Ärsyttää, potuttaa, menee hermot!!!

Arsyttää.. kerroin hyvälle ystävälleni ja tämän miehelle raskaudesta. Kumpikaan ei edes onnitellut.. he kärsivät lapsettomuudesta mutta hoitojen avulla saaneet ihanan lapsen evätkä suunnittele toista hoidoilla. Ymmärrän kyllä heidän tuskansa ja siitä on puhuttu paljon ja tukeni olen antanut mutta silti toivoisin edes pientä kommenttia minulle.. varmasti se tuntuu epäreilulta että meille tulee jo toinen vaikka poika vasta vuoden mutta silti..
 
Seri , nojoo voisivat ne edes onnitella :) ei se heiltä ole pois.

Täällä mun isovanhemmat touhuaa taas omiaan. Mun vanhemmat kertoi heille viikko takaperin ja mummo lupas mulle soitella, muttei oo kuulunut. He on "omalaatuisia" ihmisiä ja syyttävät mm. Mun äitiä siitä että on estänyt mua ja mun siskoa olemasta tekemisissä isän vanhempien kanssa ku totuus on se ettei kukaan kestä heidän kans samas huonees paria tuntia pidempään loukkaantumatta tai pahoittamatta mieltään.. :/

Sent from my D5503 using Vau Foorumi mobile app
 
Kiitos kaikille tuesta.. Ei menny hermot kun vasta 7 jälkeen tänä aamuna! :hello2
Oli mukava päivä ja sain ihan sopivan paljon huomioit.. Muutama utelias ihminen siellä kyllä oli jotka yritti kysellä kaikenäkökstä ja yks kin kaveri oli viikko sitten nähny unen että olin näyttäny sille ultra kuvan vauvasta..
kävelin bisse tölkki kädessä koko illan ja kävin aina vessassa täytää sen vedellä nii sillei oli aika helppoo salailla..
Röökii tuli kyllä poltettuu taas aika paljon ja se oli varmaan ainut asia mikä sai mut pysymään mahdollisimman rauhallisena ja stressaamaan mahdollisimman vähän.. Oli kyllä kiva olla selvinpäin ja katella sivusta kun muut toilailee ja pariskunnat riitelee.. tuli aika hyvä fiilis että on meillä loppu peleissä kaikki aika hyvin.. Mun mieheltä kysyttiin monta kertaa että no miltä nyt tuntuu olla kolmekymppinen nii se sano joka kerta että ei nyt mitenkään erikoistelta mut kyllä tässä nyt täytyy alkaa rauhottuu ja ottaa vastuuta enemmän elämästä.. Se oli kyllä hiva kuulla joka kerta.. Onneks tätä ei tarvii salailla enään kauheen kauaa.. Mut itse asiaan.. hermot mulla meni vasta siinä vaiheessa kun tultiin 7 jälkeen kotiin ja huomattiin että mun miehen siskon ja sen miehen auto oli poissa meijä pihalta.. (olin siis heittäny ne meille nukkuu joskus 5 aikaa kun kummati oli niin kännissä) Joten muuta vaihtoehtoa ei ollu kun se että jompi kumpi oli lähteny meiltä kännissä ajaa.. soitettiin tosi monta kertaa ja vihdoin saatiin ne sit kiini ja ne oli ajanu parin kilsan päähän meistä ja ajatteli nukkuu autossa.. ei saatu ikinä selvyyttä asiaan että miks.. lähetiin sit puol 8 aikaa aamusta hakee miitä takasin meille nukkuu ja takavarikoitiin avaimen.. (ja se auto oli vielä mun miehen äitin auto eikä niiten auto) Mun mies piti ihan jäätävän puhuttelun sen siskolle ja se miehelle ja sen sisko vaan itki sit koko aamun.. Suurin syy miks mulla meni hermot oli se että niillä on 1.5 vuotias pikku poika kotona joka varmasti tarvii vanhempia ja jos niille olis sattunu jotain nii voi morjens.. ei tarvii jatkossa enään kauheesti lainailla autoo kun pitää noin hölmöillä.. Pääsin sit joskus 9 aikaa aamusta tänään nukkuu (valvonu yli 24t) sain nukuttuu tunnin verran ja sit piti taas herätä kun mun isoveli ja sen vaimo lähti kotiin päin kans ajaa meiltä.. neki oli meillä yötä mut heitin ne meille jo 3-4 aikaa.. 12 aikaa menin sit takas nukkuu ja nukuin taas 3 tuntii.. Nyt ollu taas hereillä jokusen aikaa ja syöny ja juonnu "aamu" kahvit.. pikkasen on nuppi sekasin nii voi olla että ens yönä tulee sit nukuttuu oikeen kunnolla.. Että sellaset juhlat täällä.. Onneks mun mies on iki onnelinen ja sillä on hyvät muistot näistä pirskeitä eikä unohda niitä ihan heti :) Toivonmukaan nä saan nyt sit pikkasen enemmän huomiota ens viikolla kun on mun vika loma viikko sen kaa yhdessä..
 
Nanna, ihana kuulla et miehes alkaa rauhottua. Toivottavasti tää nyt vaan oli joku riitti mikä sen piti käydä läpi ja huomioi sua nyt sit täysillä. Mukavaa loppulomaa teille! :)
 
Kiitos! jo kyllä mä uskon että se nyt tästä alkais menee parempaan suunaan. Sillä on vielä 3 viikko lomaa jäljellä nii kyllä siihen mahtu vielä yks jos toinenki ryyppy reissu mut oon yrittäny silti olla positiivinen.. Kyllä silläki sit loman jälkeen alkaa taas se raskas arki.. hahaha ja mulla sit e jälkeen vielä viimenen viikko lomaa
 
Joo täällä alkaa uhkaavasti näyttää siltä että yh-mamman arki odottaa. Menee hermo niin lujaa että oikeesti tuntuu että lähtee järki. Joulukuuhun asti pitäisi kärvistellä samassa asunnossa ja samalla luokalla isän kanssa. Itse yritän olla aikuinen ja ajatella lapsen parasta ja olla hyvissä väleissä mutta mies tekee siitä erittäin vaikeaa. Prinsessa kohtaukset ja draama vissiinkin sen juttu. Ei jaksa.

Sent from my GT-I9070 using Vau Foorumi mobile app
 
Tulipa päätös epävarmuuteen. Ukko otti hatkat ja end of story. Ei muuta ku valmistautumaan yksinhuoltajuuteen..

Sent from my GT-I9070 using Vau Foorumi mobile app
 
Mua ärsyttää tänään ihan hirveesti. Koko päivä ollut niin pyllystä, että...! Aamulla menin sokerirasitukseen, mutta eihän siitä mitään tullut. Heti, kun olin saanut juotua sen maailman ällöimmän nesteen, oksensin kaiken pihalle. Täytyy siis mennä uudestaan joskus toiste. Todella inhottava testi!

Älytön väsymys ja mieli maassa, kun en ole seitsemään viikkoon ja koko kesänä pystynyt oikein tekemään mitään, kun koko ajan oksettaa ja olo on ihan kamala. Olen myös edelleen täysin kiinni tyttäressäni (10kk), enkä raaski häntä jättää hoitoon minnekään, koska 1) siitä tulisi ihan kamala paniikki-itku ja 2) en pystyisi nauttimaan mistään, kun kaipaisin tyttöä niin. Älytön noidankehä! Mitä ihmettä tässä nyt voisi sitten tehdä ennen kesän loppua???

Olo on ihan hirvee. Kaikki asiat on hyvin, mutta silti musta tuntuu kamalalta. Tänään vaan harmittaa eikä sille mitään mahda.
 
Kaisamaria: Ei oo varmasti helppo tilanne, mutta jos epävakaalla pohjalla mentiin jo aiemmin eikä sullakaan ollut suhteessa hyvä olla, niin ehkä kuitenkin parempi näin; mielummin nyt kuin juuri ennen lapsen syntymää tai heti sen jälkeen. Nyt sulla on ainakin oikeasti mahdollisuus valmistautua yksinhuoltajuuteen, miettiä tilannetta etukäteen ja hakea tarvittaessa apua.

Tsemppiä! Muista, että yksinhuoltajankaan ei tarvitse selviytyä kaikesta yksin.

Mama88: Joskus niillä kaikkein positiivisimmillakin meistä on huonoja päiviä ja se on täysin sallittua. On ihan ymmärrettävää, että jatkuva pahoinvointi vetää mielen matalaksi ja harmittaa, kun ei voi mitään tehdä.

Toivon todella, että tuo huonovointisuus pian helpottaa ja pääset vihdoin nauttimaan raskaudesta.
 
Kiitos tuesta! :Heartred Muuten on kaikki asiat mallillaan mut jännittää vaan syksy kun joudun lähtemään Kainuusta Etelä-Pohjanmaalle tekemään työt loppuun. Siinä kaupungissa missä oon duunissa en tunne ketään eli käytännössä oon aivan täysin yksin. Mut kaikesta kyllä jotenkin selviää. :)

Sent from my GT-I9070 using Vau Foorumi mobile app
 
samaa mielta samsamin kanssa, parempi yksin yhden lapsen kanssa kuin yksin kahden lapsen kanssa joista toisen pitaisi olla aikuinen... sahan voisit vahan etukateen huhuilla vaikka tuolla helmikuisten yksityispuolella onko etela pohjanmaalta ketaan, muistaakseni sielta suunnalta joitain foorumilla onkin.

Ma tulin suomen reissulta eilen ja vedin ihan jarkyttavat kilart kun taa mun tuleva ex oli taas jarjestellyt mun pakattuja tavaroita kun se on niin v....n neuroottinen siivooja ja kaikki mun tavara on aina sen tiella. lisaksi tama imbesilli oli jattanyt kaikki verhot auki ja kampassa lamminta n 60 astetta kun hanta pienta draamaprinsessaa masentaa kun verhot on kiinni, v..t veisaten siita etta saattaa olla tukala olo kunb on raskaana pahoinvoiva ja paansarkyinen, huusin sitten kitarisani ulos etta anna niiden verhojen jumalauta olla paiva kiinni, kun ethan sina idiootti ole taalla paivaa kotona masentamassa avaa ne sitten kun aurinko ei enaa paahda 8 ikkunasta suoraan sisaan molemmilta seinilta. huoh, enaa 4 viikkoa niin koulu alkaa :)
 
Se siitä mukavasta yhteisestä loma viikosta.. Lähetiin tiisaina merelle veneellä ja oli tarkotus olla koko viikon.. Reissu alko ihan ok eli ei mitään erityistä huomiota/hellyyttä.. Ja koko vitun kolme päivää siivosin sitä vitun venettä varmaan 8 kertaa päivässä kun koiralla on karvanl'htöaika ja sitä karvaa oli siis ihan tolkuttomasti joka puolella.. jopa ruuassa kun yritti syödä.. eilen sit meni käpy ihan totaalisesti kun ei se koko reissun aikana voinu edes siivota omia jälkiään vaan senki sotukuja piti olla siivoomassa jatkuvasti.. ja oltaisko me kerran syöty aamupala yhessä kun ite heränny aamusin 9 aikaa ja toinen vetää vaan pokkana sikeitä 10 tai puol 11.. ja sit kun se ei yhtään kuuntele mua mitä mä sille sanon, se vasta sit ärsyttävää onki.. sanon sille jotain esin mettä laitoin roskapussin keula luukuun ja seuraavana päivänä kun rostat viedään nii se kysyy että missä se roska pussi on ja sama asia kun en tykkää että köydet on levällään missä sattuu nii sanoin sille että laitan perä käyden oikeenpuolimaiseen taka lokeroon nii sit kun tultiin mahin nii kyseli että minne mä ne oon laittanu.. nii suunattoman ärsyttävää kun joutuu koko ajan opastaa, neuoo ja selittää kun ei se kuuntele tai ymmärrä mitään.. sanoin sille sit eilen ilalla jo että huomenna lähetään kyllä sit kotiin kun ei tää oikeesti tunnu miltään laatu aika lomalta yhdessä ja kun ei se osannu pitää sen lupausta.. Koko viime viikko meni sen synttäri järjestelyihin ja sillon se lupas että tää viikko on sit mun viikko ja saan kaiken huomion, hellyytä ja rakkautta.. ihan vitun paska puhetta.. hyvä jos sain yhen pusun koko vitun reissun aikana.. No sit kun tultiin kotisatamaan nii naapuri sattu just sopivasti tulee kan siihen satamaan ja ihmetteli et miks me nyt jo pois tullaan.. sanoin sille ihan suoraan että en jaksanu tota helvetin miestä ja sen typeriä lupauksia.. no se totes sit että no harmi.. sun mies varmaan haluu lähtee meijän kaa nyt sit ja sanoin sille että varmasti haluu ja hyvä vaan jos lähtee koska mä en sitä jaksa katella sit yhtään.. koko mun loma on menny ihan piulalle enä oo saanu mauttii yhtään lomasta.. Otti ja pakkas kaljat ja röökit ja sinne se lähti.. sen viimeset sanat tulle oli että muista antaa sit koiralle ruokaa kun tuut kotiin.. hoho.. ihan kun en sitä ite tajuis.. Onneks mulla on vielä 1 viikko lomaa 3 viikon päästä nii sit lähen kyllä niin kauas kun pippuri kasvaa ja varmasti hemmottelen itteni ihan pilalle ja pistän kaikki loma rahat vaan ja ainoastaan itteeni ja nautin sen minkä pystyn..
 
Elämä yllätyksiä täynnä! kuulin puska radion kautta että ei se mies meinaa tulla yöks kotiin vaan ne meinaa olla yötä siellä merellä naapurin veneellä.. Anteeks nyt ihan sikana mut mä oon niin viitä vaille romahtamis pisteessä kun ei tässä helvetin elämässä saa mitään tukea eikä rakkautta olis sitte raskaana tai en! sanoin ihan suorat sanat mun miehelle että maanantaina varaan ajan aborttiin koska tässä ei oo oikeesti mitään järkee jos toinen miettii vaan omaa napaa jatkuvasti.. vastaikseks sain että sit voidaan myydä talo ja lähtee eri suuntiin nii pistin sille takas että sopii mulle vallan mainiosti.. nyt on mun aika alkaa nauttii elämästä ja tää maa on täynnä miehiä ja varmasti löydän joskus sellasen miehen joka oikeesti mua rakastaa ja arvostaa mua sydämmen kyllyydeltä.. mä en oikeesti jaksa tällästä paskaa saatikaan yksin olla vastussa koko raskaudesta ja kaikesta muusta kun toinen vaan rilluttelee ja nauttii elämästä joka päivä ja tekee mitä huvittaa!
 
Voi Nanna! Kuuntele omaa sydäntäs ja kulje se polku joka tuntuu sulta iteltäsi juuri siltä oikealta polulta. Vain sinä pystyt päättämään mihin tielle viet oman elämäsi, ole oman elämäsi kapteeni! Tsemppiä ja halauksia ja muista, kaikella on tarkotuksensa! :Heartred
 
Mä oon lueskellut sun avautumisia Nanna88 mut en oo aiemmin kommentoinut mitään kun en oo oikeen tiennyt mitä sanoa... Nyt vaan väkisin tulee mieleen et mahdatko käydä vähän ylikierroksilla hormonien yms takia? Ymmärrän että harmittaa kun mies menee menojaan mutta voisko olla hänelläkin kyse siitä kun nyt on kesä ja hienot ilmat ja haluaa vaan nauttia olostaan? Muistan kyllä et esikoista odottaessa itekin kävi kaikki tunteet läpi ja mietti tulevaisuutta ihan uudella tavalla ja sitä että onko miehestä mihinkään, se on täysin normaalia ja kuuluu asiaan, onhan se tuleva elämänmuutos niin hurjan iso! Mutta halusiko mies tätä lasta? Odottaako hän isäksi tuloa? Oliko tässä nyt muuta ongelmaa kuin se että mies menee liikaa? Kyllä sekin tulee muuttumaan vauvantulon myötä, ei se varmastikaan tule loppumaan täysin mutta tarvitseeko elämän loppua siihen että lapsi tulee? Mun mies menee sillon tällöin, viettää mökkiviikolonloppuja kavereiden kanssa yms, enkä mä nää siinä mitään pahaa, en nyt niin innoissani ole aina kosteista viikonlopuista mutta pakko se on "sallia" :D Mies tarvitsee niitä välillä ja kyllä mä itsekin tulen vielä viihteellä käymään, joskus sit kun lapset on isompia...

Vai meneekö teillä muutenkin tosi huonosti? Tuleva isä ei ole innostunut isäksi tulemisestaan? Jos siltä tuntuu että teidän taru on lopussa etkä halua lasta pitää niin sittenkai se abortti on tehtävä mutta harkitsisin hyvin hyvin tarkkaan, se tulee jättämään ikuiset arvet sinuun ja mitä sit jos alkaakin kaduttaa? Aika isoista asioista nyt on kyse...
 
Kyllä mä varmasti käyn yli kierokilla.. ja vaikka onki kesä ja haluu nauttii nii nii mäki haluisin mut ei tässä elämässä nyt helvetti vaikki mee aina just niinku ite haluu.. ja kyllä seki eka oli innoissaan mut nyt millään ei oo mitään välii.. ja musta tuntuu jatkuasti siltä ett se ei odota tätä lasta yhtään.. On meillä aika myrskysä parishde muuten kin mutta kai se on ihan normalii että menee hyin ja sit vään huonommin.. Jännä että mun pitä kyllä muutaa omia elämän tapoja ut hies vo jatkaa samaa rataa kun aina aikasemminkin.. tai sit mä vaan pidän tän lapsen ja yritän sit hankkii yksin huoltajuuden koska tulevan pasken isällä on jonkin sortin alkoholo ongelma.. ärsyttää kun se lupailee ummeta lammet ja varsinki ton juomisen suhteen että kun sen kolmekymppiset on ohi nii sit se rauhottuu mut paskat! juonu kokohelvetin viikon paitsi maanantaina.
 
nii ja se juominen olis varmasti ihan ok jos se oli sillon tällön ja siitä olis sovittu etukäteen. tää se tän päivänen reissu pii olla vaan päiväreissu mut sit kuulin puska radion kautta että ei oo kan mikän päiväreissu. ei kauheen kivalta tunnu nyt tää mun loppu loma.
 
Nojoo ohan toi tosi kurjaa jos lupailee eikä pidä lupauksiaan... Mut niin se valitettavasti menee että vaikka lapsi tehdään ja saadaan yhdessä, on se äiti jonka elämä radikaalimmin muuttuu, niin se vaan on. Mies kun ei fyysisesti odota eikä vielä tässä vaiheessa täysin edes tajua sitä mitä tuleman pitää kun ollaan niin alussa. Yleensä siinä kohtaa odotus konkretisoituu enempi miehelle kun maha kasvaa ja alkaa itsekin tuntea potkuja mahan läpi ja ultrien jälkeen... Pitäiskö teidän istuu alas ja keskustella ihan vakavasti tästä tilanteesta ja mitä odotuksia kummallakin on jne että ymmärtäisitte molemmat toistenne kannat? Ilman riitelyä ja uhkailuja. Odotusta on vielä niin paljon edessä et kurjaa jos se alusta asti on noin myrskyisää, sun stressaaminenkaan ei tee hyvää vauvalle...
 
Takaisin
Top