Kortisonilääkitys ja imetys

Saaganautti

Vasta-alkaja
Moi!

Osaiskohan joku mua auttaa.

Nyt tarvitsisin kovasti apua / tietoa Prednidolon kortisonin vaikutuksesta imetykseen. Tällä hetkellä joudun syömään suurta päiväannosta kyseistä kortisonia 60 mg/ vrk, koska minulla todettiin COP keuhkotulehdus. Olen nyt alkanut epäilemään, että kortisoni vaikuttaa myös vauvaan, koska päivistä on alkanut tulla yhtä tuskaa. Tyttövauva on kohta 7 kk ikäinen ja aikaisemmin kaikki on mennyt hyvin. Mutta tällä hetkellä päivät on yhtä kiukkua ja itkua, kakkavaippoja joudutaan vaihtamaan vähintään 3 tunnin välein. :sad001
Lääkäri sanoi kortisonin olevan turvallinen imetyksen aikana, mutta itse alan sitä epäilemään. Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia?

Olen alkanut miettimään imetyksen lopettamista, mutta sekään ei varmasti tule olemaan helppoa, koska tuttipulloa neiti ei ole huolinut. Jonkin verran nokkamukista on hörppinyt, mutta pelkästään nokkiksen varaan en voi maidonjuontia jättää. Joten vinkkejä otettaisiin vastaan tämänkin asian suhteen. Kuinka onnistua lopettamaan imeys mahdollisimman nopeasti ja tähän ratkaisuun olen päätymässä vain vauvan parasta ajatellen. Itselleni imetyksen lopettaminen on kova pala.

Kiitos jo etukäteen tiedonjyväsistä :)
 
Itse lopetin imetyksen 4 kk kohdalla (terveydellisistä syistä) ja viikon vauva oli kärttyisämpi kun siirryttiin tuttipulloon. Ensin meilläkään ei pullo kelvannut mutta kyllä se ajan kanssa alkoi kelpaamaan :)
 
Takaisin
Top