Miltä raskaus tuntuu tänään ?

Hemppuliina - tietaakseni alkavat huolestua istukan kunnosta vasta siina rv42:n kohdalla ja siksi kaynnistavat niilla main. Ehka vahan epareilua alkaa pelotella silla aikaisemmin. Tosin katsoin yhden vanhan Erilaiset aidit ohjelmaa, jossa pariskunta meni niin luomuna etteivat halunneet kotisynnytykseen edes katiloa. Vauva syntyi terveena kuitenkin 22 paivaa myohassa. :eek: Uskoisin etta syy miksi kyselevat vauvan liikkeista on juuri se, etta niin kauan kun vauva liikkuu normaalisti on syyta olettaa etta kaikki on hyvin.

Jos olis vaan niin minakin ottaisin nelijalkaisen kainaloon :grommit, kun tiedetysti ne laskee stressihormooneja ja lisaa sita oksitosiinia, jota tarvitaan synnytyksen alkamiseen. :)
 
Aa, okei.. No mutta ehkä en sitten stressaile turhaan.
Mieheni äidin serkulla, tai jotain sinne päin, niin se istukka oli alkanut kalkkiutua 2 viikkoa ennen laskettua aikaa.. Mutta tiedä sitten että mistä se johtui, heille syntyi down lapsi, jota ei missään testeissä näkynyt, vasta 2 päivää syntymän jälkeen se todettiin. Olivat aika shokissa.

Mutta voihan se tosiaan olla että on hyvin harvinaista.. :)
 
Mä en ollut edes kuullut mistään kalkkeutumisesta. Noh, onneks pieni punkee itteään johonkin suuntaan pitkin päivää..
Mut jotenkin tyhmää et ne kertoilee neuvolassa asioita mistä vaan huolestuu. Tai mun terkka vaan totes et yli kun menee niin riskit Hieman kasvaa. Mietin vaan et miksi mulle sen kerto.. Muutenki sitä miettii kaikenlaista, onko lapsi terve yms..
 
Mulla tämä poikanen syntyi siis 41+5 ja synnytyskertomuksessa lukee istukasta, että: istukka kalkkeutunut.
:sad001 Onneksi herra päätti syntyä ennen kuin istukka kävi kelvottomaksi. Älkäähän tätä nyt tulkitko niin, että kaikilla istukka kalkkeutuu tuohon mennessä tmv. Eihän se niin mene! Liikkeet tosiaan kertovat vauvan voinnista ja niitä kannattaa seurata. :) Tsempit kaikille!
 
Joo, mulle sanoi juurikin siis neuvolassa siitä ja mainitsi että seuraavat kyllä kun yli menee niin istukkaa mutta en vaan ymmärtänyt että miten.. Kaikilla se jossain vaiheessa kait kalkkeutuu. Juurikin vain toivon että kerkiää laps hyvin maailmaan ennen sitä.. :) seurataan kaikki että pikkunen liikkuu niin eiköhän se tosiaan jo paljon kerro.
 
Rv 41+1... Tänään oli pakko blokata äitini jatkuvat puhelut, kun ei jaksa enää vastata. Aamulla sain ripityksen siitä että "onko tuo normaalia, miksei se lapsi synny jo, alkaa olla huolestuttavaa, eikö ne siellä neuvolassa välitä ollenkaan, mikseivät jo käynnistä" - koko litannia tuli ja hermo tietysti paloi. :angry4

Seuraavaksi onkin sitten äitipoli 41+5 jossa tilannekatsaus. Käsitin että alkavat ultrata ja nimenomaan seurata tuon istukan virtauksia, jne. Edelleen saa nauttia pitkistä päiväunista, hyvän ruuan kokkailusta ja pienten vaatteiden hypistelystä. Päivä kerrallaan kanssasisaret, päivä kerrallaan... :)
 
Mäkään en oo kuullu ennen istukan kalkkeutumisesta, mut oon tienny kyl et niit virtauksii seurataa..

Tääl on nyt taas supistellu n. 4 tuntii 15min välein. Ollaa mun vanhemmilla juhlimassa iskän synttäreitä ja kaik vouhottaa ja on jännittynein mut mä en oo ollenkaa :D
 
Olen nukkunut suurimmaksi osaksi koko päivän. Pätkittäin ollut hereillä yhteensä jonkun 6 tuntia? :p Piti käydä kaupassa ostamassa leipomistarvikkeita, mut siirtyy nyt leipomiset huomiselle, kun juuri heräsin taas kolmen tunnin unilta..

Mulle ei äitini soittele kuulumisia, mummo viikon välein soittaa ja miehen äiti joka viikko kyselee häneltä puhelimessa vointiani ja neuvoo miestä piristämään ja hellimään minua :wink
Ei tässä kukaan muu sitten ole kysellyt mitään. Hissukseen saa olla.
 
Parin tunnin päästä 39+5

Mua on supistellu jo viikon ajan säännöllisen epäsäännöllisesti ja voi että voi ottaa kaaliin -_-
Tää on kolmas raskaus ja edellisissä on ainoastaan tullu niitä harjoitus suppareita ihan vaan joskus mutta näitä oikeita menkkajomotus supistuksia ainoastaan kun se synnytys on alkanu.
Eli tää on eka kerta kun mulla on tullut sellaisia "väärä hälytys"
Pettymyksiä kun pari supistusta on tullut ja sitten ei mitään.

Koitan aatella kuitenkin niin että ehkä sitten kun synnytys oikein kunnolla käynnistyy niin on paikat sen verran jo kypsät että homma sujuis suht nopeesti :)

Mutta muuten raskaus tuntuu kivalta ja löydän itseni usein pohdiskelemasta että viikon päästä mulla saattaa jo olla vauva sylissä :Heartred ...tai vaikka jo huomenna! :D
 
Täällä supistuksia on tullu 23 asti säännöllisen epäsäännöllisesti. ensin tunnin välein, nyt 20-10 min välein. Tosi hankalaa vaan kun ne ei mitenkään mielettömästi satu. Et eipä juuri tarvi hengitellä tms. Toki koitan aina rentoutua ja hengitellä ihan vaan et paikat pääsis mahd. nopeesti avautumaan.

Mies meni illalla vanhemmilleen ja on sielä edelleen, kun koitetaan kattoo mihin tilanne etenee et ottaako sieltä siskonsa ja äitinsä matkaan lapsenvahdiks. Tai myöhään se ois ollu muutekin kun nukku koko päivän, mut ei ehkä näin myöhään.. Jännää. :)

Mitenhän heinukalla homma edennyt. :)
 
No niin jutsa, ehkäpä pääset sitten kohta punnertamaan! Tsemppiä! :)

Mulla tänään rv 40+6, ei kunnon supistuksia vieläkään ollut.... Tässä olen leiponut ristiäisiä varten pakkaseen, ja yritän houkutella miehen lähtemään tänään elokuviin. Miehen perhe enemmän soittelee ja kyselee, omat vanhempani ja sisarukseni odottelevat rauhallisemmin ja toisaalta tietävät kyllä, että me ilmoitetaan varmasti kun jotain alkaa tapahtua... Huomenna olis sitten seuraava aika äippäpolille, ja katsotaan, mitä siellä nyt sanovat. Tilannettahan on jo pariin kertaan viikon sisällä siellä katsastettukin, joten sinänsä helpottavaa, että ainakin tulee muutaman päivän välein tsekattua, että kaikki on ok ja napanuorassa virtaukset vielä kunnossa.
 
Täällä vielä yhdessä koossa, supparit loppu, tai harveni paljon heti kun lastenvahdit saapuivat. :D Nyt taas tulee 10-8 min. välein jo aika kipeitä supistuksia.

Mulla nyt 40+5 enkä kertaakaan oo käyny missään kontrolleissa, neuvolassa vaan..
 
40+3
Let's get this show on the road!! Lapsivedet meni tuossa puolen yon aikaan juuri kun olin tekemassa rentoutusharjoitusta ennen nukkumaan menoa. Kaskivat tulemaan ysilta paivaklinikalle. Onneksi olin ostanut inkontinenssihousuja jalkivuotoja varten, silla nukkumaan mennessa on vahan valia lirahtanut nesteita. Tuossa kolmen aikaan havahduin siihen. Nyt vauvan kaantelyt tuntuu tosi voimakkaasti ja en oikein osaa erottaa niita suppareista, joita olen yrittanyt ajastaa. Kuinka jannaa meilla pitaisi olla vauva myohemmin tanaan!! :smiley-bounce016
 
Ai hemmetti että nämä supistukset sattuuuuuuuuuuu!!!!! Huhhuh! 4 min välein. Sain jorvista lääkettä ja lämpötyynyn.. On kyllä aika sietokyvyn rajoilla, mutta katsotaan nyt kauan vielä kotona kestää.
 
Vitsit että on hienosti lähtenyt Hemppuliinalla käyntiin, oon ihan kateellinen! Vaikka eipä omasta supistusten odottelustakaan mitään kamalia muistoja jäänyt. :)
 
Takaisin
Top