Imetysjutut

Zousan mun kaveri vinkkas et harsoa vauvan kasvoille syödessä jos on liikaa virikettä ympärillä,tarkoitti lähinnä julkisilla paikoilla tai muualla hälyssä ollessa.Mut voihan sitä kotonakin kokeilla jos vauva kovasti haluaa kurkkia ympärilleen!Toki jos ei ees oo kyse nälästä vaan imeskelystä niin ei sekään auta.. :sad001
 
mä en ymmärrä ku mä imetän ja imetän monta tuntia ja vauva on ihan yliväsynyt ja ei millään nukahda, sitten kun lopulta luovutan ja annan pullosta maitoa niin uni tulee :eek:
 
Meillä on sama homma, siitä pullosta tulee niin paljon nopeammin maito, että se tainnuttaa kun vatsa tulee äkkiä täyteen.
 
harmittaa vähän kun välillä vauva ei malta lainkaan syödä rintaa, kun haluaisin kuitenki imettää. No onneks kuitenki pääasiassa vielä imetän, ettei ihan kokonaan oo pulloon tykästyny.
 
Taas särkee rintaa ikävästi. Onko kellään kokemusta siitä, että vauvan imuote ois ollu huono kielijänteen takia ja ois sitä jouduttu leikkaamaan? Terveydenhoitaja epäili, että voisko olla siitä kiinni, kun sattuu...
 
Meillä vaikuttais vauva hiukan parantaneen imuotetta. Jo oli aikakin kun eilen tuli kolme viikkoa täyteen. Nyt ei imetys enään satu ainakaan niin paljoa ja vauva vaikuttais saavan enemmän maitoa nieltyä. Nyt on tosin vielä se ongelma kuten näköjään muillakin kunvon tosiaan saanut myös pulloa kun paino ei noussut niin varsinkin iltaisin haluaa pullosta kun rinnalle heti päästyään alkaa huutaan tissiin ja rauhottuu kun saa pullosta maitoa. Kai tästäkin on mahdollista päästä eroon jos vaan oma maito pelkästeen riittää?
Lisäks mulla on rinnat eriparia ekan lapsen jäljiltä. Toiseen tuli silloin paljon raskausarpia ja toiseen ei yhtään (!!). Sen takia toisen rinnan pää on myös sellanen löysä ja nänni myös. Toinen rinta on herkempi ja siitä myös heruu helpommin. Vauva suosii enemmän tuota helpommin heruvaa,tietty. Onko muilla vastaavaa? Ei vissiin auta muutakun yrittää imettää vaan molemmista?

syysmorsian, saako teidän vauva kieltään työnnettyä suusta ulos? Meillä terkkari myös kattoi vauvan suun kun imuote oli väärä, mitta vauva saa vähän kieltä ulos suusta niin ei pitäisi olla ongelma. Ootko kokeillu olla paljon vauvan kanssa ihokontaktissa? Mä sain ohjeeks imetystuesta olla vauvan kanssa ihokontaktissa vauva vaippasillaan ja ite ilman paitaa kääriytyneenä isoon villatakkiin. En tiedä sekö auttoi mutta nyt imuote on vähän parempi. Sen pitäisi herätellä vauvan luontaisia refleksejä ja me ollaan nyt oltu muutamana päivänä vähintään muutama tunti päivässä niin. Välillä koko päivä ja se kyllä tuntuu mukavalle. Suosittelen sitä ainakin kokeilemaan jonkin aikaa. Tsemppiä!
 
Syysmorsian, jos vauvan kielijänne on liian lyhyt, tulee kielenpäähän sellainen kuoppa. Ja se itse leikkaus toimenpide on nopea homma, ei pitäisi kuulema hirveästi edes sattua :)
 
Mulla kipuilee rinnat vieläkin ja edelleen sattuu kun vauva nappaa kiinni. Se menee kyllä heti ohitse. Mä oon tosi yllättyny kun näitä tuntemuksia on vieläkin vaikka kohta on menny jo kaks kuukautta.
 
Mä oon ollut siinä uskossa et se ekojen sekuntien herutusnappaus tuleekin aina sattumaan..vaikka ei sekään kyllä ihan niin kova sätky oo kuin alussa.
 
Kiitos vinkistä kolmenmamma! Täytyy kokeilla tuota ihokontaktia.
catti: Täytyykin tarkastella kieltä. Terveydenhoitaja sanoi, että kieli oli vähän sydämenmuotoinen (?).
 
Jos annatte vauvoillenne korviketta niin meneekö teidän vauvoilla maha kovalla siitä tai kakkaako harvemmin?

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
Kakkaa harvemmin! Alettiin syömään korviketta niin tulee kerran päivässä kakka vaippaan, ennenkun tuli varmaan 2-5 vaippaa..
 
Juu,mä oon huomannut saman. Aiemmin ennen kun jouduttiin alottaan lisämaidon antaminen niin kakkasi monta pienempää kakkaa päivässä. Nyt tulee yleensä yksi tooosi iso kakka päivässä. Taitaa sulaa hitaammin keinotekoinen maito kun äidinmaito.
 
Meillä eilen annettiin tytöllä korviketta niin että puolet sitä ja puolet omaa maitoa, reilu desi yhteensä jaettuna kolmeen annokseen niin pääsin itse käymään vähän elokuvissa. Kun meilläkin yleensä monta pientä kakkaa päivässä vaipassa mutta tänään vasta illalla tuli yksi todella iso kakka niin että vaipasta pursui yli :D ja koko päivä on piereskelty kauheasti niin arvelin että tämä voi varmaan johtua siitä korvikkeesta.

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
Olikohan se tämä ketju kun pohdittiin vauvan maitoannosten kokoa..Eilen meni pullosta pumpattua maitoa illalla tytölle jo 120 milliä!Ikää on kohta 8 viikkoa.Niin ne annokset vaan koko ajan kasvaa!
 
itu1 meillä meni yks ilta sellanen onkohan se 2dl(?) korvikepurkki ja poika on kuukauden ikäinen :D
 
Missä ajassa ne tuollaisia määriä syö? Kai siihen kuitenkin menee useampi syöttö, ettei sentään kerralla 2dl purkkia vetäise jossain 10 minuutissa?
 
Kyllä tuo melkein kerralla meni,isä antoi ensin 80 milliä mutta joutui lämmittämään lisää.Veikkaan että vauva syö illalla vähän enemmän kuin päivällä mut kyllä mulla yhdestä rinnastakin tulee pumpulla se 100ml jos on täynnä eli kai ne satsit vaan jo on aika suuria.Tyttö on mennyt yhdellä yösyötöllä jo pitkään joten hyvä vaan että syö tuhdimmin illalla. :)
 
Imettäessä syötöt taitaa meillä kestää 15-20 min,joskus pidempään.Pullosta toki saa hotkaistua vähän nopeammin.
 
Meillä syödään vain noin 5-10 minuuttia, yleensä vain 5 minuuttia.. Onkohan se ihan normaalia.. Tyttö ei vaan jaksa syödä kauempaa, tai ei maistu jos yrittää tarjota lisää. Ja rinnasta siis syö vain. Ja 5 viikkoa on ikää.
 
Takaisin
Top