Odottavat toukomammat 2015

Sokerirasituksesta: Yleensä se menee ihmisillä aika iisisti, mutta mulle se oli yksi hirveimmistä kokemuksista. Sain koko päiväksi järkyttävän päänsäryn ja pahinta krapulaa pahemman olotilan. Siinä meni illan ja päivän suunnitelmat uusiksi. En ole kyllä vastaavaa kokemusta kuullut muilta ja suurin osa kai pystyy töihinkin sokerirasituksen jälkeen.

Ilmeisesti toi on kotikunnasta kiinni. Aikaisemmassa kotikunnassa mut pistettiin testiin, mutta nyt säästyin siltä koska en ole riskiryhmää.
 
Mut laitettiin sokerirasitukseen ekassa raskaudessa vain sen takia, että olin yli 25v ensiodottaja. Nyt tokassa raskaudessa en enää sinne joudu, mutta siis ei se mun mielestä ollut mikään paha tilanne. Paitsi siltä osin, että inhoan verikokeita ja niitä otettiin kolme kappaletta. Mun mielestä se juotava litku maistui ihan urheilugeeliltä, joihin oon juoksijana tottunut :) .
 
Mäkin ilmeisesti joudun sokerirasitukseen vaan sen takia että oon yli 25v ensiodottaja:confused:
Joku kyseli seulonnan tuloksista, meille ultraaja laski heti ultran päätteeksi riskiluvut. Olin siis soittanut neuvolasta verikokeiden tulokset ja ne kourassa marssin ultraan.
 
Mä en joudu sokerirasitukseen,vaikka oon yli 25v. ensiodottaja.Painoindeksi sen verran matala,ettei kuulemma tarvi mennä.Eikä kyllä haittaa ☺
 
Heips!
Tää tytteli uskaltautuu vasta nyt ilmottautuun mukaan, kun eka ultra takana ja viikotkin jo paremman puolella (12+1).
Takana 1,5 vuotta yritystä ja kemiallinen raskaus alku kesästä. Clomikiertosta 3 sitten tärppäsi tämä ihanuus

Olen seurannut keskustelua täältä taka-alalta alusta asti kyllä ja nyt onkin kiva lyöttäytyä mukaan

15.5/Tiko82/32/1TAYS
 
Hauskaa Mamsi, että teilläkin on kessuja :) Ne on kuitenkin aika harvinaisia. Meillä on yksi ihana 5-vuotias leidi, jota juuri tässä rapsuttelen. Irrottelin irtokarvoja hänen korvistaan :p. On mun lohduttajana, kun muut lähti brunssille, johon en tän typerän pahoinvoinnin takia voi osallistua.
 
Hehe, meillä on kaksi. Siskokset, 3v. :)

Ihania, mutta myös rasittavia. Juuri karvanlähtöaika, ja tuppoja rullaa ympäri kämppää, vaikka imuroisi koko ajan. :mad::grin
 
Yep, karvatupoilta ei säästy kessun kanssa! Niitä on joka puolella. Mä olen vaan sellai ihme boheemi aina ollut näissä siivousjutuissa, että mies huomaa meillä usein mua ennen kun talo alkaa täyttyä karvoista. Mutta imuroida on pakko vähintään pari kertaa viikossa ja voin kuvitella, että useamminkin jos talossa häärii kaksi kessua..
 
Mulle ei puhuttu ekalla kerralla mitään sokerirasituksesta neuvolassa. Mutta Helsingin sivuilla lukee, että suurin osa ensiodottajista ja osa muista odottajista menee sokerirasitukseen puolivälissä raskautta. Eli katsotaan nyt sitten, tuleeko se eteen.
 
Selvittelin asiaa, ja täällä laitetaan kaikki yli 25-vuotiaat ensiodottajat puolivälissä sokerirasitukseen, ja jo näillä main ne joilla on erityisriski sairastua. Tämän takia siitä ei varmaan mullekaan viekä puhuttu. Uudelleensynnyttäjät joutuu sit vaan, jos on ylipainoinen, yli 40-v, aiemmin ollut rad tai muuten suuri riski. Siinäpähän motivaatiota olla normaalipainoinen sitten kun uudestaan raskautuu, jos rasitus on kurja kokemus :D
 
Meillä on käyty tänään vähän rankkoja ajatuksia läpi näin vainajien muistopäivänä, ollaan meidän pikkupojan haudalle käyty laittamassa kynttilä ja oli ihana huomata että siellä oli useampi jo palamassa kun mentiin. Jotenkin tulee sellainen olo että nyt olis kaikki pakko mennä hyvin tän raskauden kanssa, ei mitenkään jaksais nyt uutta menetystä vaikka tietty se on aika epätodennäköistä. Mutta näistä fiiliksistä taas noustaan niinkuin on ennenkin tehty ja toiveikkaasti odotellaan uutta vauvaa :)

Mä en nyt joutunu sokrurasitukseen ku painoindeksi oli tarpeeksi alhainen ja ikä myös, tuntuu aikalailla vaihtelevan eri paikkakunnilla käytännöt kun viimeks en myöskään joutunu mutta ekasta jouduin kun sf-mitta oli niin huikea eikä silloinkaan olis muuten tarvinu mennä.
 
Täällä oli ainakin jossain vaiheessa niin, että sokerirasitukseen ei "joudu", jos ei suvussa diabetesta (tai itsellä muita altistavia tekijöitä / aiemmissa raskauksissa ei sokereiden kanssa ongelmaa), bmi alle 25 ja ikä alle 25. Jos joku noista kolmesta ei toteutunut, niin puolivälissä lientälitkimään.
 
Jee Ensiodottaja :) Sama laskettu aika kuin minulla! Hauskaa :D

Toivottavasti sinun ensimmäinen raskautesi on hieno kokemus! Raskaushormonit kohtelevat meitä naisia kaikkia omalla tavallaan. Itse olisin ottanut mieluummin sen haikaran tuoman nyytin (ensimmäisen ja tähän astisen kokemuksen pohjalta) kuin istuisin tätä 9kk kakkua ;-) Ehkä fiilis vähän kirkastuu, kun pahoinvointi hellittää ja pääsee takas töihin..
 
Saapas nähdä muuttuuko laskettuaika paljon
. Viikon päästä ensimmäinen ultra. Ei malta odottaa. Tuntuu että sitten sen vasta Oikeasti tajuaa kun pienen näkee omin silmin.
 
Takaisin
Top