Tuttipulloista

Lirtsi

Satasella mukana keskusteluissa
Pikkuisen kanssa arkea aloiteltu ja valitettavasti käynyt niin ettei minulta maitoa tule tarpeeksi vaikka päälläni seisoisin.. :sad001

Mikä teistä siis paras pullo vastasyntyneelle? Onko kokemuksia Emman, Aventin tai Mum merkkisistä pulloista..? :anyone
 
Meidän poika sai ensimmäisenä maitoa ihan siitä Ainun perinteisestä pullosta ja kun sen jälkeen kokeiltiin Aventin pulloa missä sellainen pyöreä tuttiosa, niin ei suostunut siitä syömään. Oli vielä osittain rinnallakin ja silti kelpas ainoastaan Ainun pullo. Koskaan ei ole mahaansa valittanu tai mitään ilman takia, että mulla ainakin pelkästään hyvää kokemusta Ainusta. :)
 
Meille suositeltiin aventin pulloja, koska niissä vauva joutuu tekemään vähän töitä, että saa maitoa tulemaan eikä totu liian helppoon maidon saantiin eikä häiritse imetystä. Meillä oli siis aventin pullot käytössä ja yhteensopiva pumppu myös ja oon kyllä ollut niihin tyytyväinen :) toivottavasti maito nousisi sieltä kuitenkin vielä jälkijunassa.
 
Meillä on mam koliikkipullot käytössä (vaikka ei koliikkia ollutkaan). Testattiin ihan tavallistakin tuttipulloa, mut niistä poika sai hotkittua ja aiheutti masuvaivoja. Mamin pullosta ei oo aiheutunut masuvaivoja ja ei oo haitannut imetystä. :)
 
Mulla on Pura kiki terästuttipullot, joissa silikonisuojat. Täysin muovittomia ja kemikaalittomia. Tuttiosat on silikonia ja niitä on erilaisia ihan vastasyntyneestä vellitutteihin ja nokkamukiin. Lisäksi pulloihin myös tavalliset korkit, eli toimivat ihan matkapulloina aikuiskäytössäkin. Tuttiosat Natural vent, joiden muotoilu ja virtaus mukailee rintaruokintaa, pitäisi myös ehkäistä koliikkia. Plussaa; kaikki osat kestävät konepesun, yhteensopiva myös esim avent ja mam tuttiosien kanssa. Miinusta; saa aika harvasta kaupasta.
 
minä ostin raskausaikana kunnon kavalkadin noita tuttipulloja kun en osannut päättää. oli lifefactoryn lasinen, mam koliikki, aventin rintapumpun kanssa sopiva, difraxin koliikki ja vielä ainun ihan perus.

suostui juomaan ainusta ja difraxista, mutta ainun jälkeen pulautteli mielestäni enempi. joten käytettiin sitten difraxia, siinäkin on ilmaventtiili pohjassa ja valittavissa hitaan virtauksen tuttiosa vastasyntyneelle, suosittelen :)
 
Meillä oli kokeilussa ainu, avent jamam koliikki pullo. Viimeinen jäi käyttöön, tyttö sai muista pulloista hotkittua niin paljon, että tuli masuvaivoja. Tykkään muutenkin eniten niistä, kun saa pestyä kunnolla, kun pohja lähtee irti.
 
Meillä on vissiin aika erikoinen tuttipullomerkki... Tyttö tykkäsi alusta asti nuby-merkin koliikkipullosta ( vaikk ei koliikkia ollutkaan) kun tuttiosa muistutti rintaa. Samat pullot on käytössä edelleen, vaikka syökin jo myös kiinteitä.

Markettipulloja ei viitsitty edes kokeilla.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top