Oireet ennen plussaa ja sen jälkeen?

Voisinkohan olla raskaana?Taustaa:km 3.8(vk7),vuoto kesti vkon,ovis 21.8-24.8.Sexiä vuodon loppumisen jälkeen joka toinen pvä tuohon 24.8.asti.Nyt on alaselkä kipee,alavatsasta nippasee välillä,vesi maistuu metallille,äsken rööki oksetti(en oksentanut).Oireet voi tietty olla menkkaoireitakin,eikö?Tuoksut/hajut myös voimakkaita.Niin ja tuo väsymys,vaikka nukun 8-9h yöunet,niin herääminen tosi vaikeeta.Ja pierettää ihan niinkuin km:ssä raskaudessa.Tissit ei arista,niin kuin ennen menkkoja tai raskaana ollessa.
 
Muokattu viimeksi:
Itse en ole plussannut vielä. Kp34, normaalisti 28. Takana km x2, enkä vielä ole testiä uskaltanut tehdä.
Oireita, jotka toivon mukaan liittyisi plussaan: väsymys pitkin päivää, etova olo, itketys, ärsyyntyneisyys herkästi, rintojen/nännien arkuus. Kaikille olen tosin löytänyt muitakin syitä, kuten stressi, kk alkaminen jne. Koska en edes uskalla olla liian toiveikas. Testi odottelee kaapissa, jos sen vaikka tekisin pian.
Aiemmista raskauksista poiketen, nyt ei ole ollut huimausta, enkä näe raskaana olevia joka paikassa. Aiemmin on ollut myös eroottisia unia :D
 
Auttakaa! Menkkojen pitäis alkaa viimeistään sunnuntaina, mutta olen nyt kolmen päivän ajan testannut, ylimpänä tässä kuvassa tänään tehty testi! Onko se plussa vai ei.. En meinaa millään uskoa :D
Oireita ei juurikaan ole, tuskallisen kuuma, suorastaan hiki kaiken aikaa! Ja poskia on kuumottanut useamman päivää..
 

Liitteet

  • image.jpg
    image.jpg
    713.5 KB · Katsottu: 2,200
Henttu: kyllä mä sanoisin että jo tuossa keskimmäisessä haamu ois havaittavissa!!
Nyt odotat rauhallisesti sunnuntaihin..tiedän, ei oo helppoo, mutta eiköhän tuo viiva tuosta vahvistu ensi viikon alussa. Pidän peukut pystyssä ja sormet ja varpaat ristissä että näin käy teille:smiley-bounce016

Itselleni tuli vahvat viivat tän viikon maanantaina ja torstaina oli vielä pakko tehdä uus testi, kun ei meinannut uskoa..
ilmottelehan miten menee :)
 
Rolle: ootko testannut? Oliko menkkaoloja vai plussaa? Oireesi ainakin sopis kyllä raskauteen.. itsellä tuo väsymys on kyllä nyt ollut ihan jäätävää!!
 
Henttu: mun viivat oli kans ihan onnettoman huonot, vaikka menkkojen ois pitänyt alkaa jo viikkoa ennen. Ja sama ihon kuumotus oli mullakin! =) Tein testit viikonloppuna ja varasin ajan terkkarille verikokeeseen, tiistaina sieltä tuli soitto, että oireet ovat ihan oikeat raskaudesta johtuvat!
Väsymys oli alkuun ihan järkyttävää, nukuin päikkäreitä 1-3 tuntia töiden jälkeen ja töissäkin olisin voinut vain nukkua. Ja helteiden aikaan heinäkuussa, kun kävi uimassa niin en voinut kauaa uida kun tissit jääty ihan totaalisesti! Se oli tosi ikävää.
 
Kiitos tsempeistä! ❤️ itsellänikin yksi km takana ja just siks tää tuntuu pelottavan ihanalle :angel1
kritiikki, jos sinullakin plussa niin la varmaan sama kun minulla, toukokuussa? :wink
Niin en taida malttaa odottaa sunnuntaihin, pakko varmaan huomenna uudestaan :rolleyes: Vaikka tiedän että ei kannattais.. Ilmoittelen miten käy!
 
Lähti viiva tummumaan! :) Mutta ei niin tummaksi kun silloin viimeeksi, mutta digi näytti tänä aamuna 2+ :Heartbigred
Laskujen mukaan nyt siis 4+0
 
Anteeksi jo näin alkuun jos tungen kysymuksen väärään osioon,mutta huoli on suuri kun inseminaatio tehty 9.9 ja tänään kävin raskausverikokeessa josta huomenna saa tulokset,huomenna pitäisi alkaa menkat mutta huomasin huomasin äsken vessassa käydessä rusehtavan punaista vuotoa,kipuja ei oo mutta näinkö kesken menee?onko muilla vuotanut alkuraskaudesa huolehdinko turhaan?:sad001
 
Piipa: Jos alkuraskauden aikana tulee rusehtavaa/hieman punertavaa tuhrua, se ei ole vaarallista. Monilla tuhruttelee kuulemma pitkin matkaa raskauden aikana.
Jos tulee ihan verta ja enemmän, menkkamaisesti, sitten yhteyttä päivystykseen.

Ymmärrän huolesi, itsellä takana pari aikaista keskenmenoa ja nytkin tuntuu etten ihan täysin pysty iloitsemaan (6+0)..
Tiedän myös että on helpommin sanottu kuin tehty, kun kehotan olemaan stressaamatta..
:signs003
 
Henttu: mun viivat oli kans ihan onnettoman huonot, vaikka menkkojen ois pitänyt alkaa jo viikkoa ennen. Ja sama ihon kuumotus oli mullakin! =) Tein testit viikonloppuna ja varasin ajan terkkarille verikokeeseen, tiistaina sieltä tuli soitto, että oireet ovat ihan oikeat raskaudesta johtuvat!
Väsymys oli alkuun ihan järkyttävää, nukuin päikkäreitä 1-3 tuntia töiden jälkeen ja töissäkin olisin voinut vain nukkua. Ja helteiden aikaan heinäkuussa, kun kävi uimassa niin en voinut kauaa uida kun tissit jääty ihan totaalisesti! Se oli tosi ikävää.


Pippan, miten sinulla menee? :)
 
No heippa Henttu ja muut mahakkaat ystävämme!
Täällähän minä kotosalla yrittäen taltuttaa yökkimistä ja oksentelua (edelleen)! Nyt siis menossa 14+3 ja välillä kuvittelen että tämä olisi laantumassa. Onneksi kuitenkin jotkut oireet helpottaa, nimittäin nyt näillä viikoilla olen tehnyt huomioita, että tissit eivät ole enää niin kipeät eikä väsymys ole niin lamaannuttavaa kuin alkuun. Ensi viikolla yritän taas jopa töihin (olen ollut saikulla siis tuon oksentelun takia), vähän jännittää jo nyt, koska selvästi väsymys ja hermostuminen pähentaa oksentelua. Hermostun kun näen mikä työmäärä töissä odottaa?!! -oih ja voih! Mutta on se tylsää kotonakin olla kun pitäisi makoilla, että jotain pysyy sisässä.

Mutta kertokaa te muut jotain piristävämpää! =)
 
Onko yöllinen yhtäkkinen huonovointisuus mahdollisesti raskausoire? Muistan puoliunissani juoneeni vettä siihen oloon ja menin takaisin ämpärin viereen nukkumaan. Samoin muistaisin tunteneeni samana yönä niinkuin menkkakipua. Muita oireita mitä täältä lukenut voisi olla hengästyneisyys, erilaiset tuntemukset vatsan alueella, venytyksestä tai äkkinäisestä liikkumisesta viilto toisessa nivusessa. Vatsa toimii nyt erityisen hyvin. Aamuisin nokka tukossa ja tänään päänsärkyä. Tiedä näistä ehkä luulotauti. Kuukautisia odotellaan. Mutta tuohon yölliseen huonovointisuuteen?? Ei ole tapahtunut ennen eikä ole jälkeenpäinkään.
 
Lupasin itselleni aikoinaan seuraavaa: jos joskus olen itse raskaana, lupaan kirjoittaa raskausoireet ennen plussaa, jos se vaikka sattuisi jotain auttamaan. Ja ennen kuin ne unohtaa itse.

Eli oireet ennen plussaa:
- hajuaisti sekaisin (pahat hajut, kuten viemäri, eivät olleet ongelma, mutta makeat tuoksut ällöttivät)
- vahvin oire oli kuitenkin tunne kuukautisten alkamisesta. Millä. Hetkellä. Hyvänsä. Tätä kesti vielä muutama viikko testin tekemisen jälkeenkin. Päivässä taisi tulla käytyä muutamaan kertaan varmistamassa vessassa, että nytkösiisittenkinnemenkat.
- erittäin ikävä särky alaselässä
- hassua kyllä, mutta aika vahva tunne raskautumisesta -> yleisesti ottaen omituisen rauhallinen olo
- enemmän turvotusta kuin normaalisti
- rinnat olivat ehkä vähän normaalia aremmat, mutta ei merkittävästi

Eli oireet plussan jälkeen:
- vellova huono olo ja oksentelu
- pissalla ramppaaminen miljoona kertaa päivässä
- päänsärky
- valtava väsymys
 
Mulla alkoi siinä oviksen aikoihin tissit kipeytyä, mut niinhän ne melkein aina sen tekee, joten siitä en aavistellut vielä mitään. Viikko ennen plussaa jotenkin jopa hävisi tuo kipuilu kokonaan. Kun menkat oli sitten myöhässä alkoi rinnat kipuilla uudelleen. Plussan jälkeen, oireina ei ole ollut kyllä kun tuo rintojen kipuilu (mutta ei mitenkään kovin häiritsevästi) sekä alavatsalla menkkamaisia tuntemuksia, mutta ei samanlaisia ollenkaan.. selkeää eikö? :grin:grin Lisäksi oon huomannut että ennen niin ihanan makuinen maitokahvi maistuu nykyään öklöltä ja vessassa ramppaan kokoaika!
Odottelen josko tästä oireet lisääntyisi.. mutta en pistä ollenkaan pahakseni jos esim pahoinvointi jää väliin mulla kokonaan. :p nyt mennään vasta viikolla 5 joten tässä nyt voi käydä miten päin vaan. Toivottavasti pikkuinen pysyy matkassa mukana loppuun asti.
 
Takaisin
Top