Pahoinvoinnit

^ Sama fiilis mulla oli alkuun :sad001 Sit se lähti ehkä sen verti helpottaan että tajusin suurimman kuvotuksen johtuvan siitä että oli jo nälkä. Mun piti oikeesti 2 tunnin välein syödä jotain pientä.
 
Säännöllinen ruokarytmi on kaiken aa ja oo. Jos verensokeri pääsee liian alas niin olo huononee taatusti. Mulla auttoi alkuvaiheen pahoinvointeihin lähes aina se että söi jotain pientä. Jossain vaiheessa huomaa että pahoinvointi vähenee, ainakin suurimmalla osalla.
 
Martuti: Niinpä, ei se oksentaminen, vaan se ainainen pahoinvoiva olo. :sad001

Yritin syödä myös aamulla heti herättyäni, yöpöydällä oli valmiina viinirypäleitä ja näkkäriä, mutta heti kun havahduin unesta lensi laatta, eikä siinä ehtinyt miettiä mitään aamupurtavia. Yyh... :oops:
 
Ai niin joo: Aluksi ainoa syötävä ja neste, mikä pysyi sisällä edes vähän, oli mehujäät. Mehujäillä pysyin hengissä pahimman yli - kannattaa kokeilla, jos mikään muu ei pysy alhaalla. :)
 
Nyt alkaa pysyä jo alhaalla mutta kuvottava tunne on kokoajan päällä. Ei tee mieli syödä yhtään mihinkään aikaan päivästä mutta pakotan itseni syömään. Tuntuu kyllä hurjalta kun aina ennen/yleensä olen rakastanut ruokaa ja syömistä... Ja tosiaan mullakaan ei toi heti herättyään syöminen kyllä onnistu...
 
Mulla ei jossain vaiheessa pysynyt juuri muu sisällä (ja kun etoi niin ei edes tehnyt mieli muuta) kuin kylmä kaakao ja vesimelooni!
 
Newi; kannattaa mennä sinne tiputukseen. Kun saat nopealla tahdille suoneen viileetä nestettä, se auttaa pahoinvointiin. Itselläni paras olo alkuraskaudessa oli juuri tuo tiputusjakso. Itselläni pahoinvointi/oksentelu kesti viikolle 24. Nyt ei puhuta pienestä pahaolosta vaan yrjön lentäminen monta kertaa päivässä. Nyt on ollut 3vko normaaliolo \o/ Tällä ainoat nesteet mitkä pysyi sisällä oli maito ja trip mehu. Mikään muu ei. Ruuista näkkäri ja vihreäomena. Sitten heinäkuussa siirryttiin vaiheeseen, spagetti. Ainoa ruoka mikä pysyi sisällä oli spagetti. Tätä sitten syötiin meillä kuukauden verran. Kaiken lisäksi ei itse pystynyt laittamaan ruokaa, vaan miehen piti laittaa. Olen nyt viikon verran kokannut. Vieläkin kaikki hajuvedet + kahvin tuoksu aiheuttaa ihan hirveetä pahaaoloa. Nyt menossa 27+0
 
^ Joo mulla oli muuten sama että mä en todellakaan pystynyt laittamaan ruokaa, miehen piti se tehdä.
 
Mulla pysyy aika hyvin ruoka sisällä, mutta kärsin jatkuvasta etovasta olosta ja kuvotuksesta! Hajut inhottaa eniten ja tosiaan monet normaalisti ihanta tuoksut ja suosikki ruuat on nyt ihan yökyökyök, täysiä mahdottomuuksia! Pahin on tällä hetkellä tuore kurkku! Jos joku leikkaa kurkkua ja/tai muuten vaan haistan sen tuoreen kurkun, tuntuu että on pakko päästä pois samasta tilasta! En voi kuvitellakaan syöväni sitä... mutta yllätys oli suuri kun viikonloppuna vanhempien luona söin kuorittua avomaankurkkua, josta ei tullut mitään oireita -päinvastoin, maistui tosi hyvälle! Ota näistä raskausvaivoista nyt sit jotain tolkkua.. :rolleyes:
 
En kovinkaan usein tykkää sipsejä syödä mutta eilen oli pakko ostaa pussillinen kun ei oikein paljon mitään mennyt alas ja niitä pystyi hyvin syömään..tahtoisin kyllä syödä terveellisemmin ja yritänkin myös popsia kasviksia/marjoja/hedelmiä mutta aika pieniä annoksia kerrallaan menee vielä tässä vaiheessa! :oops:
 
Tää on ihan kauheeta, mullakin pahoinvointi ja oksentelu vaan jatkuu ja tänään 13+2. Odotan vaan sitä että tää loppuisi. Nyt oon ollut 2 viikkoa putkeen saikulla töistä, ei puhettakaan että sinne kykenis. Siellä sit yökkäillä ja oksennella, ei kiva..

Mullakaan ei rannekkeet auta pahimpaan, mutta odotappas kun jätät ne laittamatta niin sittenhän oksennat ihan koko päivän, et kyllä niillä kuitenkin joku teho sitten on. Oikean paikan löytyminen on minullakin välillä hakusessa, tuntuu että ne painaa sitten verisuonia. Siinä mielessä suosittelen kyllä käyttämään niitä vaikkei niistä tunnu olevan apua.

Meillä on kotona vielä ulkovuoriremontti menossa ja uuden puun haju oksettaa ihan mahdottomasti. Kotiin tullessa en tiedä että oksennnanko jo pihalle vai kerkeänkö sisälle. Yök..

Milloin siihen tiputukseen voi päästä? Tekeekö terkkari esim. jotkut verikokeet ja toteaa että sitä tarvitaan vai mites se menee?
 
Pippan, ei ole omaa kokemusta mutta jos ei ruoka pysy ollenkaan sisällä, saatika neste, pitäisi päästä suoraan tippaan. Muuten heikossa olossa luulisi olevan juuri verikokeet tms ensin.
 
Pippan: meet vaan terveyskeskuslääkärille niin se kirjoittaa lähetteen tiputukseen. Kerrot vaan oireet, itse pääsin aivan samantien.
 
Täällä mennään nyt viikoilla 7+1. 4 päivää nyt nukkunut lähes kokonaan. Josta myös varmaan osin johtuu tajuton ala selän särky. Pelkästään vessaan meno sängystä tuntuu tuskaiselta. Kaikki ruoka sekä juoma oksettaa hankalaa saada mitään alas. Lähinnä pieniä määriä vettä ja hedelmiä saatu syötyä. Toivottavasti helpottaisi edes sen verran, että sängystä pääsee ylös!
 
On kyllä rasittavaa tää pahoinvointi kun ei pysty kaikkiin asioihin samalla tavalla mihin ennen tai ei jaksa :BangHead Ihan kun ois kankkusessa päivästä toiseen.. Eilen illalla tuli kovempi päänsärky, kurkku vähän karhea niin mietin onko flunssakin tulossa päälle :eek: Ei auta kun kestää kun on syy on tietysti hyvä :flower mutta täytyy sanoo että en ehkä ihan odottanut tällasta kyllä!
 
Joo ja se on jännä kun joillain ei oo yhtään mitään pahoinvointia. Ei mitään etovaa oloa saatika oksentelua.
 
Takaisin
Top