Sairaalakassi

jep citrus ei ol onneks enää pitkää aikaa. oli pakko pitää ukolle puhuttelu sen käytöksestä taasen että ottais ennen ku aukoo päätä huomioon mun kunnon ku olin kerton oman voinnin mut se ei kuunnellu. inshaAllah paketit tulis mahollisimman pian että pääsee itellee pakkaamaa sen kassin.
 
Mä taidan olla malttamaton, kun viikonloppuna ajattelin ruveta pakkaamaan :D nyt rv 29+3 hhmm.. Olisin pakannu jo, mutta mieluisen kassin löytämiseen meni niiin kauan aikaa..
 
Täällä täytyy ensin hoitaa muutto pois alta ja sitten pääsee ensin laittamaan vauvan huonetta valmiiksi,tekemään viimeiset hankinnat ja pesemään vaatteet. Toivon pääseväni potilashotelliin, joten vauvakin tarvitsee omia vaatteita enemmän mukaan, samoin minä, joten pakkaamistakin on sitten enemmän :) Varmaan menee siis ihan äippäloman alkuun sairaalakassin pakkaaminen. Ilman tätä muuttoa meilläkin olisi varmaan aikoja sitten ollut vauvan huone valmiina ja kassi pakattuna :grin
 
Pakkaan varmaan vasta sen jälkeen, kun ollaan käyty sairaalan tutustumiskäynnillä eli äitiysloman ekalla viikolla. En tosin tiedä yhtään, mitä sinne kassiin kannattaa vaihtovaatteiden lisäksi pakata, mutta eiköhän tästäkin ketjusta ja muualta foorumilta saa hyviä vinkkejä. :)
 
Äitiyslomalla sitten ehtii pakata, viimeksi taisin laittaa 2 vk ennen laskettua aikaa ja hyvin ehti kun poju syntyi rv40+6 :)
 
Äippälomalla olen pakannut. Paitsi viimeksi pakkasin supistusten välillä, ennen kuin lähdettiin sairaalaan :)
 
Niinpä, mäkin aloin pakkaamaan viimeksi vasta silloin kun vedet meni, yllättäen 3vkoa ennen LAta. Tällä kertaa laitan KAIKEN valmiiks kuukautta ennen :) ja lopun aikaa odottelen ja teen muita kevyitä projekteja.. :)
 
Mä en taida pakata ollenkaan. Mitä sinne nyt laittais? Puhelin ja kamera sitten lähtiessä, lääkkeitä samoin ei voi etukäteen laittaa. Omat vaatteet on päällä, ehkä valkkaan samaan kasaan vauvan kotiutumisvaatteiden kanssa jotkut varavaatteet itselle kotiinlähtöä varten. En mä tarvinnut oikein mitään siellä viimeksikään? No, tietty ne hygieniatarvikkeet, mutta nekin joutaa sitten lähtiessä kai pakata? :wink Voihans e olla että mieli vielä muuttuu, mutta nyt tuntuu ettei tarvitse paljon pakkailla..
 
Mies voi tarvittaessa tuoda kaiken. Mä olen itse kotiutunut niissä vaatteissa missä olen lähtenytkin :)
 
Mä oon jo pakannu aikalailla kaikki. Mut eilen tajusin että mäkin haluun päästä Tampereella siihen potilashotelliin, koska tavallisia perhehuoneita ei ole sairaalassa. Potilashotellissa vauva tarvii omat vaatteet (ja mä), joten niitä mietin eilen. Miestäkin muistutin, että nappaa itelleen lähdön hetkellä vaihtovaatteet yms.

Mäkään en halua näin aikasin antaa pois käytöstä kunnon kasseja, joten mulla on hoitolaukussa (Adidaksen olkalaukku) hygieniatarvikkeet, naposteltavat, meikit ym. ja erikseen yhdessä muovikassissa omat vaatteet ja toisessa muovikassissa vauvan vaatteet. Siirrän sit vasta joulukuussa kunnon kangaskassiin, kun sillon ei varmasti enään reissata missään.

Mä ostin matkakoossa pesuaineet ja sellaset. Ja meikkejä mulla on kans niin paljon, että huonommat versiot pakkasin sairaalakassiin. (Ja toki pakkasin vaan perusjutut.) Vaatteistakin oli helppo valkata muutamat löysät ja mukavat, joita ei nyt loppuvuoteen käytä. Lääkepurkeista otin parin vuorokauden annokset tabletteja pikkupurkkiin.

Mä haluan että kassi on valmis aikasin, koska joskus poikkeustilanteessa lähtö sairaalaan tulee liian aikasin ja yllättäen. (Toki silloin tuskin pääsen potilashotelliin ja edes kotiudun vauvan kanssa...)
 
Muokattu viimeksi:
Tääl yks hirmu aikane, ku sairaalakassi jo pakattu. Aattelin, että mitäpä se haittaa, jos se on valmiina jo nyt. Ja kun koskaan ei tiiä mitä tapahtuu ja jos tuleekin äkkilähtö. Mie en oikein luota, että mies osais jälkikäteen tuoda oikeet tavarat. Oon varautunu kaikkeen mahdolliseen, joten laukun vieressä myös iso muovikassi ja pyyhe, joilla voi suojata auton penkin mahdollisen lapsiveden menon varalta. (Naurakaa vaan... laughing7 )
Esikoisen laukukin oon vieny valmiiks anopille. Tyttö siel kuitenkin hoidossa miun lääkärikäyntien aikana, ni silloinkin voi varavaatetta tarvita. Itel jotenkin mukavampi olo, ku on varautunu yhteen jos toiseen asiaan etukäteen, ni ei tartte tositilanteessa enää stressata.
Tuossa laskeskelin, että 38 vkoa tulee täyteen 21.11. ja jos vauva kovin iso, ni sitä tiiä alkavatko sillo jo käynnistelee synnytystä. Puhe kun oli ettei päästetä 4 kiloiseksi. Ihanaa, ku aika vaan vähenee ja piakkoin saapi vauvan syliin. :Heartpink
 
Mä myös tännää pakkailin sairaalakassia jo vähän valamiiks, omat vaatteet + muut tykötarpeet vielä osittain puuttuu, mut muute alakaa olla kassi valmiina lähtöön :)
 
Jotenkin aika on mennyt niin vauhdilla etten edes ole vielä ajatellut koko sairaalakassia o_O Hyvähän se olisi tietysti ovenpieleen valmiiksi laittaa, koska kuten täällä edellisetkin mainitsi niin eihän sitä koskaan tiedä koska lähtö tulee. Saapahan ainakin mielenrauhan että sekin asia on hoidettu :)
 
ens viikolla alkaa varmaa hiljallee itellä kassin pakkaaminen. äippä laitto paketin maanantaina tulemaa ni saan omat vaatteet ja sit syötävät ainaki laitettua valmiiks sillai että saan käteväst ne paikkaa mistä löydän. neidin vaatteet laittaa sit ku on saanu ne ensin inshaAllah.
 
en oo pakannut, mutta valikoinut moneen erikertaan, mitä vaatteita pakkaan vauvalle mukaan, hyvä syy näplätä niitä pikkuruisia vaatteita :love7 ai vitsi että nuo vaatteet onkin niin suloisia! mie vallan romahan :love017
 
niih...pitäisköhän sitä alkaa pikkuhiljaa miettimään mistä vauvalle vaatteita saati muita tavaroita... jotenki tuntuu tuo n.9vkoa vielä niin kaukaiselta pitkältä ajalta..

minä en oo ikinä pakannu sairaala kassia koska mies lähtee kuitenkin synnytyksen jälkeen kotiin nukkumaan tai ainakin käymään niin hän tuo sitten tullessaan kaiken mitä muistan tekstariin kirjottaa..eipähän tarvi ite ressaa koko "kassista"...
 
fd4ecbe7-1a65-4759-a4eb-971d265254dd_zps1ae67f8b.jpg


Tuossa on mulla uus tulokkaan vaatteet valmiina kotiin tuloon.
Omat ovat vielä miettimättä ja muut tarvittavatkin sairaalaan. Varmaan tässä viikon sisällä mietin ne, että ovat valmiina.
 
Takaisin
Top