Clomifen kokemuksia?

voi ei :S mä käyn ihan kunnallisessa, siellä on tosi hyvä lääkäri !

saas nähä miten perse kestää näitä lääkkeitä ja lääkäri käyntejä. mulla ei olisi ikinä varaa mennä yksityiselle :S
mulla on noiden clomien lisäksi primolut nor.

voi ei hikoilu ei ole kivaa :D toivotaan et sulla jäisi siihen noi oireet :) mä kerron huomenna sitte mun tuntemuksia :wink :D
 
Mua ei huolittu kunnalliselle.. tyksii tullu joskus joku bmi raja ja mä ylitin sen ni ei tuu apuja.. teroja sillon määräsivät kiertoihin ja lykkyä pyttyy et kyl se sielt sit tulee ku laihdutat. Noh mähä laihdutin eikä siltikää mtn tapahtunu. Soitin nyt myöhemmin aikaa ja totesivat et ei he voi auttaa. Kiva! Nyt sit ei pahemmi jää palkasta rahaa muuhu ku laskuihin, lääkkeisiin ja lääkäriin.. ruokahommat yms joutuu nyt mies kustantaa hetkellisesti... totesin vaan että muuta vaihtoehtoo ei ole ja onneks löysin suht edullisen ja ihanan gynen kaverin suosittelemana :) hänki hieman ihmetteli asiaa, mut tiesi kyseisen lääkärin ja sano vaan että en ole ainoa kenet se passittaa kynnykseltä suurin piirtein kotiin.

Mut onneks siellä teillä toimii kunnallisellakin hyvin :) ja tsemppiä ! Mitä eroo sil primolut nor:illa ja terolutilla on?
 
Primot ja terot aivan samankaltaisia, taisi ehkä olla niin, että toinen vähän vahvempi.

Lekurikäynneistä ja lääkkeistä kela maksaa osuutensa kun kelakatto täynnä. Tosin huomasin yllätyksekseni ettei esim clomit kuulu korvattaviin lainkaan.
 
kettuli: jaksan kyllä päivästä toiseen ihmetellä sitä kun ihmisiä käännytetään ovelta ulos. Mehän maksetaan verojakin siksi että päästäisiin kunnan terveyspalveluja käyttämään.. se on aina yhtä surullista kuultavaa :sad001.. hmmm..
joo meillä kyllä ihan toistaiseksi hyvin toiminut ja olen erittäin tyytyväinen kyseiseen lääkäriin !

en osaa kyllä vastata siihen mitä erilaista niissä on, ei ole mitään käsitystä, mutta TK taisikin jo kertoa :)

TK; joo kela ei korvaa clomeja eikö primoja... eli kaikki menee 100% omasta pussista. todella tyhmää.. enhän mä itse ole tätä pco:ta aiheuttanut itse vaan ihan samanlainen sairaus kuin muutkin.
 
Niinku TK tossa sanokin ni onneks noista gynekäynneist saa kela korvaukset :) ja harmittaa kyl et noist lääkkeist ei saa korvausta.. nyt vaa lippu korkeelle et tärppäis nopeesti ni kukkarokin kiittää :)
 
Meillä hoitoihin lekurikäynteineen sekä lääkkeineen meni approx tonni, tämä julkisella ja minusta suht ok summa. Onneksi laitavat vielä laskulla ja joka kerran jälkeen erikseen, ei tunnu niin kovalta summalta. Lääkkeiden hinta kyllä jaksaa edelleen ihmetyttää!
Primot vs terot kysyin joltain lekurilta kun toinen määräsi toista ja mulla edelleen toisia löytyi kotoa, käski käyttää pois kun ei niin suurta eroavaisuutta ole.
 
Nyt täytyy kysyä onko mulla ollut samankaltaisia oireita joskus clomien kanssa? Eli sairaanloista turvotusta?

Täällä menossa kp30. Muutaman päivän ollut vahvoja tuntemuksia että menkat olis alkamassa. Ja arvelin että tuo turvotuskin siitä johtuisi, mutta tämä vaan pahenee koko ajan. Ei oo ikinä ennen näin pahana ollut. Näyttää todellakin kuin olisin viimeisilläni raskaana ja olo on erittäin tukala.

Lisättäköön vielä että clomit siis ensimmäistä kiertoa menossa, annostuksella yksi tabletti kierron päivinä 3 - 7.
 
moiks :)

kettuli mikä on fiilis ?? ja onko tullut lisää oireita ?

mulla on nyt tänään 3 päivä ja 3 tabletti ja voin sanoa että olen ybersuperhyper väsynyt, voisin nukkua koko ajan ja tauotta. toinen oire minkä huomasin on päänsärky.... saas nähdä miten jatkuu..

jemmu83 en ole ainakaan itselläni huomannut turvotusta vielä....
 
Jemmu: mulla letrot, mutta siis vastaava... Kahdessa ekassa kierrossa järkky turvotus, nyt maltillisempi kun annostusta pienennetty ja oon liikkunutkin enemmän. Mulla siis ihan nousi painokin 3-4kg, nyt oon saanu jo alaspäin. Töissä työkaveri kysy oonko raskaana, kiitos sen turvotuksen.
 
Minä saan kiittää puhtaasti clomeja tästä raskautumisesta! Ilman clomeja ei tapahtunut ovulaatiota. Clomien kanssa tilanne muuttui.

1.Onko tullut haittavaikutuksia lääkkeen ottamisen jälkeen ja jos on niin millaisia?
- mulla lähti aika paljon hiuksia. Ei siis kaljuiksi kohdiksi asti, mutta sen verran, että jo säikähdin.
- Lisäksi ikenet olivat herkät ja helposti vuosivat verta..

2.Ne joille on määrätty 2tbl/pvä, oletteko ottaneet yhdellä kerralla vai aamulla ja illalla?

3.Kuinka kauan teillä on raskautumiseen mennyt näillä lääkkeillä?
- 2 kiertoa. Kaksi kuuria. Molemmista "tärppi". Eka meni kesken. Toinen nyt rv 8+2

4.Muita clomifen aiheisia juttuja lukiessani törmäsin aika paljon monikkoraskaus riskiin, eli onko täällä kellään sattunut kohdalle monikkoraskauksia? :)
- Ekan kuurin aikana kypsyi kaksi munarakkulaa. Lääkäri totesi, että on mahdollisuus kaksoisraskauteen, mutta ei mikään suuri mahdollisuus kuitenkaan.

5.Minkä takia juuri teille on tämä lääke määrätty?
- Epäsäännöllinen kuukautiskierto (vaihteli 28-45 pv:n välillä, ovulaation uupuminen, nämä kaikki pääosin pcos:stä johtuvia).
 
Hyppään mukaan tähän ketjuun. Lääkäri määräsi seuraavasta kierrosta clomit 5.-9. kiertopäivinä 1tbl. Odotukset on nyt kovat, ehkä turhankin kovat. Mulla siis pco:maiset munasarjat. Miestä ei ole vielä tutkittu, mutta tarkoitus olisi, että omakustanteisesti ensi kuun alussa mies kävisi simppatestissäkin.

Historiassa yksi luomuraskaus, mutta päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon rv 18+6. Diagnoosina Turnerin syndrooma sikiöllä. Nyt sitten 10 kiertoa mennyt eikä ole tärpännyt.
 
marikata täällä oli yksi en nyt nimimerkkiä muista joka oli clomeilla saanut kakkosraskauden :) sehän tässä vähä jännittää :D

mulla on nyt menossa kp8/27-31 ja 1tbl/pv kierron 5-9 pv...

oireina joo oon huomannut nyt väsymyksen ja "kireät" munasarjat. ..

oon kuullut et monella tärpännyt 1-3 kierrolla :) ois aika ihana joululahja :Heartred
 
Lume, ei kannata kuitenkaan liikaa innostua. Tai pitää olla toivoa, mutta pieni varovaisuus ei ole pahasta (ettei sitten tipahda liian korkealta ja liian kovaa. Kokemusta on... ). Meillä lääkäri painotti erittäin paljon, että on harvinaista, että ekalla kierrolla tärppää. Mutta tärkeintä on se, että näkee toimiiko hoito :)
 
Gyne joka mulle määräsi nuo clomit on väestöliitolla lapsettomuuslääkärinä. Sanoi, että on pian 20 vuotta hoitanut lapsettomia pareja ja koko sinä aikana kaikista määräämistään clomiraskauksista on vain 2 ollut tuplaraskauksia. Sanoi, että suurempi riski on luonnollisesti saaha kaksoset kuin clomeilla.
 
Missä vaiheessa kiertoa yrittävät nyt menevät ja mitä oireita?

Nyt meneillään kp 24 /28-35. Mulla etova olo heti jos verensokeri hieman laskee, maha on turvoksissa, väsymystä ja pissalla ravaan jatkuvasti..

Testata aattelin vasta ens viikon loppu puolella jos ei menkat sitä ennen ala :)
 
Mulla kans eka kierto clomeilla, mutta mitään seuranta hommia mulla ei ole :/ ovistestiin sain hymynaaman kp 16 ja kp 17.
Niin paljon pyörii ajatuksia päässä, että oksat pois.. Onneks täällä on vertaistukea, ketkä ainakin ymmärtää näitä hulluja ajatuksia :)
 
Juu, mä niitä kaksosia täällä kasvattelen clomien ansiosta :) Meillä ei tosiaan oo suvuissa niitä yhtään ja mäkin ajattelin että no eihän ne nyt varmaan omalle kohdalle ainakaan napsahda..mutta kuinkas sitten kävikään :D Ja vielä ekasta kierrosta kun clomeja söin. Sunnuntaina kuultiin sydänäänetkin jo mun kotidopplerilla :) Viikkoja siis nyt 10+5.

Joten vannomatta paras, kyllä näitä tuplaraskauksiakin saattaa clomeilla tulla :wink Tsemppiä kaikille yrittäjille, toivottavasti teillä kaikilla pian tärppää! :)
 
Takaisin
Top