Oireet plussan jälkeen? Milloin alkoi pahoinvointi?

Odotan kolmatta. Aiemmissa raskauksissa ( molemmat poikia) ei ole ollut pahoinvointia, nyt kuvottavaa oloa ollut viikosta 5. Toivotaan että lopputulos olisi sitten pieni tytöntyllerö. Mutta kuvotus aiheuttaa sen, että on pakko syödä jotain lähes koko ajan, ja mulla on jo sellainen ilmapallomaha jo aamusta alkaen, että huh huh. Tänään laitoin suosiolla mammahousut jalkaan vaikka viikkoja on vasta 7+2. Tosin eihän mun maha ihan litteä ollut ennen raskautumistakaan, kiloja on tullut. Mutta kuten aiemmissakin raskauksissa, nyt kaikki syömäni ravinto näyttää asettuvan pelkästään mahaan. Muita oireita on ollut väsymys (ei yhtä pahaa kuin aiemmissa) rinnat kipeet ja turvonneet ja kaikki makea + kahvi äklöttää. Eiköhän tässä ole jo tarpeeksi. Nyt yritän piilotella mahaa vielä siihen ekaan viralliseen ultraan.
 
Mulla oli menkat muutaman päivän myöhässä ja päätin tehdä testin, vaikka silloin ei ollut raskaana oleva olo mitenkään erityisesti. Huimausta aloin tuntea suunnilleen 4+5. Muistan siskonpojan ristiäiset 4+6: huimasi, turvotti ja jatkuva syöminen oli ainoa helpotus huimaukseen. Lisäksi oli jatkuva nälkä.

Viikot 6-7 olivat vaikeita ja pystyin juuri ja juuri käymään töissä. Viikot 8-10 oli aivan täyttä kärsimystä, kun pystyi vain makaamaan ja voimaan huonosti. Nyt menossa 11+4 ja olo alkaa olla selvästi jo voiton puolella: pystyn istumaan välillä ja lukemaan myös. Syöminen on vaikeaa, mutta keksin joka päivä kuitenkin itselleni sopivaa syötävää. Lähinnä hedelmiä, marjoja, puuroja ja leipää.
 
Onko muilla ollut samanlaisia kokemuksia?? Itse en ole plussaa vielä tehnyt, mutta kaikennäköisiä oireita kuten nenän tukkoisuus, päänsärky, oudot vatsakivut, yhtenä yönä menkkakipua..ja yhtenä yönä menin hieman nälkäisenä nukkumaan heräsin kovin huonoon oloon?? Join lasin vettä ja menin takaisin nukkumaan. Ei ole ollut muuten pahoinvointia. Kellään samanlaisia kokemuksia?
 
Mullakin kävi niin päivää ennen positiivisen testin tekemistä (4+2), että menin nukkumaan tyhjällä vatsalla (en yleensä illalla syö mitään) niin tunnin unien jälkeen heräsin aivan kaameaan kylmänhikeen ja nälkään. Ei siinä auttanut kun käydä jääkaapilla :D
 
Muokattu viimeksi:
Jes en siis ainut! Oli myös tuskahiki muistaakseni, siihen päälle oksettava olo. Veden ja unen kanssa meni lopulta ohitse. Vielä kuitenkin ennen nukkumaanmenoa makuuhuoneessa oli mielestäni hieman kylmä. Tapahtui myös tunnin nukkumisen jälkeen :D
 
Takaisin
Top