Clomifen kokemuksia?

Toivottavasti tasaantuu jos joutuu pitempään syömään nuita. Mietin tänään siirtää tabletin ottamisen iltaan, jos se helpottaisi yhtään...
 
6 kiertoa putkeen on kaiketi maksimi mitä clomeja voi napsia. Ja mulla lekuri suositteli aina samaan aikaan päivästä ottamaan ne, tiedä sitten onko se niin nuukaa :)
 
Onhan se ihan loogista että täytyy samaan aikaan päivästä ottaa, mutta pitää nyt jatkossa ottaa aina illalla. Jos avittais eikä tulis ihan niin paha olo päivisin. Neljän kuukauden annos mulle kirjoitettiin ja sen jälkeen suunnitellaan muuta jos nuo ei avita.... ja nyt ainakin ensimmäisessä kierrossa on tarkistus ultrakin.
 
Vaadi vain joka kierrosta uä :) mulla nostettiin joka krt annosta, kaksi viimeistä 3tbl/päivä kun ei muuten saatu vastetta.
 
Veikkaan että onkin joka kierrolla, mutta siis tarkoitin että ainakin nyt on. Tuolla kun oon muiden juttuja lukenut niin osalla ei oo ollut ultraa ollenkaan! Ja muutenkin tuntuu että osa joutuu kärsimään melkoisesta höykytyksestä ja ite väkisin ottamaan asioista selvää. Itelle kyllä sattui todella mukava lääkäri mikä heti ottautui asiaan ja hoitajakin oli tosi ystävällinen ja sanoi että saa ihan rohkeasti soittaa jos on jotain kysyttävää yms. :)
 
Ultria kannattaa kyllä vaatia tai mennä vaikka yksityiselle folliultraan jos ei muuten. Hurjan hommaa lääkäreiltä, jos eivät ultraan asiakkaitaan ohjaa. Ehdottomasti myös annoksen muutoksen yhteydessä kannattaa ultrata.

Nimim folliultrassa toisella puolella kolme isoa follia, olis ollut riski saada kolmoset, ja yhden poistamisen jälkeen edelleen riski kaksosiin. Ja Letrozoleilla piti olla vielä mukamas pienempi riski monikkoraskauksiin...
 
En tiedä uskaltaisinko sanoa tätä vielä ääneen, mutta aamulla clearblue näytti "raskaana 1-2". Jännittää ja pelottaa. Mua jännittää ja pelottaa se, että joudunko pettymään yhtä pahasti kuin keväällä. Voi vitsit, että mää kuitenkin toivon, että nämä parin vuoden pettymykset saisivat onnellisen päätöksen ensi kesäkuussa :Heartred. Tässä kierrossa kaikki meni niinkuin ennenkin, mutta uutena juttuna oli se, että ovulaation jälkeen join noin viikon ajan iltaisin lasinpohjallisen punaviiniä. En tiiä oliko siitä mitään apua, mutta ei siitä ainakaan haittaa ollu :).
 
varovaiset onnittelut E:lle!! :Heartred ja isot onnittelut jamipalle!!!:Heartbigred hyvä, että vuodon syy selvisi ja pieni on kyydissä!! :)

täällä mitä ilmeisemmin on menkat alkamassa, ihan pientä tuhruvuotoa tuli äsken vessakäynnin yhteydessä, eli eiköhän se ala vuotamaan ihan kunnolla, joten pistokset aloitetaan, ja siis jos tuo vuoto nyt alkaa kunnolla niin ensimmäinen pistospäivä on jo perjantaina...
 
Mä tuolla paljon aiemmin kirjottelin, kun mulle kesäkuussa annettiin clomi-resepti käteen ja käskettiin syömän 4 kiertoa ja sit palamaan tutkimuksiin jos ei onnistu. ei siis mitenkään tutkittu mitään, ainut syy oli että mun kierto oli pitkittynyt 29-30 päivästä 34-38 päivään ja yritystä oli vuoden alusta. Mihinkään seuranta ultraan ei käsketty.
Mä söin yhden kierron ja sit pidin 2 kiertoa taukoa erinäisistä syistä. Näiden kiertojen aikana mä en raskautunut ja luin sit samalla aikapaljon tietoa clomeista sekä täältä ihmisten kokemuksia. Mulla oli jotenkoni tosi iso henkinen vastaolo noille lääkkeille sit lopulta, joten päätin otta soittoajan gynelle, sama firma mut eri gyne. Ja siis yksityisellä kävin. Lääkäri ensin vähän oli että mitä hitoa sä mulle soittelet kun et oo mulla käyny, mut sanoin vaan että haluun toisen mielipiteen.
Lääkäri sanoi mulle että melko nopeasti on clomit määrätty, mutta ei halua ottaa kantaa syihin, mut siis oli mun kanssa samaa mieltä siitä että kun toiveissa oli raskaus ja kierto pitkitynyt, nin varmaan nämä niitä syitä on ollut. Oli kuitenkin sitä mieltä että clomifen on vahva hedelmöityshoito lääke ja että pitäs nyt kattoa se neljä kiertoa että tapahtuuko mitään, mutta toisaalta sit et jos mun kierto on tasaantunut niin ei ole välttämätöntä syödä niitä. Tästä mä vedin johtopäätöksen ja lääkärin mielestä se oli fiksua, että mä tän vuoden yritän nyt "luomusti" ja sit menen tutkimuksiin ja sit syödään clomej ja a, jos tarvii. Siis tätä se ehdotti ja tuntui musta hyvältä ratkaisulta. Ultrauksesta sanoi että osalla ultrataan osalla ei, 80- ja 90-luvuilla clomit ovat olleet yleisessä käytössä, mutta silloin ei ole ketään ultrattu.
Tietty lääketiede menee eteenpäin, mut mietin just sitä että onko se rahastusta, todella tarpeen vai mitä. Itse uskon että ehkä se jossain määrin on järkevää, itse ainakin pelotti se monikkoraskausjuttu niin paljon ja siksi minä mietinkin tuota juttua ja päätin kysyä siltä eri gyneltä, kun se vaivasi.

Nyt siis menossa 3. kierto clomien jälkeen, tammikuusta on siis aloitetu vauvantekohommat. Mulla on edellen clomien jälkivaikutusta aika-ajoin, juilintaa ja kuvostusta, ympärikierron. Toki kierto on taas 29 päivässä. Nyt eka kertaa tikutan ovista ja olen eilen ja tänään saanut haljun viivan tikkuun :)
 
Onko kellään kokemusta Ovitrelle nimisestä valmisteesta? Minulle nyt seuraavassa kierrossa kokeillaan sitä Pregnylin tilalle. Mietityttää mikä ero niillä on keskenään, paitsi hinta.
 
sannuinen, ei oo vielä... :) mulle sitä määrättii nytte noitten puregonien kaveriksi... :) mut mun käsityksen mukaa ei oo muuta eroa tosiaa ku toi hinta... :) ja on muuten toi ovitrelle ihan älyttömän kallis!!

tänään kp 2, apteekissa yksi ampuli käyty hakemassa, joka iloisena yllätyksenä kelankorvausten jälkeen oli "vain" 97€ (muuten siis olisi 147€) toinen ampuli käydään ostamassa vasta ensiviikolla... :) kontrolliultra on kp 9 eli 8.10... :) sitten katsellaan kuinka kauan vielä piikitellään, mutta sinne asti ainankin... :)
 
Ok, minulla niin että nyt kp 1 ja ens to sovittu ultra jolloin hoitaja pistää ekan ja itse sitten ilmeisesti jatkan jonkun päivän kotona. :)
 
Moikka kaikki naiset!
Clomi-aiheisia foorumeita oon lukenut jo pitkään, ja nyt päätin uskaltautua itsekkin tänne kirjoittamaan ☺️

Elikkä itselläni tilanne olisi tällainen: Ensimmäisestä lapsesta haaveillaan. Yritystä nyt tasan vuosi takana, ei plussan plussaa. Kuukautiskierto ensimmäisen puoli vuotta 28 pvä, mutta sen jälkeen ollut 31-35pvä. Molemmista munasarjoista poistettu kystat elokuussa -14, muuten kaikki minulla kunnossa. Miehellä siittiöt hieman hitaita ja paikallaan uiskentelevia, mutta toimivia kuitenkin.
Nyt tässä kuussa aloitin lääkärin määräyksestä clomifen-kuurin 2tabl/pvä kierron 5-9 aikana. Seuranta ultria ei määrätty, ja seuraava lapsettomuus-tapaaminen olisi helmikuussa 2015.. Katsotaan että toimiiko!

Nyt meneillään kp 6, ei ainakaan vielä ole tullut mitään sivuvaikutuksia.

Kertokaahan minulle mitä teille kuuluu? Yritän luekella vähän taustoja, katsotaan pysynkö kärryillä
 
Kiitos onnitteluista! Suuret onnittelut myös Elli28:lle :Heartred.

Tervetuloa Timbe!
Tänne kuuluu oikein hyvää. Varovaisen onnelinen olen plussasta! Jos kaikki menee hyvin, niin minusta tulee äiti ensi vuoden kesäkuussä :). En kuitenkaan vielä oikein osaa iloita asiasta, koska matkamme on ollut pitkä ja kivinen.. Aloitimme yrittämisen syksyllä 2012 ja yllätysplussasin 03/2014. Sitä iloa ja onnea ei kuitenkaan kovin kauaa kestänyt, sillä viikoilla 9+5 ultrassa huomattiin keskeytynyt keskenmeno. Aloitin clomit elokuussa ja nyt toisesta clomikierrosta tärppäsi. Nyt vaan pitää toivoa, että kaikki menee hyvin!
 
Huisin paljon onnea E, ja paljon tarrasukkia matkaan pitkän odotuksen jälkeen olo tuntuu varmaankin epätodelliselta, toivottavasti kaikki menee hyvin.

Itselläni toivo jo hieman hiipuikin, ja ei raskautumista enää oikein osaa odottaakkaan. Mutta pessimisti ei pety
Tänään ollut kyllä clomeista ainakin sivuoireena itkuisuus ja kuumempi on kuin yleensä, huoh..

Oliko sulla E seurantaultria clomikierroissa?
 
onnea elli!! :Heartred ja tervetuloa timbe! :)

täällä kp 4 ja tänään illalla on ensimmäisen pistoksen aika... :eek: hieman jännittää, mutta toivotaan, että näistä nyt sitten olisi apua, ettei tarvisi enää yhtään pidempää kautta kulkea äidiksi... :) tuntuu muutenkin ihan hullulta ajatukselta, että 4 vuotta tässä on jo mennyt, mutta kai mekin joskus sen plussan ja oman lapsen saamme.... :)
 
Muokattu viimeksi:
Täällä menossa rv 24+3, la tammikuun lopulla :) plussa siis 1,5v hoitojen ja neljännen clomikuurin jälkeen :)
 
Tosi kiva kuulla että täällä on myös hoidoissa onnistuneita, joskus kun se toivo meinaa kokonaan loppua! :)
 
Takaisin
Top