Monilapsisia perheitä

MariQ

Sukkela juttelija
Heips,en löytänyt täältä ketjua jossa juteltaisi monen lapsen perheistä ihan elävän elämän näkökulmasta.
Vierastan sanaa suurperhe,se kuulostaa niin...no en pidä.
Minä olen monilapsinen,onko muita??
Mitä kuuluu ja kuka käskee?
 
Hei.
Meillä on yksi yhteinen lapsi nykyisen miehen kanssa, edellisestä suhteesta kaksi poikaa (8v ja 5v) ja tämä yhteinenkin on poika (1v8kk) ja sitten meidän perheeseemme kuuluu miehen tyttö (7v)
Meillä ensin minä käsken ja jos ei tottele niin mieheni sanoo kuuluvalla äänellä
ja välillä ei tunnu mikään toimivat, mutta luulen et pojilla on valikoiva kuulo, niin kuin tytölläkin

Minkälainen perhe teillä on?
 
moi Jonna!Täällä asustelee 5 muksuu mun edellisistä elämistä ja yks yhteinen,kohta 3-vuotias jo.
Meidän huushollista voisi kiteuyttää et "joukossa tyhmyys tiivityy".Ongelmana meillä se,kun täällä ei ole tilaa eli omaa rauhaa,omaa huonetta kuin vanhimmalle.Pienin nukkuu meijän kanssa ja neljällä on huoneet sisaruksen kanssa.Pienimmälle laitettu leikkitila yläaulaan,mutta eihän se kiinnosta kun vanhemmilla on kivempia juttuja esim pikku legoja.
 
Heips. Meillä näin kesän kunniaksi on ens viikolla miehen kolme poikaa (11,9 ja 8v) mun 2 poikaa (11 ja 8v) plus meidän yhteinen poitsu 2v ja miehen vanhemmat lapset (19 ja 20v) käymässä kanssa välillä. Ja elokuussa syntyy viel pikku prinsessa o_O Onneks tää on vaan poikkeus tila et kaikki on samaa aikaa. Normaalisti meillä asuu vaan miehen yks poika ja yhteinen poika. Mun pojat on viikon meillä ja viikon isällään.. meniks tarpeeks monimutkaiseksi :)
 
Heippa! Meillä asustaa 5 lasta samankaton alla, mun 15.v poika ja sitten meidän yhteiset 7.v ja 1,5v pojat sekä 6.v ja 3.v työt joten vilinää ja vilskettä riittää... ja useinkin noita leikeistä tulleita riitoja joita selvitellää, täällä vanhimmalla huone ulkorakennuksessa, toisiks vanhemalla omahuone, tytöillä yhteinen huone ja nuorin vielä nukkuu omassa huoneessa, me siirrettiin oma sänky olkkariin niin saadaan sit rauhassa liikkuu ja katella telkkaa myöhemmin illalla kun ennen oltiin samassa huoneessa nuorimman kanssa nukkumassa.
 
Meillä 4 lasta joista 2 edellisestä liitosta, mutta olivat niin pieniä, kun "pakka meni uusiksi" niin eivät juuri porukasta erotu. 3 alakouluikäistä poikaa ja tämän vuoden prinsessa. Vilskettä riittää vaikka isommat 11 ja 12 on jo kivasti rauhoittuneet. 8v. tuntuu seonneen kuopuksen paikan menettämisestä, mutta onneksi sisko on niin kovin rakas eikä saa "osumaa" kipuilusta. Äiti on tietenkin tulilinjalla, kun tunteista puhutaan :dead:
 
Täällä 11. Lasta, kaikki yhteisiä saman miehen kanssa. Kotona asuu 9, 2 aikuista lasta jo omillaan:) ääntä riittää, menoa ja meininkiä eikä todellakaan neliöt tai huoneet riitä! Mutta mikäs sen ihanempaa kun lapsia ja rakkautta paljon!
 
Neljä lasta ompi. Ihan ehdotonta sopuisuuden ja tärkeän oman rauhan ja omien kavereide takaamiseksi on että lapsilla/nuorilla on oma huone. Ja tietenkin vanhemmilla!
Onhan se elämä tapahtumarikasta ja äänekästäkin mutta se on just perhe elämää! Siitä nautin kuten koko äitiydestä joka on elämän suola.
 
Takaisin
Top