Hankintoja huhtivauvoille ja mammoille!

Mä en tiedä onko se hyvä vai huono ostos. Lietson paniikkia kun ei ole mitään mikä muistuttaisi raskaudesta, ja sit taas saan itselleni varmaan hermoromahduksen, jos en heti saa sykkeitä kuulumaan. :grin
Seuraavaks sit junalippu lataamoon.
 
En ole ostanut vielä muuta kuin yhdet raskausfarkut kun vanhoista ei mennyt kuin yhdet päälle.
Mietin nyt että olisi kiva ostaa joku pieni isänpäivälahja, mutta en millään keksi mitä ja etenkään mistä :/
 
Mä löysin ihan prismasta vaan ruokakauppareissulla sattumalta talvitakin ittelle.. On sellanen malli et viitti ottaa vähän reilumman koon ettei ihan tyhmältä näytä ku vyötäröltä saa kiristettyä. Pitkä malili joka peittää peppua ja mahaaki sit paukku pakkasilla jos sellasia tulee tänä vuonna... Ei raaski ihan kumminkaa ihan hulluna maksaa vaikkakin tuokaa miä halpa ollut,mut menee sit normi tilassaki ilman mahaa.
 
Minä ostin H&M:n toppatakin ja olen todella tyytyväinen ostokseen. Mahalle on hyvin tilaa ja hintaa oli vain 50€.
H&M:n muitakin äitiysvaatteita olen voinut huoletta hankkia, kaikki samat koot menevät tälläkin hetkellä (rv16+3) kuin ennen raskautta.
Todella vähän tuntuu olevan missään kaupassa myynnissä äitiysvaatteita, kaikki pitäisi tilata netistä.
 
Mäkin ostin just tänään ihan heräteostoksena just sellasen mustan ei-minkään-näköisen hm:ltä, kun alkaa kaikki omat paksummat takit kiristellä kun ovat niin istuvia. Se on niiiin tavallinen ja mitäänsamomaton että menee ihan kaiken kanssa, eipä tartte yhtään miettiä laittaako kumpparit vai korkkarit ja että sopiiko. Eka meinasin mamaliciousin parkatakkia, mut se olis ollu vähän nuhju eikä siks oikein hyvä korkkareiden ja muutenkin siistien laukkujen yms kanssa, lähinnä rennompien juttujen kanssa olis sopinu. Ja olis se ollu yli puolet kalliimpikin, mikä on yhdeks talveks vähän ärsyttävää, vaikka yleensä laatuvaatteisiin panostankin. Ja tähän halpistakkiin voi vielä vaihtaa itse vöitä mielen mukaan :)
 
Tilasin nyt toppatakin zalandolta, sellaisen Mama Licious Yasminin, maksoi vain 45 euroa. Olen todella mukavuudenhaluinen ja haluan välttää palelemista, joten tämä takki pitäisi olla siihen juuri hyvä. Lisäksi ostin jo valmiiksi äitiyslegginsit, ajattelin niille varmaan tulevan käyttöä ennemmin tai myöhemmin. Viikonloppuna löysin myös kasan äitiyshousuja uffista, olivat juuri omaa kokoani 38, mutta kaikki paitsi yhdet olivat liian lyhyitä. Ajattelin nyt jossain vaiheessa mennä ihan kauppoihin katsomaan äitiyshousuja. Silloin luulisi löytyvät juuri sopivan kokoiset ja pituiset. Vaikka ne ovat uutena kalliimmat niin kyllä mukavat housut ovat sitten kasvavan mahan kanssa tärkeä investointi.
 
Mäkin ihmettelin just tota joulukuunmammat 2015 -tekstiä. Etkä sä muuten oo ainoo. Ja joillekin näkyy ilmaantuneen myös marraskuunmammat 2015 -teksti. Outoa...
 
Minäkin ihmettelin, että mitä nappia oon menny painamaan kun joulukuun mammaksi olen joutunut..
 
Vaunut tilattu. Jee jee jee. Olin satavarma et mies sanoo maaliskuussa et ne voi ostaa, mut suostu samantien niihin mitä löysin netistä ja sain tilattuaki ne jo :)
Toivotaan et on hyvät ku ei pysty koeajamaan ku tulee ranskasta..
 
ostin prismasta aiemmin talveksi takin.. mutta en oo ollu ihan tyytyväinen sittenkään siihen ku jonkun vrran käytelly sitä. joten tänään tilaukseen toi hennesin toppatakki. ku oli -30% .. ja ku just sellanen perus takki jota olen haaveillut talveksi.. tilasin L kokosen koska yleensä M on liian lyhyet hihat ,pitkä kun olen.. toivotavasti iei ole liian iso onneks siinä toi vyö jolla saa ainaki vyötäröstä kireämmäks. te joilla toi takki on olikos täällä sellasia joilla jo on ... ootteko tyytyväisiä?
 
Ostin sen hm takin mustana, niin menee sitten kaiken kanssa: sekä korkokenkien että kumppareiden yms. Ei se kyllä tuulta varmaan pidä, aika rättihän se on mut hintaansa nähden kuitenkin ok ja s-koko istuikin mukavasti päälle. Ei viitsi paljoa satsata ns.kertakäyttövaatteeseen, kun lapsiluku on tämän jälkeen täynnä. On mulla sit pihatakiks lainassa itselle pari kokoa iso laskettelutakki, niin en sitten pulkkamäessä ja muussa pidempikestoisessa ulkoilussa palele siinä hm takissa.
 
Mulla on se myös, en ole vielä käyttänyt. Vaikuttaa ihan ok:lta. Kovimmilla pakkasilla varmaan saa laittaa jotain väliim että pärjää, mutta hintaansa nähden hyvä!
 
Me tilattiin Lastenturvasta(suosittelen, parasta palvelua ikinä!!! Vaunuaitassa eivät olleet kovin kiinnostuneita palvelemaan, ja yhden pikkuasian selvittämiseen meni heiltä melkein kaksi viikkoa, kun Lastenturvassa selvisi puhelinsoitolla! Samoin Stockmannilta en enää ikinä osta ainakaan vaunuja, nykyiset sieltä, ja takuuaikanakin sai tosissaan tapella että huolsivat/korjasivat, takuun jälkeen olisi pitäny kuulemma vaan ostaa uudet yli tonnin vaunut kun rengas halkesi, ei kuulemma voinut rengasta millään edes tilata, saati vaihtaa. Lastenturvasta onnistui heti.) Baby Jogger City Selectit, kun ihastuttiin kaupassa niihin, vaikka mentiin Phil&Tedsejä ostamaan. Noista näkee MOLEMMAT hyvin eteen sitten kun tarvitsee kun ovat peräkkäin, ja siksi ne on kapeatkin. Lisäksi molemmat saa päiväuniasentoon ja vaikka toisiinsa nähden vastakkain tai mitä kaikkia niitä asentoja nyt oli, ja tietty vaunukopan aluksi. Meillä on Stokke Xploryt siihen käyttöön, jos tarvitsee vain toisen kanssa lähteä liikenteeseen tai jos matka on lyhyehkö ja/tai kiireetön. Kokeilin niitä tuplaBugabooita myös, mutta totesin että en vaan millään halua vierekkäisiä kun paljon julkisilla liikutaan. Joo kyllähän ne kaikki standardiovista läpi menee(mutta vanhoja rakennuksia ja pieniä hissejä on Helsinki täynnä), mutta saa niitä aina enemmin 'kohdentaa' kun ovista menee, lisäksi aika kapoisia on monissa tuplissa ne istuimet jos miettii että isosisko toppavaatteissa niihin äkeytyisi...Niin ja kilorajatkin, kun noissa meille tilatuissa on 20+20kg ja useimmissa on vähemmän...saa ainakin tavaraa mukaan tarvittaessa, ja kyllähän isoneiti jo painaakin melkein 16kg kun on niin pitkä... Bonuksena mahtuvat vieläpä PramPackiin, joka meillä on valmiiksi, eli saa helposti matkalle mukaan :)
 
kiitti vastauksesta! :) tarvii kyllä mennä liikkeeseen kyselemään ja pähkäilemään mikä olis meille paras. Me ei julkisia kulkuneuvoja käytetä kun asutaan maalla. Vaunujen pitäis olla hyvät lenkkeilyyn, tykkään käydä juoksemassa, ja meiän lähellä on hiekkateitä paljon, mutta lähellä on myös asfalttinen pyörätie. Mut on tuo oikea vaunuviidakko selvittää paras... :D
 
Yökukkuja. Minä asun myös maalla ja nimenomaan lenkkejä varten tuplat tarvittiin. Tiet aurataan silloin kun aurataan, on soratietä, afalttia, ylämäkeä, alamäkeä jne. Ostin käytettynä abc designin 3 pyöräiset joggerit. Todella hyvät ja kevyet työntää kelissä kuin kelissä. Muksuilla ikäeroa 2v. Ja istuimet sai käytännössä makuuasentoon. Vauva kulki pehmeässä kantokopassa ja esikoinen taljan ja viltin kanssa.
 
Lillukka kiitos tiedosta, eli kolmipyöräinenkin olis hyvä vaihtoehto tällaisiin olosuhteisiin niinkun kuvailit. :)
 
Takaisin
Top