Odotuskavereita huhtikuu 2015 äidit

Heli; oon ehkä pitkällä (20+5), mut en oo tuntenu vielä mitään potkuja. Eli no panic, ei kaikki vielä tunne :)
 
Rakenne uä mullon ens keskiviikkona, jolloin 21+2 :) pikkunen potkii iltasin nukkumaanmennessä ja aina ruuan/kahvinjuonnin jälkeen :D
 
Laarapaara ja Heli, jossakin luki, että varsinkin ensimmäistä odottavat tuntevat potkut myöhemmin. Toiset voivat tuntea vasta viikolla 23 (jos oikein muistan, mutta selkeästi myöhemmin kuin esim. toistaan odottavat) eli kyllä ne aikanaa tulee :)
 
Minä tunsin ekassa raskaudessa potkut viikolta 22 alkaen. Tässä toisessa liikkeitä tuntunut noin viikolta 12-13.....
 
Nene93: me ei haluttu tietää sukupuolta. Sanottiinkin se heti kätilölle ultrassa, että jos hän näkee kumpi siellä on niin meille ei tartte kertoa. :) Meillä on kaksikin syytä miksi ei haluta tietää: ensinäkin toisaalta se on ihan sama kumpi on, yhtä rakas hän silti tulee olemaan. :Heartred Ja toiseksi siinä on aina se pieni mahdollisuus että tuleekin toinen mitä sanotaan, niin mun tuurilla sanottaisiin esim. että tyttö on tulossa ja sit ostetaan kaikkia tytöille sopivaa (vaaleanpunaista röyhelömekkoa yms.) ja sit tuliskin poika. :p
 
Tuo on Ulla totta, meidän nuorempi poika on lähes satavarma tyttö. No kulkuset sillä on. Tän jalkovälin näin ittekin ultrassa ja kyllä se tytölle näytti. Mut varmuushan saadaan sitten, kun napero syntyy :)
 
Juuh, en mä jaksa niistä liikkeistä stressata. Oishan se kiva, mut jos ei tunnu, niin sit ei tunnu :)
 
Heli, ymmärrän kyllä. Oli se itsestäkin kiva huomata lapsen potkut, saa aina konkkeettisen todisteen siitä, että elossa on :) Ja kiva miehenkin todeta, että oikeasti sieltä joku on tulossa :p

Ulla88 ja Lillukka, meille ainakin sanottiin, että sukupuolta ei ilmoiteta ellei ole täysin varmaa. Käytäntö voi poiketa sairaalasta ja kätilöstä riippuen.
 
Se on varmaan ultraajakohtainen juttukin. Voi olla, että joku on antanut joskus vähän palautetta, jos on mennyt väärin. Vaikka itsekin sen alakerran näin niin pienellä varauksella silti. Vaikka eiköhän tää tyttö ole :)
 
Ite en kyllä aio ostaa kummallekkaan sukupuolelle pelkästään sopivia vaatteita jne. vaikka halutaan kyllä tietää että kumpi on. Ihan vaan juuri sen takia että aina voikin tulla toinen mitä on sanottu ultrassa. :)
 
Mulla on tällä hetkellä 19+5 ja huolissani kun liikkeet on niin vähäisiä, mutta teidän kommenteista päätellen ei tarvitse olla huolissaan? Pieniä "kuplia" olen tuntenut pari kertaa ja varsinkin auton kyydissä istuessani. Taitaa tykätä auton kyydistä =) Sydän ääniä olen kuunnellut kotona,joten kyllä siellä ainakin elossa ollaan...
 
Minäkin haluaisin hankkia sellaisia vaatteita jotka menevät kummalle vaan. Siksi ärsyttää kun joissakin kaupoissa on tyttöjen ja poikien vaatteet eroteltu jo vastasyntyneestä lähtien.
 
Meillä tosiaan oli mukana ultrassa sairaalan ylilääkäri, joka sanoi sikiöllä olevan selkeästi klitoris. Eli olen tosiaan hyvin hämmästynyt jos poika tuleekin, Olen tosiaan kuullut, että sen voi tulkita väärinkin, mutta en usko ylilääkärin tekevän niin suurta virhettä. Mutta kun meille tosiaan on aivan sama kumpi tulee ja olen muutenki hankkimassa kaikenvärisiä vauvan vaatteita niin lopulta se on aivan sama. Ostin juuri alennusmyynneistä pinkin ja sinisen bodyn, aion käyttää kaikkia värejä vauvalla. Voi olla, että tulee noita tytölle suunnattuja vaatteita, kun tuttavilta ollaan saamassa vaatepaketteja.

SaNe, itse taisin samoihin aikoihin alkaa tuntemaan ekat liikkeet eli älä hätäile, kyllä ne siitä voimistuvat. Kohta tunnetkin jo kunnon potkuja, samoin miehesi vatsan päältä :)
 
Hei vaan hei! Pari päivää ollut hiljaisuutta... Mulla oli ihan kamala neuvolalääkärikäynti. Ensinnäkään ei tehnyt sisätutkimusta. Ei kuulema tarvi kun on tehty vuosi sitten kesällä. Toisekseen se ei osannut käyttää doppleria. Itse en kerennyt lukemia näkemään mitä näyttöön tuli, mutta selkeät sikiöäänet ne oli, ei istukan. Totesi, että ultrataan nyt, että onko siellä ketään... Hetken katseli kulmat kurtussa näyttöä ja sanoi kylmästi, että kohtusi on tyhjä..aloin itkeä ja sanoin, että ei varmasti ole kun nytkin potkii.. lääkäri vain jatkoi että tyhjä tämä on, haen sun neuvola terkan joka voi opastaa sua eteenpäin... Tärisin ja itkin siinä sängyllä kunnes terkka tuli ja raivos lääkärille että ethän sinä nyt hyvänen aika voi asiakkaalle sanoa noin josset osaa laittaa ultraan oikeaa näkymää päälle. Terkka ultrasi ja kivahti että täällähän tämä pikkuinen myllää täydessä vauhdissa ja näköjään käyttää vilkuttaa meille!!!
 
Sinuna tekisin valituksen ammattitaidottomasta lääkäristä. Aika jäätävää touhua. o_O
Onneksi kaikki masussa hyvin. :Heartred
 
Takaisin
Top