Nostalginenkin marraskuu

Mä mietin kanssa potan hankkimista, kun kaveri tekee pissat joka kerta kun on hetkenkin ilman vaippaa.. Saa olla kiireesti uutta laittamassa, joten yhtä hyvin voisi potan kanssa leikkiä siihen väliin.

Me ei meinata päästä yöheräilyistä eroon. Syyskuussa meni kolme viikkoa ilman heräilyjä, mutta kaksi flunssaa peräkkäin vei nukkumisen taidon taas kokonaan. Illalla nukahtaa edelleen itse helposti, mutta yöllä hirveet huudot joka heräämiseen. Aika rasittavaa. Toisina öinä nukahtaa kuitenkin itse pienten huutojen perään, mutta viime yönäkin oli pakko mennä kattoon, kun huuto voimistuu ja jatkuu. Joka tapauksessa me herätään joka kertaan..ja heräilyjä on noin neljä yössä. Hoh hoijaa. Ei oikein keksi, mitä tekisi, kun iltanukahtaminen menee ihan oppikirjan mukaan ja yöheräilytkin on aika pitkälti tassuteltu jo pidemmän aikaa. Ylös ei nosteta, eikä kaveri sitä vaadikaan, ja tuttiakaan ei enää anneta suuhun, vaan pidempään on jo ohjattu käsi tutille, josta laittaa itse suuhun. Välillä huutaa tutti suussa ja silloin rauhoittuu käsi selälle. Pari yötä valvonut pidempiä pätkiä ihan hereillä, mutta edelleen useimmiten vaan vaatii käynnin ja tutin avustuksen. Toivottavasti aika auttaa, koska ei oikein osata muuta tehdä. Suunnitteilla on "etsi tutti" -leikki sängyssä hereillä..ja joku mantra, jota alettais toistaan yöllä..ja jota voisi sitten vaikka huudella omasta huoneesta saakka turvaksi. Muita ehdotuksia? Illan perusteella luulisin pikkukaverin tuntevan olonsa ihan turvalliseksi, koska silloin osaa itse nukahtaa vähän pirteämmästäkin tilasta. Ja ei aiota siirtää takaisin meidän huoneeseen..on jo kohta 5kk ollut omassa huoneessa. Jos nyt vois valita uudestaan, niin pitäisin kauemmin meidän huoneessa, koska kolme flunssaa pariin kuukauteen on ollut aivan järkkyä yöheräilyä. Mutta kesällä tilanne oli ihan älyttömän hyvä ja oma huone tuntui toimivan hienosti.
 
Meillä taidettiin päästä yötissistä eroon (vihdoinkin jee) :) Mies valvoi viikonloppuna 2 yötä ja hoiti heräämiset yöllä. Su-Ma yönä jouduin ottamaan syliin/tassuttamaan pitkiä pätkiä itkun vuoksi (n. 7 kertaa - 4 kertaa piti ottaa syliin kun ei muuten rauhoittunut loput meni tassuttamalla)... Viime yö meni jo paljon paremmin. Heräsi vain 2 kertaa niin että piti syykyttää muut hoitui tassutuksella kun ei onneksi ihan kunnolla herännyt vaan vähän meinasi alkaa itkeä (n. 3 kertaa). Meillä on neidin oma iso sänky meidän sängyn vieressä. Tein siihen peitoista ja tyynyistä mukavan turvallisen pienen "pesän" kullalle ja yllän itse meidän sängystä tassuttamaan. Joskus riittää sekin että sanoo hiljaa että "äiti on tässä vieressä, nuku vain".
 
Taas sama yksipuoleinen artikkeli vau:n sivuilla: lisämaito on pahasta.. Tän propagandan takia meidän kaveri oli kuukausitolkulla nälkäinen, kun multa ei tullut tarpeeksi maitoa. Mutta eihän nyt lisämaitoa voi kokeilla..olis varmaan pelastanut aika monilta itkuilta..sekä lapsen että äidin.
 
minä oon jo tuon nukkumisen suhteen tullut siihen tulokseen että tosi positiivista jos herää vaan kerran tai ei ollenkaan yönaikaan... nyt tekee taas noita hampaita ja liekö sit vaikuttaa sekin kun välillä ottaa jonkun askeleenkin ilman tukea, tiedä häntä, toisena yönä heräillään useemmin ja toisena ei:rolleyes:

tuosta pottailusta, meillon tosiaan jo pidemmän aikaan käyty potalla ja useemmat pissat/kakat sinne päivän aikana tulee, ei tosin kovin säännöllisesti tule käytettyä, ehkä pitäisi mutten nyt ole stressiä asiasta jaksanut ottaa. nyt on tosin tyttö vähän malttamattomaks käyny, ettei malta istua paikallaan...:rolleyes::grin niin ja keksinyt että puremalla saadaan äidin huomio...huoh... otettava koirankoulutus systeemit käyttöön:grin
 
Tytöllä oli hieno pottatuokio siinä pari kuukautta sitten, melkein kaikki tortut saatiin pottaan ja pissoistakin osa parin viikon ajan. SItten tuli takapakkia jostain syystä, ja nyt vain kaivelee pottaa ja pyrkii pois jos sinne laittaa istumaan. Pidetään pieni breikki ja kokeillaan myöhemmin uudestaan, ei taida olla ihan pottakypsä vielä:wink
 
Vihdoin ja viimein tuli selkoa siihen lastenvaunujupakkaan. Joutuu --sipää maksamaan huijaamansa rahat takaisin (minulle ja monelle monelle muulle) ^^ Voihan siihen tovi mennä mutta pääasia että ei enää tarvi vatvoa minulla asiaa =) Enää en ikinä suostu maksamaan mitään etukäteen edes markalla x)
 
Meillä on kävelty jo 1,5 kk Hirmu myöhään alettiin ylipäätään liikkumaan, 8kk iässä mut sitten kaikki opittiinkin kerta rysäyksellä ja nyt jopa juostaan välillä
Tuota pottailua mä en kyllä vielä viiti alottaa. Ei se sitä vielä ymmärrä. Kyllä sitä ehtii myöhemminkin harjoitella.
 
Takaisin
Top