Neuvola-/ultrakuulumiset

Kiitokset Satru ja kaikki muutkin :)

Eilen tosiaan iltapäivällä asennettiin se balonki, ja aiheutti tosi kipeitä suppareita illasta. Aamuyöllä n. 12 tunnin kuluttua neljän aikaan balonki ryöpsähti ulos ja tunti sitten pääsin sisätutkimukseen jossa selvisi että olen 3-4cm auki. Kalvoihin tehtiin pieni reikä ja juuri kun lääkäri pääsi sanomasta, että tässä voi nyt kestää vielä niin vedet ryöpsähti ulos kuin elokuvissa konsanaan. Nyt vaan odotellaan supistusten alkamista uudelleen ja ehkä hyvällä tuurilla päästään vielä tänään hommiin :)
 
Hyvä Michelle, siellähän etenee mukavasti!! :) Tsemppiä vielä ja toivotaan että tänään vielä vauva syntyy :)
 
Michellelle voimia tulevaan. Täälläkin ollaan hengessä mukana.

Juu en todellakaan aijo purematta asiaa niellä ja aijon taistella sektion puolesta. Ei se eilinen lääkäri puhelimessa oikein ottanu mun purnaukseen kantaa ja totesi että jospa tuut käymään nii neuvotellaan asiasta. Joten luulen, että kun vaan tarpeeks selvällä suomenkielellä kantani ilmaisen nii ymmärtää lääkärikin mikä meille on parasta. Enkä todellakaan luovuta ennenku sektio aika on sovittu.
 
Todella ihme touhua Räsynalle :/ En voi ymmärtää, että edes odottajaa itseään ei kuunnella kun tehdään näitä päätöksiä. Sulla on ihan selkeä syy sektioon, ymmärtäisin jos lääkäri antaisi luvan alatiehenkin ja valinnan sinulle. Todella ärsyttävää, kun tuntuu että jotkut saa sektioita/käynnistyksiä ihan vaan koska haluaa ja toiset ei sitten vaikka syytä olisi o_O Mutta tosiaan itse täällä saa puolensa pitää ja huolehtia omista asioistaan.... Tsemppiä ja hyvä kun pidät puolesi! :)
 
iha outoa touhua kyllä räsynalle siellä. inshaAllah saat tahtos läpi ku sulla on painava terveydellinen syy miksi haluat sektion. täällä missä minä asun naiset haluaa mukavuussyistä sektioon eikä kukaa pistä vastaan eli ei tartte olla mitää terveydellistä tms kunnon syytä sille vaan se ettei halua tuntea vauvan synnyttämistä joten ei muuta ku taju kankaalle anestesialla, tekee sektion ja äiti näkee jossai vaihees lapsensa sit (tai ainaki jonku lapsen ottaen huomioon mein yliopistollisen sairaalan menon).
saas nähä joudunko mä taistelemaa sit omista oikeuksista synnyttää alateitse :)
 
Tänään rv 32+1 ja hoitaja-neuvola.
Painoa mulle tullut 700g/vko, vaikkei yhtään turvotusta...
Verenpaineet oli hyvät 116/67, mutta proteiinia oli virtsanäytteessä, joten siitä uusi heti maanantaina. Kai se haluaa rajata raskausmyrkytyksen pois, vaikkei muita oireita olekaan.
Hemoglobiini oli 111, eli ei tarvi edelleenkään aloittaa lisärautaa.
Kohdunpohjan korkeus oli 33, eli hyvin sekin kasvanut, kun 2vko sitten oli 29.
Pää oli rt, eli alhaalla vaikka liikkeet tuntuu kuin olis poikittain. Kun nyt liikkeet enempi kyljissä, eikä kylkiluissa.
Vauvan syke 145 paikkeilla.
Opiskelija melko kovin ottein kouli alavatsaa, mutta muuten ihan kiva käynti.
Koitin kysyä mun nännistä, kun toinen nyt hilseilee ihan kuivuutta/atopiaa ja on erikoisen mallinen verrattuna toiseen, että miten vaikuttaa imetykseen. Mutta eipä se opiskelija sanonut, kuin että sen näkee sitten. No nih...
Onhan se joo vaikee ennustaa ja hilseilyä mulla ilmeisesti reuman sivutuotteena (myös luomet ja huulet raskauden aikana) mutta toivoin jotain selkeempää kiinnostusta asiaan kun jotain erikseen kysyn.
(Oma hoitaja tuli vasta lopuks kuunteleen ne sydänäänet ja punnitseen mut.)
Ens kerralla onkin sit lääkäri ja saa ultran ja painoarvioo jne. Ihanaa! Se on sit kahden ja puolen viikon päästä rv 34+5.
 
Ootko Anjuska jo ostanu lanoliinia imetystä varten? Jos on arka iho niin kannattaa varmaan alkaa heti sairaalassa käyttämään lanoliinoa rintoihin aina imetyksen jälkeen. Ite pakkaan sen kyllä ensimmäisenä sairaalakassiin jos sattuu ettei sitä sairaalasta saa...
 
Mulla kun on atooppinen iho, niin ainut mikä auttoi, oli punainen bebanthen. Lanoliini pahensi jostain syystä, kun jäi sellaiseksi kerrokseksi nänneihin. Itsekin sitä ihmettelin, mutta ehkä sekään ei vaan kaikille sovi tai jotain..
Sama juttu mun siskolla, joka myös atoopikko.
 
Ostin lansinoh-voiteen valmiiksi mutta en oo vielä käyttäny. Bebanthenia oon vedelly.
Taidankin kokeilla jo "etukäteen".
Olikos se niin että kaikki bebanthenit olisi hyvä pesasta pois ennen imetystä? Se hoitaja-opiskelija sanoi niin.

Ja mulla lähtee ihan ihopalasia irti nännin alareunasta ja voi iho ihan verestää tai halkeilla. Ei kuitenkaan kipeä. Mietin vaan, että toivottavasti helpottaa tuo synnytyksen jälkeen kun sitten se vauva kuitenkin hajottaa... Ettei olisi tuplasti rasitetta. Selitinpä taas viksusti!
 
Mä sain viimeksi sairaalasta ihan kotiin mukaan jotain nännivoidetta kun repes niin pahasti,en kysynyt mitä merkkiä oli mut jo muutaman päivän jälkeen nännit oli Priima kunnossa :grin kyllä ne sairaalassa antaa, jos vaan tajuu pyytää. Jos ei suutaan saa auki niin ei mitään saakaan. Bepanthen toimii myös mut se tosiaan suositellaan pois pestäväksi ennen imetystä.
 
Mä sain viimeksi osastolta vaan bebanthenia. Mut olinko odottavien osastolla ku synnyttäneitten osasto oli täynnä. Ja mullaki siis atooppinen iho ja lanoliini oli paras ystävä imetyksen alussa. Laitoksella jo ehti mennä niin huonoon kuntoon nännit että käytin sitä varmaan pari kuukautta ennen ku pystyin oleen ilman....
 
Bebanthenia ei ainakaan suositeltu pestävän pois aikaisemmilla kerroilla, kun olen ollut synnärillä. Viimeksi 2011, mutta en tiedä onko muuttunut sen jälkeen.
Itse en ole pessyt koskaan. Sehän kuivattaisi kahta kauheammin.
 
Hassua miten ohjeistavat eri tavalla eri paikkakunnilla o_O mut varmasti jokainen löytää itselleen sen sopivan vaihtoehdon. Mä lähden sillä lanoliinilla ja kotoa multa löytyy aina Bepanthenia jokatapauksessa kun on niin monikäyttöinen voide
 
Takaisin
Top