Clomifen kokemuksia?

On tämä kyllä haasteellista... Onkohan muilla noussut paino, tekeekö clomit sitä? Itsellä nyt toinen kierto Letrozoleja ja turvottaa niin hirveästi, paino noussut useamman kilon vaikken ole muuttanut ruokailutottumuksia. Ärsyttävää :/

Lisäksi tästä kierrosta nyt jo heti alkukierrossa munasarjakipuja. Nytkin koko illan kolottanut alaselkää tuolta sivuista. Sekä alamahaa. Mielialasta puhumattakaan... Puuuh. :/


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
sannuinen, kyllä ainenki clomeissa(kin) yhtenä haittavaikutuksena voi olla myös painonnousu... :) kuten myös vatsan tai lantion alueen vaivoja ja kipuja ja masentuneisuutta... :)
 
Sannuinen: Ennen kuin aloitin clomit, mulla oli melkeimpä aina turvotusta. Melkein koko kuukauden olin aina turvonnut, ainoastaan menkkojen jälkeen saattoi olla viikko, jolloin olin "normaaleissa" mitoissa. Ennen clomien aloitusta pelkäsin, että millanenhan valas musta tulee, kun muutenkin olen turvonnut ja uskoin myös, että clomit turvottaisivat minua entisestään. Yllätyin kuitenkin positiivisesti. Clomit eivät ole aiheuttaneet eivätkä lisänneet turvotusta. Tuntuu, että ne on ennemminkin poistanut turvotusta. En sitten tiiä, että onko mulla ennen ollut hormonit niin sekaisin, että se olisi ainakin osaksi aiheuttanut turvotusta ja nyt kun clomeja olen syönyt, niin hormonit olisivat jotenkin tasoittuneet ja siitä johtuen turvotus vähentynyt!?
 
omanapailen... :) täällä siis kp 16 ja lääkärissä käyty... :) oli kuulemma hyvän paksuinen limakalvo (melkein oppikirjamainen) ja johto "muna" 20mm, kuulemma tänään tai huomenna irtoaa... :) niin toisaalta toivon, että tässä kierrossa nyt kävisi se kauan odotettu tärppi, koska seuraavasta kierrosta aloitetaan sitten piikitys.... :sad001

JOS MENKAT ALKAAN NIIN: pureconia määrättiin 50IU/pvä , kp 4 eteenpäin (ja tyhmyyksissäni en edes tajunnut kysyä kuinka monta päivää piikitetään, yritti vaan sisäistää mitä opetettiin, pitää kysyä asiaa sitten kun varailee seurantaultraa) piikitys opetus saatu ja sitten kp 9-11 seurantaultraan ja niinpäinpois... :) myös määrättiin ovitrelleä, joka kuitenkin pitää hakea apteekista sitten vasta myöhemmin eli ei samaan aikaan pureconin kanssa? :eek:
 
sannuinen, ne maksaa ihan mansikoita... :D lääkäri sanoi et tuo purecon on n. 147€ ampullilta (josta riittää n. 6 piikitykseen) tarkemman hinnan tietää sit ku menee apteekkiin... :) ja tuo ovitrelle n. 49€ (eli tuo siis irroituspiikki)... yks kontrolli ainenkii nyt määrättiin, tuskin enempää per kierto... :) sitten taas inssien aikaan enempi ravataan lääkärissä... :)
 
Sannuinen mulla on clomien takia ovulaation aikaan aivan hirvee turvotus ja mahakivut.Ihan ku menkat ois alkamassa.

Nessulle plussatuulia :)

Täällä kp 13 ja jälleen oviksen ajankohtana hirveet juilinnat.Tää on nyt 4. clomikierto ja jos ei tärppää niin sit taas mietitään.Viime kierto olikin vaan 24päivää kun normaalisti on 28päivää.Ovis oli kp 14 joten en tiiä sit mikälie aikasti menkkoja.Kunhan ei tule tavaksi.
 
Täällä ei tilanne ole selkiytynyt yhtään: vuoto jatkuu edelleen. Soitin neuvolaan ja todellakin pahoitin mieleni, kun terkkari totesi tylysti, että turhaan sinne soittelen, sitten vasta kuulun heidän asiakkaisiinsa, jos raskaana oikeasti olen ja raskaus jatkuu. Käski ottaa yhteyttä terveyskeskukseen.

Kävin terveyskeskuksessa, jossa ei voitu muuta tehdä kuin tarkastaa, ettei ole mitään tulehdusta ja lääkäri laittoi lähetteen gynelle. Ajan saan kuulemma viikon-parin päähän.

Tosi stressaavaa, ei niin vähäistäkään oiretta raskaudesta, vuotoa kohta jo pari viikkoo ja testit näyttää vahvaa plussaa.
Eikä stressiä helpota se, että mun historiassa vuoto ei ole ollut harmitonta: ekalla kerralla vähäinen vuoto oli merkki keskeytyneestä km:sta, jolloin odoteltiin vielä pari viikkoa, josko kohtu tyhjenis, mut jouduttiin kuitenkin tyhjentään lääkkeellisesti. Toinen vuotelu osoittautuikin tuulimunaraskaudeksi, silloinkin lääkkeellinen tyhjennys.
 
Mitenkäs yksityisellä käynti jotta pääsisit piinasta ja saisit tietää pikimmiten missä mennään?
 
Jamipa onpa kurja tilanne :sad001 Toivottavasti tulee nopeasti gynelle aika tai onhan se tosiaan yksityinenki mahdollista?
 
Toinen clomifem kuuri takana, toinen raskautuminen. Sitä ennen noin 1,5 h ilman onnistumisia.Tutkimukset ja hoidot.
Ensimmäinen raskaus varhainen keskenmeno, nyt toinen aluillaan ja toivotaan, että jaksaa loppuun asti.
 
Yksityiselle oli tarkoitus mennä, mutta tuli niin yllättävä rahanmeno, johon ei oltu osattu varautua, joten tässä joudutaan kituuttamaan rahallisesti muutama kuukausi tosi tiukilla, eikä millään opilla saada venytettyä senttejä niin, että olisi varaa mennä yksityiselle. :sad001
Yritin miehelle jo ehdotella, josko kysyisimme joltain läheiseltä rahaa lainaan, mutta tulin itsekkin samaan tulokseen kuin mies, etten todellakaan aio tällä kertaa tästä asiasta kenellekkään edes puhua. Meillä siis nämä lähimmät, joilta voisi edes kuvitella lainaavansa, ovat hyvinkin uteliaita ihmisiä, asiasssa kuin asiassa ja jos rahaa pyydämme lainaan, niin pitää olla tarkka selonteko siitä, mihin tarvitsemme. (Eikä selitys voi olla se, että tuli niin yllättävä meno, että tarvitsemme rahaa elämiseen: meille kannetaan ruokasäkkejä!) En kestä sitä sääliä ja sössöttämistä siitä, että vielä se teillekkin onni koittaa, sun muuta liibalaabaa ja sitä jatkuvaa kyselyy, et miltä nyt tuntuu, onko sun ihan varmasti hyvä olla yms, josta tulee tunne kuin olisin joku vajaaälyinen tai pieni lapsi, täyttä huolenpitoo vailla oleva ihminen.
 
marikata, tsemppejä teille! :)
jamipa, toivotaan et se gyneaika tulis pian! :) ni pääsis tosta epätietoisuudesta... :)
 
Olen lueskellut teidän juttujanne ja kokemuksianne erilaisista lapsettomuushoidoista ja varsinkin clomien käytöstä. Itse otin ensimmäisen clomifen tabletin tänä aamuna. Yritystä takana vuoden verran. Kävin yksityisellä puolella tutkimuksissa kipujen takia ( löytyi kysta toisesta munasarjasta ) ja sain kystan sekä lapsitoiveiden takia lähetteen naistenpolille. Tutkimuksia tehty ja mitään pätevää "vikaa" ei tunnu löytyvän minusta sen enempää kuin miehestäkään. Kystakin puhkesi omia aikojaan, joten tällä ei mitään vaikutusta asiaan.

Olen yrittänyt olla ajattelematta koko lapsettomuusasiaa. Yritän olla keräämättä hirveää stressiä asian ympärille, koska stressiä riittää muutenkin ja se ei varmasti tilannetta auta. Jos ajattelen asiaa liikaa niin tunnen itseni jotenkin vialliseksi ja huonoksi ihmiseksi kun en pystykään jostain syystä saamaan enää lasta normaalisti... Yleensä pystyn puhumaan vaikeistakin asioista ystävien/äidin/siskon kanssa, mutta nyt ei vaan sanat tunnu tulevan suusta. Mieheni kanssa toki olen asiasta puhunut, mutta tuntuu että ei hän pysty kunnolla ymmärtämään. Tiedän että moni on yrittänyt todella paljon pitempään eikä monella ole edes sitä yhtä lasta ( meillä siis on jo ihana kolme vuotias tyttö, joka sai alkunsa ihan luomuna ), joten siksi pyydän anteeksi jos loukkaan kirjoituksellani jotakuta.
 
Jemmu: täällä on monella kirjoittelijalla jo yksi tai useampi lapsi, ihan yhtä lailla sitä lasta voi kaivata olipa niitä ennestään jo tai sitten ei.
En usko että kukaan voisi kirjoituksistasi loukkaantua :)
 
Kiitos :)

Sitten pieni kysymyksen poikanen... Onko muille aiheuttanut tuo clomifen pahoinvointia?`Itellä tänään tosiaan vasta toinen päivä lääkkeitä menossa ja olo on todella etova.
 
Mulla tuli pari ekaa kiertoa sitä pahaa oloa ja kuumia aaltoja iltasin nukkumaan mennessä.Mut nyt seuraavat kierrot on tasaantunu.
 
Takaisin
Top