Raskausdiabetes

Mulla loppu liuskat enkä osannut asiaa ennakoida... Seuraava tarvikejakelupäivä on ens tiistaina :mad:

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Jemmu tää oli hyvä muistutus mulle, oon lykännyt liuskojen hakemista! Täällä ainakin on kesällä normaaliakin suppeammat aukiolot tarvikejakelussa. Ei millään jaksaisi erikseen reissata siellä käymään mut ei tietenkään ole osuneet neuvolat aukiolopäivälle.
 
Joo ei kannata tehdä niin kuin minä ja olla huolimaton. :D Mitähän ne tykkää polilla kun tulee niin pitkä mittaustauko mulla... kaveri jo ehdotti et heittelisin hatusta paastolukuja sinne ettei tuu sanomista.... en tiiä. Ärsyttää nyt niin kovin tää liuskattomuus :sad001

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Liityn kerhoon, mullakin enää yks liuska jäljellä.. maanantaina saan lisää. Paljonhan ne apteekissa maksais?

Sent from my ZTE BLADE III using Vau Foorumi mobile app
 
Älkää keksikö niitä arvoja itse, se ei hyödytä ketään. Kyllä hoitsut sen ymmärtää jos unohtaa hakea lisää liuskoja! Apteekissa ne liuskat maksaa n. 30-40€, eli kannattaa hakea tarvikejakelusta jos sieltä saa ilmaiseksi :)
 
Äitipolikäynti oli tänään onneksi paljon kivempi kokemus kuin aiemmat, joilla fiilikset olivat lievästi kaoottiset. Sokerit ovat olleet ok ja seuraava kontrollikäynti on "vasta" kolmen viikon päästä, 35+0.

Onnistuisikohan tässä välissä elämään vielä edes pari päivää suunnilleen normaalia elämää? Lääkärille olisi riittänyt mittaus 4x / pvä kahdesti viikossa, kätilö haluaa kolmen päivän arvot viikossa vaikka ateria-arvoissa ei ole ollut koko aikana mitään sanomista, paastoissa vain eikä niissäkään hetkeen.

Ehkä mullakin loppuvat liuskat jossain kohtaa, oikeesti tai leikisti :oops:
 
Ihana kätilö soitti mulle äsken :) Sano ettei tarvii syyä niitä pillereitä, kun arvot ollu niin hyviä, jee :) Ens keskiviikkona katsotaan vielä jos arvoja ei oo ylittyny niin luultavammin ei tarvii mitään enää loppuraskaudessakaan.
 
Catti, oli varmasti helpottava tieto! :)

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Kyllä. Mua pelotti kertoo etten syökkään niitä tabuja mutta toi ottikin sen hyvin vastaan niin tuli helpottava olo :)

Sent from my ZTE BLADE III using Vau Foorumi mobile app
 
Onko kellään tietoa voiko raskausdiabetes vaikuttaa myös niin päin että se aiheuttaisi sikiön pienikokoisuutta? Tämmöisen huhun luin netistä mutta en tiedä onko yhtään luotettava tieto, mihinköhän tuo voisi perustua...
 
Hmm, en oo ainankaan kuullu :eek:

Sent from my ZTE BLADE III using Vau Foorumi mobile app
 
En mäkään ole kuullut moista, mutta olen kyllä miettinyt, että mikä tässä nyt oikein on kun omakin sokerivauva on kasvanut koko ajan lähempänä ala- kuin keskikäyrää (sf-mitta kyllä keskikäyrällä). Voisiko radi-dieetti vain olla niin tiukka, että vauva kasvaa siksi hitaammin, eikä radin takia sinänsä?

Yritin kysyä neuvolassa, onko ok lisätä kalorimäärää siitä radi-dieetin 1800 kalorista, jos liikkuu enemmän, mutta tulkitsin vastauksen mieluummin kieltäväksi kuin myöntäväksi. Tosin tuli lähinnä semmoinen olo, ettei terkkari uskaltanut antaa selvää vastausta -- ehkä tästä ei vain ole mainintaa neuvoloiden ohjeissa? Mitä itse olen laskeskellut, mulla jää useampana päivänä viikossa vähintään 600 kalorin vaje suhteessa kulutukseen (ellen syö nälkääni enemmän...) -- onko se kaikki sitten pois pelkästään omasta painonnoususta ja "vauva ottaa omansa" niin kuin väitetään? T. nimim. Paino yhä samoissa lukemissa kuin rv:lla 16...
 
Mustakin tuntuu että terkkarit ja hoitajat ei uskalla sanoa mitään siitä kevytjuustomantrasta poikkeavaa, vaikka maalaisjärjellä voisi antaa vähän joustoa! Mullekin jaksoi tänään hoitsu vielä tuosta ruokavaliosta muistuttaa, vaikka olin painoarviossa vauvan pienikokoisuuden vuoksi eikä omakaan paino mitenkään hurjasti ole noussut, eikä sokerit kertaakaan heittäneet. Olisi voinut jättää sanomatta tai vaikka jotenkin positiivisen kautta korostaa tuota asiaa...

Jotenkin luulisi että tuo radi-dieetti on sellainen yleisterveellinen ettei se nyt varsinaisesti pienikokoisuutta vauvalle aiheuta mutta toisaalta jos on vaikka tosi vähärasvainen meininki.. en tiedä. Itse ajattelin jo unohtaa koko ruokakyttäämisen, joskaan en turhan tarkka ole sen kanssa ollut tähänkään asti. Lääkäri oli eniten huolissaan vauvan pienestä vyötärön ympäryksestä enkä tässä kohtaa enää itsellenikään mitään ihan hullua ylipainoa ehdi keräämään. En nyt tarkoita että alan vetää rasian suklaata päivässä mutta eiköhän tässä voi ottaa jo iisimmin. Sitä paitsi ruokahalu on heikentynyt helteessä ja ajattelisin että parempi syödä mitä nyt vaan maistuu kuin olla liian vähäisellä ravinnolla!
 
Kuulostaa järkevältä, pitää kai sitä vähän saada hengähtää ennen kuin alkaa uudet huolenaiheet, ja ilotkin tietysti. Kyllä mulla on mennyt melkein jätski per päivä viime päivinä, mutta sokerit on olleet silti ihan ok. En vain halua muistaa tätä kesää yhtenä elämäni ankeimmista, jona ei saanut edes jätskiä syödä.

Joo, ei se dieetti varmaan pienipainoisuutta sinänsä aiheuta, mutta kun se 1800 kaloria ja liikkuminen yhdistetään esim. siihen että oon itse syntynyt niukin naukin kolmekiloisena, on ehkä ihan loogista, ettei pikkutyyppi vaikuta jätiltä. Vaan arvioitahan ne tosiaan kaikki on. Toivottavasti nämä natiaiset nyt kasvavat niin että tulevat pontevina maailmaan :-)
 
Hei muuten, ootteko huomannu jos ottaa rennien niin se vähän nostaa sokereita? Söin eilen perusruokaa lautasellisen joka ei oo aiemmin nostanu sokereita ja nappasin 2 renniee heti siihen perään kun alko närästää niin tunnin päästä sokeriarvot 8,0. Perkele.. mä syytän renniee! :D

Sent from my ZTE BLADE III using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla on noita greipin makuisia magnesiumtabletteja ja Rennietä oon kyllä miettinyt myös, sokeriahan noissa varmasti on makuaineena! Ärsyttää ottaa se "lääkesokeri" kun mieluummin sit söis karkin jos kerran joutuu makeaa syömään. :grin
 
Viime yönä herätti kurniva nälkä :p Olisi pitänyt jaksaa sinnitellä aamuun asti syömättä, jotteivät menisi paastosokerimittaukset sekaisin, mutta lopulta oli pakko järsiä pari keksiä, että sain nukahdettua uudestaan. Aletaan olla siinä ja siinä, etten heitä noilla ruokavalio-ohjeilla vesilintua, kun energiamäärä ei ilmeisesti edes vähän sovellettuna riitä :BangHead
 
Mä tunnustan etten ole noudattanut enää oikeastaan ollenkaan noita ohjeita! Noh, rytmistä olen kyllä yrittänyt pitää kiinni jotta tulisi syötyä tarpeeksi vaikka ruoka ei päivisin oikein maistu. Mutta on kyllä mennyt roskaruokaa ja kaikkea pientä makeaakin vähän väliä... Välillä on huono omatunto mutta toisaalta ei vaan jaksa kiinnostaa kun ei sokerit ole kertaakaan olleet koholla ja vauvakin on pieni. Eikä tässä vaiheessa haittaa vaikka vähän jenkkakahvaa itselle jäisi, kun kokonaisuutena painonnousu on kuitenkin ollut ihan kohtuullista.

Oottekos te jaksaneet tsempata loppuun saakka?
 
Takaisin
Top