan kerran pääsenki sit neuvolaan ens vuonna 13.1. Lupaili nyt et pääsisin lisäultraan ku rupesin puhuu siit et vähä jännittää et minkäkokoinen tällä kertaa on tulossa kun poitsu oli sen 4850g ja senkin kanssa olin lisäultrassa rv 36+2 kun epäiltiin et on perätilassa ja silloin painoarvio oli 2800g ja poika olis kasvanu tasan neljässä viikossa sen reilu 2kg ja itsellä ei kuitenkaan tänä aikana painoa tullut lisää kuin kilo... Saas nyt nähdä mitä käy..
 
Ninnuli87, onpa teillä heittäny painoarvio ihan kunnolla! kuka vaan haluis varmaan et nyt vähän katottas loppuvaiheessa miten siellä pikkunen kasvaa. Ei kai ne vauvat voi ottaa ihan noin kovaa loppuspurttia??
Nyt vaan rautalitkuja naukkailee niin saattaa vähän piristääkin, ainakin minulla saatto piristää tai sit on vaan muuten tullu virkeempi vaihe. Ja sitten, kuka oikeesti syö ainakaan päivittäin särkylääkkeitä liitoskipuihin? En minä ainakaan vaikka tosi pahoja on. Ootan mielenkiinnolla mitä seuraavassa neuvolassa sanotaan, omasta mielestä olo on tukala ja tuntuu kun ois oikeesti sairas eikä vaan raskaana. Meillä on ensviikolla neuvola.. :p
 
Tänään oli kontrollikäynti äitipolilla. Sama kiinnikejuoste näkyi edelleen, mutta kun siinä ei kulje veri, ei pitäisi olla syytä huoleen eikä vaikutusta synnytykseen. Saa nyt nähdä sitten...

Painoa tällä hetkellä sikiöllä 680 g, niin se sieltä kasvaa :). Ja iloisesti möllötti perätilassa.
 
Meillä oli tänä aamuna neuvola ja hb laskenu edelleen, nyt enää 109, rautalitkusta huolimatta. En kyllä joka kerta muista ottaa kun aamuin illoin pitäs... Painoo on tullu viimekerrasta vaan 600g että radi-dietti pitää sen kyllä aika hyvin kurissa. Verenpaineet oli paremmat kun esikoista oottaessa, jotain 112/78. Sydänäänet löyty molemmilta vauvoilta pienen etsinnän jälkeen, toisella oli meno päällä ja vaihteli 140-150, toisella pysy 150 sen aikaa mitä kuunneltiin. Noitten perusteella ei taas oikein pystyny päättelee kumpi oli kumman, meillä kun ei ultrata niin pitää arvailla. Jos pojilla yleensä alhasempi syke niin eka oli vissiin sit poika. Aloin jo miettii et onkohan ne sittenkään eri merkkisiä... ;-)
Toinen polvi minulla on muuttunut ihan kamalaksi tässä parin viikon aikana, ja päädyttiin ottamaan minun kännykkäkameralla siitä ja molemmista polvista kuvat vertailun vuoks, jotka sit lähetin terkkarille sähköpostilla (naureskeltiin et näin sitä uutta tekniikkaa käytetään..) että hän voi näyttää kuvia ja kysyä mielipidettä lääkäriltä. Oikeeseen polveen on siis noussu verisuonet ihan pintaan luun päälle, ja se on ihan muhkurainen ja lämmin verrattuna vasempaan, mikä on ihan normaali ja viilee niin kun polvet yleensä. Muutenkin tuohon oikeeseen koipeen on tullu suonikohjuja ja se on vähän turvoksissa, ja kuulemma huolestuttavalta näyttää. Kipee se ei oo ollu, mut jos tulee kipeeks niin pitää heti mennä lääkäriin, siinä on vaara tulla laskimotukoksia. Pitää hakea Hirudoid-geeliä apteekista ja ostaa reiteen asti tulevat tukisukat (mitkä on kai tosi kalliita, kiva!) ja koittaa pärjäillä niillä. Nyt siis tulee kai ylimääränen Helsingin reissu tähän vielä ennen joulureissua, kun vaan siellä on liikkeitä missä niin pitkiä tukisukkia löytyy. Ne olis hyvä olla jalassa kuulemma kun lähetään ajaa pohjoseen jouluks, ja sain määräyksen olla istumatta paikallaan missään -varsinkaan autossa- tuntia pitempään kerrallaan, sit pitää jumpata välillä. Nyt pitää siis vahtia etten kirjottele täällä ja surffaile muuten vaan netissäkään tuntia pitenpään (mikä on varmaan muutenkin hyväksi...) ;-D
 
Takaisin
Top