Oireet plussan jälkeen? Milloin alkoi pahoinvointi?

Pahoinvointi alkoi rv 6 ja kesti sen kolme viikkoa aivan kamalana, siitä se sitten alkoi helpottaa. Mutta edelleen jotkin hajut saa oksennuksen suuhun.. Ja kova nälkä jos yllättää niin alkaa helposti yökkäily..
 
Mulla ollu pahoinvointia nyt neljä päivää... Ja plussan sain eilen... Omilla laskuilla olisin vasta 3+5 Mutta jo viikon on ollu voimakkaat raskaus oireet, kuten kovaa rintakipua, oksentelu aamupäivisin ja nyt parina päivänä mahassa vihlasuja jumpatessa. (Itse epäilen kiinnityskivuiks tai sit kohtu ei tykkää venyttävistä liikkeistä.)

Kahdessa edellisessä raskaudessa ei ollu mitään..
 
Täällä pieniä oireita havaittavissa ja 4+6 menossa :) Tänää iski ensimmäinen päänsärky "kohtaus" ja ei millää saanu taltutettua... töissä kun olin, otin särkylääkettä. Selvitin että voi raskauden aikana ottaa, mutta ei suositella jatkuvasti nappailtavaksi. Tuntu että se aiheutti jopa hetkellistä rajumpaa pahaa-oloa! Lievää etomista tuon tuosta on, joku puhu matkapahoinvoinnista ja se kuvailee ehkä parhaiten oloa. Tissit hellät/herkät ja turvonneet. Alavatsassa erinnäisiä tuntemuksia, milloin mitäkin :grin
 
Mulla oli pahoinvointia tai ehkä ennemmin kuvottava olo viikolla viisi-kuusi lähinnä iltaisin ja sitten loppui kokonaan. :)
 
Mulla tuli kaksi viivaa testissä sunnuntaina 20.4.2014. Tein varmuuden vuoksi 2 testiä :) ja molemmissa oli kaksi viivaa, eli plussaa eli raskaana! MItään oireita ei ole vielä ilmaantunut, paitsi se, että menkat eivät tulleet ajallaan 19.4.2014. Nyt sitten luulen olevani raskaana ja odottelen kauhulla oireita. Huomenna soitan neuvolaan ja varaan ajan ensikäynnille varmaankin. OIen siis ensimmäistä kertaa elämässäni raskaana, kuten varmaan kirjoituksestani tuleekin ilmi. Jännittää tosi paljon!
 
Paljon onnea Oodri!:) Mullakin tuli viime viikolla kaksi viivaa testiin. Tein itsekin usemman testin, koska en ollut uskoa todeksi! Mulla LA 01.01.2015

Mullakaan ei ole vielä muita oireita paitsi tuo menkkojen poisjäänti. Pitäisi ehkä osata iloita oireettomuudesta, mutta tavallaan niitä vähän odottaa, niin saisi lisää varmoja merkkejä siitä, että kyllä tämä nyt vaan on totta.. :)
 
Mulla ei ole vieläkään minkäälaista pahoinvointia ja rv7 alkaa huomenna. En todellakaan kaipaa oksentamista, muttaa ihmetyttää nämä vähäiset oireet, kun on kuullut alkuraskauden oireista kauhujuttuja. Mulla on rinnat vähän arat ja väsymys on aika kova töiden jälkeen, nukun aina 2h päikkärit. Muuten ei yhtään mitään oirehdintaa. Onko muilla samanlainen tilanne?
 
Oodri, ole huoleti! :) Mulla ei ekassa raskaudessa ollut juuri mitään oireita alkuraskaudessa. Pahoivointia ei ollut missään vaiheessa! Ei kertaakaan!! Enkä mä sitä tosiaan kaivannutkaan! Kaikki aina puhuu pahoinvoinnista raskauden yhteydessä... mutta ei se ole kovinkaan yleistä, paitsi jossain jenkkileffoissa! :p Sitten kun raskaus eteni tyyliin yli puolen välin niin tuli verta vuotavat ikenet, ummetusta, peräpukamia, närästystä jne. Niin ja minähän synnytin oikein ihanan tytön, just laskettuna päivänä :Heartred

Nyt mulla menossa rv 6+0 eikä tälläkään kertaa juuri mitään raskausoireita :) En ole nytkään yhtään huolissani :) Mä aattelen vaan niin että mulle raskaus sopii hyvin :Heartred Kroppa tietää ja sopeutuu, eikä turhaan "taistele" vastaan :)
 
Plussatestin tein viikolla 5+0. Sen jälkeen alkoikin etova olo, ja pari päivää ajattelin että oireet on vaan mun pään sisällä koska olin just plussannu. Nyt neljän päivän jälkeen ja huonon olon voimistuessa alan uskoa että kyllä tässä nyt ihan siitä itsestään on kysymys...

Esikoisen kohdalla alkoi ensin huono olo, ei maistunu enää rööki eikä kahvi ja siitä osasin laskee 1+1 ja tein testin, viikkoja oli silloin muistaakseni just vajaa 6 eli samaa kaavaa toistetaan jälleen. Esikoista odottaessa olin todella huonovointinen ja pikkuhiljaa tippui eri ruokia pois syömäkelpoisista.. Viikolla 9 makasinkin jo tiputuksessa kun ei enää mikään pysynyt sisällä. Sitten se loppui, pikkuhiljaa varmaan siinä ennen 20 viikkoa. Vähän aikaa oli ihanaa autuutta vauvamasuaikaa, kunnes alkoi se loppuraskaus joka oli ihan helvettiä, mutta se onkin toinen tarina se.

Jännittää ihan hirveesti että miten nyt käy, mutta eipä taida auttaa muuta kuin odotella. Kerrottakoon vielä että esikoinen on siis tyttö, ja sitähän sanotaan että tyttöä odottaessa sitä kuulemma on huonovointisempi...
 
Menkat jäi pois maanantaina ja pääsin testaamaan vasta keskiviikkona. Sitä ennen olin todella väsynyt iltaisin ja aamulla heräsin aikaisin enkä saanut unta. Lisäksi hengästyin tosi helposti. Tuo outo unirytmi varsinkin sai epäilemään että oisin raskaana. Lisäksi mulla tulee normaalisti tuhruvuotoa ennen menkkoja. Sitä tuli tälläkin kertaa, mutta se hiipui pois. Pahoinvointia ei ole ollut ja nyt jo viikkoja 13. :smiley-bounce012
 
Plussan tein vajaa viikko sitten enkä oo varma viikoista, kun kerkes olee vaan yhet menkat kierukan poiston jälkeen, mutta veikkaisin rv 5. Oireina kauhee väsymys ja alavatsakivut. Nyt on rintojakin ruvennu vähän aristaa. Esikoisen kanssa oli rintojen arkuus ja jäätävä pahoinvointi n. viikosta 8-17. Oli siis niin kauheeta, että toivon ettei nyt tulis. Sais tulla mitä tahansa muuta muttei sitä oksenteluu 24/7.
 
Plussan tein rv 4+5. Samana päivänä oli alkanut hieman kuvottava olo ja siitä se onkin pahentunut päivä kerrallaan. Viikon verran on ollut menkkamaista kipua välillä, ei vuotoja. Rinnat, etenkin nännit kipeenä, pissalle saa herätä yöllä joka ei todellakaan ole normaalia mulle. Hajuaisti on selvästi herkistynyt, muutenkin tuntuu olevan lähes kaikki oireet.

Nyt rv 5+1 ja toivotaan vaan, että masuasukki pysyy kyydissä mukana loppuunasti. :)
 
Apua! Onko normaalia että nousee lämpöä ja kauhea ripuli? Lämpöä nyt 37,6. Ihan sama mitä syön tai juon, se tulee vetenä pihalle. Nyt viikkoja 4+6. Maha ollu sekaisin jo useamman päivän, tänään kirjaimellisesti räjähti.
 
Oon lukenut, että raskaus voi nostaa lämpöä. Mutta seuraile nyt ettei ole ihan mahatautia.
 
Mulla on ainakin tällä hetkellä rintojen arkuus, ja karkit(kaikki makea) ällöttää. Tupakan polttaminen saa oksentamaan. (Poltin aikasemmin nyt en polta enään a. Raskaana ja se saa minut oksentamaan) ei muita. Et aika vähäisillä oireilla mennään :)
 
nyt rv 8+2 eikä vieläkään pahoinvointia. Rinnat aristaa ja kauhea väsymys kylläkin. Lisäksi ummetusta.. Kaikille ei tule pahoinvointia.
 
Rv 15 eikä ole pahemmin oloja ollut.
Mitä nyt Kyproksella ollessa syyskuussa oli, mutta se kuumuus varmaan vaikutti.
 
Olkaa onnellisia jos ei oo pahoinvointia. Mä vihaan ja pelkään oksentamista. EIlen olin tipassa. Muita oireita ollu pieni lämpö, ummetus, väsymys, rintojen (varsinkin nännien) arkuus ja turvotus. Oireet alko ennen plussaa, plussasin 3+6 ja pahoinvointi alko 6+0.
 
Takaisin
Top