Raskaaksi 2014

Nuuhku oliko testissä plussaa tai haaleaata ennen menkkoja? Itse voin henk. Sanoa et menkat mulla menny sekaisin, kun on ollut stressiä. Esim häiden aikaana, päättötyön aikana, ramadan kuukausina ja viimex kun olin ulkomailla 7kk työmatkalla ja ympäristö oli uutta ja stressaavaa niin oli ihme vuotoja välissä ja kierto lyheni 3-6 pvä. Eli voisin kuvitella et olisiko sullakin hormonaaliset taikka kuumeilusta johtuvaa/stressistä johtuvaa??? ❤️❤️❤️
Maashallah Gatusa lampaasta. Lähetä meille kuva söpöliinistä sit.

Voimia sulle lucky!!! ❤️❤️❤️
Tervetuloa uusille! :wink
 
Lucky; mulle sanottiin ihan samaa lugesta että estää menkkojen alkamisen ja r-testi tehdä 14 vrk ovulaatiosta ja jos nega niin lopettaa luge. Niinku aiemminki kirjoittelin niin lugen lopetuksesta meni mulla reilu viikko ennenku alko menkat. Useimmilla alkaa kuulemma noin 3-5 vrk kuluessa.
 
Niin ei kai mikään oo mahdotonta.. Tosin epäilen että olisi noin meikäläisellä koska onhan tää nyt ensimäinen kerta kun näin tulee kp 13-15.. Siis ei oo koskaan ennen tullut keskellä kiertoo näin voimakasta vuotoa. Ja muutenkin koko vuotoon ihan ihmeellinen vaikka yhtä runsasta kuin kuukautisten aikaan mutta loppuu ja alkaa uudestaan sekä vuoto itsessään on mun mielestä erillaista kun kuukautisissa... Jotenkin paljon limasempaa.. Ja en siis saanut ennen niitä niukkia menkkoja mitään testiin.. Mutta nyt ennen näitä "menkkoja" siis tuli tuo haillakka viiva.. Noh ehkä täytyy lopettaa tää pähkäily ja odottaa että vuoto loppuu kokonaan ja jos tulee kipuja niin sit vaatia aikaa sinne terkkariin tai neuvolaan.
Voihan olla että mulla on myötätunto juoksut ton koiran kans :D
 
Hei Nuuhku, hyvä kun sanoit! Mä alotin geelit kans viime menkkojen jälkeen, voiskohan tää mun ihmevuoto johtua niistä! ei mulla tullut mieleenkään, kun en oo viikkoon muistanut syödä niitä... Pitääkin googlettaa!
 
Jellis löysitkö mitään? Yritin kyllä googlettaa mut löysin tasan yhden keskustelun jossa joku oli popsinut noita ja menkatalkoi suht samoihin aikoikihin kun pitikin mutta ilmeisesti ollut pitkittynyt vuoto... Ainoastaan yks oli kommentoinut asiaan että niiden ei muka pitäisi vaikuttaa kierron pitkittymiseen.. Mut mä vähän epäilen.. Jos niitä säännöllisesti syö niin kai ne yrittää pikku hiljaa saada kiertoa kuntoon? Vai oonko nyt ihan hakoteillä?

Mitä pitäis tehdä? Jatkaa syömistä vai jättää kokonaan pois?
 
En mäkään löytänyt mitään viisasta! Ajattelin ny pitää taukoa ja kattoa mitä tapahtuu ja jatkaa kokeeksi sitten myöhemmin. Nyt on vuoto lisääntyny ja ihan kirkasta verta. Perusmenkkakipua. Mikä ihme siellä vuotaa ku ei tosiaan missään vaiheessa normaalia kkvuotoa :sad001
 
Yhtä ihmiskoetta koko homma. Mie jatkan kans napsimista, saa nähdä miten käy :grin

Eilen oli kunnon ovisoireet. Limat, menkkamaiset kivut, alaselkä kipeä ja kohdunnapukka pehmeä, auki ja ylhäällä. Jos vaikka tänään saisi sen ovisplussan testiin...
 
Jep tää on kyllä just sitä larissa! Taitaa olla meikäläiselle vaan helpompi jättää koko vauvanteko touhu taka-alalle.. Nyt meinaan iskee kyllöä totallinen henkinen väsymys.. Katotaan joks joskus napsahtaa... Ja jos ei niin ei sitten. Onhan meillä jo tuo ihana pieni tyttö! Ja olen erittäin kiitollinen siittä! :Heartred
 
nuuhku: tää on kyl todella raskasta, sillä minäkin jätin yrityksen hetkiseksi.. Nyt aloitettiin uudelleen, mut nyt jos ei oikeesti tärppää niin yritän soitella sitten terveyskeskukseen. Täti on varmasti tulossa, sillä jälleen pahantuulisuus tuli takaisin. :sad001

Nyt tultiin maalle anopin ja appiukon luo, niin hetkeks unohtui tää homma.
 
Syvä huokaus ja aloitetaan..

Pahoittelen nyt jo etukäteen pelkän omanapailun.

Eli lapsettomuuspolilla käynti ei rikastuttanut tiedoillaan yhtään. Kilpparit ok, eikä kromosomeissa mitään. Passitettiin vielä verikokeisiin missä testataan hyytymistekijät, kilpparin vasta-aineet ja mitä muita siinä nyt olikaan. Sisätutkimuksissa selvisi, että munasarjat mahdollisesti laiskistuneet (?) mutta kuitenkin raskaudun, joten sen ei pitäisi olla ongelma.

Täytyy sanoa että en olisi ikinä uskonut, että tälläistä tulee sattumaan omalle kohdalle. Ei tän kuulunut mennä näin, että ensin raskaudutaan, sitten koetaan keskenmenoja ja sitten ollaankin lapsettomuushoidoissa, mikä tuntuu niin uskomattomalta. Mulla kuuluis olla tällä hetkellä 2,5 vuotias vilkas pieni kotona, joka raastaa mun hermojani... :sad001

Puhuttiin just miehen kanssa, että nyt laitetaan tää touhu jäihin vähäks aikaa ja palataan vauvaprojektiin myöhemmin. Ahdistaa, suututtaa ja väsyttää tällä hetkellä koko homma. Niin paljon toivoa voi hävitä pienessä hetkessä.

Taustailen täällä teitä kyllä ja jännäilen teidän puolesta, toivon kaikille plussatuulia ja parempaa onnea :Heartbigred ja kiitos kaikille hirveästi tsempeistä ja tuesta.
Erityiskiitos Gatusalle, sä loit mulle toivoa kertomalla sun kokemuksista ja kuitenkin sua on onnistanut kaikkien niiden kokemusten jälkeen. Toivottavasti saat pikkuneidin terveenä kotiin :Heartpink

Anskunen on puhunut ja siirtyy taustailemaan :greet025
 
anskunen jaksamista ja tsemppiä, ei lääkärit sit antanu mitää laiskistuneita munasarjoi aktivoimaan, outoa. eipä mitään mielelläni jaan mun tarinan jos se luo toivoa jollekin, kiitos tsempistä. inshaAllah tämä tauko tekee teille hyvää ja saisitteki yllärin kuten me saatiin keväällä. kertoilehan välillä kuulumisia kuitenkin etten liikaa huolestu.
 
Lucky, on sul sit annettu puuttelliset ohjeet :/ tuo mitä myyh sanoi nuista lugeista ni on se varmaan oikein ohje mitä on, 14dpo se testi ja jos nega ni lopettaa luget. Nyt ku lopetat ni ei välttis ala ihan 4päivän sisällä, et voi mennä viikkokin kuten myyh mainitsi et hällä menny :) tsemppiä!

Nuuhku, tosi erikoista. Periaatteessa vuotoon ja kuukautiskiertoon voi vaikuttaa vuorokausirytmin muuttuminen, muutokset ruokavaliossa/liikunnassa, stressi ymymym, joten miksei joku geleekin. En oo tarkemmin tutustunut mut jos vaikuttaa hormonitoimintaan ni toki sit sitä kautta voi näkyä vaikutus noin. Mut jos vuoto jatkuu pitkään, kävisin lääkärillä sinuna tarkastuttaan ettei oo kyse mistään tulehduksesta tmv :)
 
Kiitokset tervetulotoivotuksista! :)

Osaisikohan joku vähän kauemmin yritellyt kertoa mistä mahtaa olla kyse. Tuolla jo kirjoittelin toisessa osiossa että mistä mahtaa olla kyse, kun "kuukautiset" tosiaan alkoi viikkoa etuajassa, koskaan ei ole näin käynyt. Vuotoa tuli sen päivän pari, rfsun liuskoilla tuli haamuja. Nyt on vuoto loppunut, huonoa oloa, ruoka ei maistu ja painon tunne vatsassa. Tuo painon tunne tuntuu samalta kuin kysta munasarjassa joka mulla oli viime vuoden puolella.

En yhtään tiedä mitä tässä pitäisi ajatella, mitkä nämä oudot välimenkat oli ja miksi tuli haamuja ja mikä tämä kuvotusolo on. Oon niin ihmeissäni kroppani kanssa että googlettelen jo ties mitä vaihtoehtoja....
 
Aruki kysehän voi olla monista asioista. Nyt jos ensimmäiseksi mietit lähinnä raskautta,niin yritä vaikka parin päivän päästä, jos vuoto on loppunut, niin ottaa raskaustesti!
Täällä on ollut paljon nyt noita vuotohöiriöitä ja kummallisia tuntemuksia. Eli et ole yksin :wink
 
Tervetuloa mukaan munkin puolesta Aruki! :) Pahoittelut epämääräisitä vuodoista :sad001 Ootko muita testejä käyttänyt kuin rfsu:ta? Juuri tuolla aiemmin kertoilin miten ihmiset ovat niillä saaneet virheellisiä haamuja :sad001 Ootteko miten pitkään yrittäneet ja oliko hormonaalinen ehkäisy käytössä aiemmin? Pillereiden tai muiden hormonien jälkeen saattaa olla epämääräisiä kiertoja pidemmänkin aikaa.

Voimia ja halauksia Anskunen!

Lucky, hitto mikä tilanne! Suututtaa ettei sua kunnolla ole ohjeistettu ja olet sen takia joutunut olemaan epätietoisuudessa! :mad:

Jellis ja nuuhku, millaisella annostuksella olette syöneet tota gelee royalea? Itse olen nyt pari viikkoa syönyt 1 per päivä. Googlettelin ja tein salapoliisityötä, että voiko noi tabut vaikuttaa vuotoon ja aika monesta paikasta luin ihmisten kokemuksia (suomeksi ja englanniksi) siitä, että aiheuttaa vuotohäiriöitä. Jossakin luki, että suositeltaisiin käytettäväksi vaan kierron alusta ovikseen asti! Itse siis lopetan kunhan oviksen tikutan ja jatkan taas jos se seuraava kierto tulee.
 
Muokattu viimeksi:
tervetuloa aruki toivottavasti saat pian tilanteeseen selvyyden :)

kohta ukko hakee mein lambin ja muistin just et millokoha mein kauan sit ostamat kanat on tulossa ku ukko osti kesällä 2 kanaa mut niitä ei ol tuotu vielä. meil on koht farmi täällä :) täällä terveyskeskukset on kii ku ovat lakossa ja mulla lääkkeet loppu!!! siis uskomatonta että täällä ei terveyspalvelut pelaa ei sit millään, ollu koko viikon ja aikovat jatkaa viikonlopun vielä, mul menee hermot!!! eli diabeetikot, radista tms kärsivät ja raskaanaolevat jotka tarttee tukilääkityksen ei saa niitä koska terveyskeskukset on kiinni, ainoastaa yliopistollinen sairaala toimii ja sieltä ei anneta lääkkeitä.
 
Takaisin
Top