Vaivat

Kuinka pahoja teillä on ne sukkapuikkovihlaisut tuolla kohdunsuulla ? Kun mulla ne on aika perusteellisen lamaannuttavia ja tuntuu aina että menee jalat alta ja oksettaa. Ja ne kyllä tuntuu enemmänkin puukonpyörityksiltä. Niitä tulee ihan sarjana sekä levossa että liikkuessa.. Välillä jo parin metrin kävely huoneesta toiseen on työn ja tuskan takana. :sad001 mietin vaan että kai tää on normaalia..?
 
Voin myös samalla liittyä teihin heikotuskohtauksista kärsiviin unettomiin dressmankävelijöihin.. Mies jo mietti että ehdinkö edes kävellä parkkipaikalta synnytyssaliin sitten kun tarvii :D
 
Kyllä täältä löytyy sukkapuikkovihlasuita ja paljon! Ja nyt myös enempi alkanut tuntua puukon vedoilta, kävellessä niitä tulee melko paljon ja samalla reidessä tuntuu kipeä pistävä vihlonta kun vauva painaa jotain hermoa niin että jalka meinaa sen takia lähteä alta. Ja kyllä levossakin tulee usein myös sukkapuikkovihlontaan, joten eiköhän se ihan normaalia ole. Itsellä ainakin tulee päivittäin ja monta kertaa päivässä

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
No hyvä etten ole ainoa jolla ne on pahempia.. Säikähdin vain kun olin eilisen päivän melko liikuntakyvytön niiden kipujen takia ja tänään tuntui etten selviä edes kauppareissusta. Toivottavasti nää ei kestä näin pahoina ihan loppuun asti :/
 
iloitsin eilen, kun muutama supistus teki selässä oiken kipeää, mutta nyt kun lukee muiden oireista alkaakin tuntua, ettei itsellä vielä mitään olekaan... lonkat täälläkin puutuu öisin, ja hartiat. tuntuu kuin sänky oikein imisi vartalon itseensä kiinni :P

vauva on onnistunu siirtämään itsensä johonkin niin, ettei vessassakaan tarvitse enää rampata! toivottavasti viihtyy kuitenkin raivotarjonnassa vielä.
 
Voihan happovaivat... eilen nukkumaan mennessä tuli ihan järkyttävän huono olo makuuasennossa ja kaks kertaa piti juosta oksentamassa, hyvä että edes pöntön äärelle ehdin..:sad001 ei voi kyl johtua mistään muusta kuin ruoansulatusvaivoista, kun makuuasennossa tuli niin karsea olo. No, ei auta ku huomenna käydä apteekista hakemassa jeesiä. :)
 
Heippa!
Onko täällä muita kellä päänsäryt ovat lisääntyneet raskauden myötä? Itsellä särky on lähes päivittäistä eikä panadol auta. Pää kuvattiin tulppien varalta eikä siellä onneksi ollut mitään. Tällä hetkellä rv 17+2. Lääkäreiden mukaan sopii parhaiten jännityspäänsäryn oirekuvaan mutta jumpasta tai hieronnasta ei ole apua. Hermo menee! N. Viikko on ollut pisin aika kun ei särje ja nyt siis särkenyt reippaasti yli kuukauden. Lääkärit kirjoittivat panacodia pahimpiin kipuihin mutta uskallan ottaa sitä vain kaikista pahimpiin, migreenin tyyppisiin kipuihin. Epätoivo meinaa iskeä pelkästä ajatuksesta, että särky loppuisi vasta synnytyksenn jälkeen jos tämä nyt johtuu vain tästä raskaudesta.


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Tais tulla väärälle palstalle mun vaiva valitus :) etin tammikuun odottajien ryhmän :)


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Voi lonkat, mä niin ikävöin selällään nukkumista! Ei noita lonkkia oikein mitenkään pysty hieromaankaan.

Mulla ei onneksi sukkapuikkoiskut ole läheskään noin kovia... eikä muutenkaan mitään tajuntaa räjäyttäviä kipuja ole ollut sen keskiraskauden iskiaskohtauksen jälkeen. Saa ilmeisesti olla varsin kiitollinen ettei ainakaan kauhean pitkää jaksoa joudu tuollaisia kipuja sietämään, tsemppiä teille kaikille!! Pinna alkaa kyllä silti olla aika tiukalla jo...
 
Kyllä ne vihlasut on todella epämiellyttäviä, mulla joskus sumenee silmissä kun oikeen kunnolla vihlasee. Nyt yritän jo vältellä turhaa kävelyä koska aina ne vihlomiset alkaa. Välillä on tunne niin kun koko häpy olis irrallaan tuolla.
 
Mulla on aamu ihan samanlainen olo välillä, tuntuu että luut ja kaikki vaan heiluu joka suuntaan lantion seudulla. Varsinkin etupuolella... inhottaa.
 
Sama täällä ja lonksuu niin että oikeen pahaa tekee. Varmaan menee sijoiltaan kohta luut alapäästä :D

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app
 
No toivottavasti ei catti ihan noin hullusti käy ! :D Mua vähän pelottaa että häntäluu murtuu sitten synnytyksessä kun siinä on ollut aiemmin jo jotain häikkää..
 
Ja turvottaa, turvottaa.....Siis noi jalat on aivan karseet! Iho kiristää kun jalkapöytä on niin turvonnut. Siinä on sellanen hyllyvä nestepatja päällä. Eipä ollu ekassa odotuksessa tällästä.
 
Jenniy_, auts, toivottavasti ei murru, pystyykö silloin enään istumaankaan :eek:

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app
 
No ei se kovin hyvältä tunnu, varsinkaan jos on kova penkki. Mutta jos onnistuu löytämään sellasen asennon ettei siihen luuhun kohdistu istumispainetta, niin sillon ei satu! Ylös nouseminen on kyllä silti tosi hankalaa. Ja liikkuminen. Ja nukkuminen. Liukastuin viime jouluna ja kaaduin suoraan häntäluun päälle, se oli kipeä monta viikkoa. Sitten se parani vähän ja kipeyty taas keskikolmanneksen aikaan. Nyt on taas ollut vähän parempi, mutta edelleen tuntuu siltä niinku joku osa olis oikeasti irti tuolta.
 
Voikohan tuollaiseen asiaan vaikuttaa ponnistusasennolla synnytyksessä ? Eikös jotkut asennot avaa lantiota paremmin ku toiset ? Joku viisaampi ja kokeneempi varmaan tietää :P
 
Jenniy_ et sattunut tuon onnettomuuden aikaan saamaan mitään kautta käyttöön sellaista tyynyä joka laitetaan tuolille ja siinä on häntäluun kohdalla aukko ettei paino tule häntäluun päälle? Bongasin sellaisen kuvan silloin kun iskiasvaivojani googletin. Niitä kai voi käyttää ainakin sellaiset ihmiset joilla on liian pitkä häntäluu. Mulla juili häntäluu töissä istuessa jo ennen raskautta joten mulle kelpaisi sellainen tyyny. :p
 
En ole edes kuullut tuollasesta tyynystä.. :O Jos synnytyksen jälkeen pahenee niin täytyy kyllä kysyä tuollaisesta. Vois olla oikeasti hyödyllinen ja ehkä pääsis kunnolla paranemaan tuo häntäluukin..
 
Takaisin
Top